Gå til innhold

Ny prøver, alle disse bekymringene som oppstår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp blitt prøvere, og plutselig dukket det opp en hel masse bekymringer... Jeg startet å tempe når jeg sluttet på pillen i mai, syklusen ble jevn relativt fort, men nå ser jeg jo at jeg har en ganske kort lutealfase (hvis jeg skal stole på appen)... Jeg supplerer med eggløsningstester, men har bare fått pos en syklus... Fikk pos dag 16, men appen mener jeg hadde eggløsning dag 20... Sykluser på gjennomsnittlig 28 dager, eggløsning i følge aller gjennomsnittlig på dag 19. Appen sier jeg har lutealfase på ca 9-10 dager. Noen erfaringer eller tips?

Anonymous poster hash: 9ca53...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner igjen det med alle bekymringene. Jeg var sikker på jeg ikke skulle bli gravid. Prøvde å trøste meg med alle som blir gravide uten å vite et dugg om eggløsning, lutealfase osv.. Egentlig er det jo å bli gravid kroppen vår vil, det ER ikke nødvendigvis en så stor vitenskap som vi gjør det til når vi prøver. 

Det var omtrent det samme med meg. Fikk vel liiiitt sterkere strek på EL- test dag 16 i syklusen og så like sterk som teststreken dag 17. Hadde også positiv test dag 18, så sluttet jeg å teste, vi bare gunnet på det vi kunne :P tre uker senere, positv graviditetstest ;) Har også 28 dagers syklus, men vi rakk bare å være prøvere to perioder, så rakk ikke begynne med temping eller noe.

Håper i allefall dette var litt oppløftende :)

Skrevet

En venninne av meg slet med å bli gravid, og hun sa det var fordi de hadde "prøvd" for sent, hun hadde visst sex da hun logisk trodde hun hadde eggløsning (altså noen dager før og noen dager etter), men hun hadde da alltid sex dagen etter den faktiske eggløsningen, da hun fant ut det ble hun gravid måneden etter.

Derfor kjøpte jeg dette for å se, og jeg startet å prøve på det den måneden vi begynte og prøve, og ble gravide samme måned.

Men nå skal det sies at jeg alltid har merket at jeg er rundt eggløsning, fordi jeg har ekstra lyst i den perioden, så vi hadde sex på de dagene jeg hadde lyst, vi hadde ikke sex mange dagene rundt EL heller. Så jeg tror litt på at kroppen selv sier ifra når det er størst sjangs, for da øker også lysten. Ser i hvertfall at det stemmer hos oss.

Så kanskje prøve og glemme disse EL testene litt og se om ikke det går uten de først? For jeg synes det virker som at det stresser mer enn det hjelper (i hvertfall her inne)

Anonymous poster hash: b1e90...123

Skrevet

Ha jevnlig sex, ca annen hver dag. Da er det ganske så stor sjanse for at spermiene vil overleve og treffe eggløsningen. Det er i grunnen ikke vanskeligere enn det. 

Anonymous poster hash: 6b579...acd
Skrevet (endret)

Takk for svar! 😊 jeg er nesten litt skremt over hvor fort det gikk å bli ekstremt opptatt av temp osv når vi først begynte å prøve.. Jeg skal prøve å slappe av litt og slippe tanken om at det MÅ skje med en gang....

Endret av Lillelynx
Skrevet

Der kom navnet mitt også ja, skjønte ikke helt hvorfor det forsvant første posten.... Må ha kommet bort i en knapp? Ikke så enkelt å være ny 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...