Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er visst ganske vanlig å gjøre, eller?

Kunne aldri funnet på å gjøre det selv. Enten vil man ha det, eller så vil man ikke.

Hvorfor/hvorfor ikke deponerer du på klær?

Synes du klesbutikker burde gi lov til å deponere over flere dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste kjedebutikk har jo åpent kjøp i 7-21 dager. Det blir jo i prinsipp det samme som å deponere. Du trenger bare ikke å be/spørre om det når du kjøper.

Noen ganger er man usikker, så da er det greit å ta det med hjem og prøve det i ro og fred. 

Andre ganger skal man kanskje ha det til noe spesiellt, så man trenger å se at det passer. Fargene på klær oppfører seg ofte veldig anderledes i butikklys enn i dagslys.

Jeg kan også finne på å kjøpe f.eks 2 jakker fra samme butikk eller fra forskjellige. Prøve de hjemme, ogå levere tilbake de jeg ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 75f0f...07f
  • Liker 1
Skrevet

Åpent kjøp, vil det si at man får pengene igjen hvis man ombestemmer seg etter noen dager og ikke vil ha plagget likevel? Synes det er helt utrolig at det kan gjelde så lenge som 7 - 14 dager.

Ja, du nevner jo gode grunner der. Men kan ikke helt forstå at butikkene gir dette tilbudet over flere dager. Er ikke alle folk som er like flink til å ta vare på det ubrukte tøyet og ha det liggende i deres hjem. 

Skrevet

Nei, men da får de jo ikke levert det tilbake heller. Klærne skal være ubrukt og i samme stand som de ble kjøpt, med alle merkelapper. 

Skrevet

Åpent kjøp, vil det si at man får pengene igjen hvis man ombestemmer seg etter noen dager og ikke vil ha plagget likevel? Synes det er helt utrolig at det kan gjelde så lenge som 7 - 14 dager.

Ja, du nevner jo gode grunner der. Men kan ikke helt forstå at butikkene gir dette tilbudet over flere dager. Er ikke alle folk som er like flink til å ta vare på det ubrukte tøyet og ha det liggende i deres hjem. 

G-sport har 100 dager. Ypperlig for gaver for eksempel!

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg overhørte faktisk en dame på bussen her om dagen, som var svært fornøyd med at hun kunne bruke en nevnt kjole i et eller annet bryllup til helgen, og deretter bare levere den inn igjen etterpå siden hun hadde kviteringen. Håper dog for hennes skyld at hun ikke søler på den, kan uansett ikke se for meg at de tar i mot en kjole som tydeligvis er brukt.

Jeg deponerer ikke på klær selv. Det meste av det jeg kjøper kjøper jeg på salg eller på bruktbutikker, og er det noe som er dyrere enn det så har jeg stort sett tenkt nøye gjennom det. Synes ikke det er et problem at muligheten er der da, det må være praktisk om man angrer eller kjøper feil.

Skrevet

Jeg overhørte faktisk en dame på bussen her om dagen, som var svært fornøyd med at hun kunne bruke en nevnt kjole i et eller annet bryllup til helgen, og deretter bare levere den inn igjen etterpå siden hun hadde kviteringen. Håper dog for hennes skyld at hun ikke søler på den, kan uansett ikke se for meg at de tar i mot en kjole som tydeligvis er brukt.

Jeg deponerer ikke på klær selv. Det meste av det jeg kjøper kjøper jeg på salg eller på bruktbutikker, og er det noe som er dyrere enn det så har jeg stort sett tenkt nøye gjennom det. Synes ikke det er et problem at muligheten er der da, det må være praktisk om man angrer eller kjøper feil.

Ja, det er sånne ting jeg tenker at folk egentlig kan da gjøre. Men får da virkelig håpe at det er mindretallet som gjør noe sånt. Men hun kunne da ikke eie noe skam siden hun sa det til en annen på bussen.

Selvom kjolen ikke ser brukt ut, setter det jo spor i kjolen at den er brukt. Utrolig dårlig oppførsel.

Vet at noen butikker "skyter" på frem siden i sømmen en deponeringslapp på en plastikkring. Den må være inntakt når evt plagget leveres inn igjen. Hvis de skal beholde plagget er det bare til å klippe av lappen.

Skrevet

G-sport har 100 dager. Ypperlig for gaver for eksempel!

Det var da helt utrolig. Eller er det ikke sånn at de da kan bytte gaven i noe annet eller få tilgodelapp, eller kan de da virkelig få penger igjen? Uansett, det var lang tid. 

Skrevet

Det var da helt utrolig. Eller er det ikke sånn at de da kan bytte gaven i noe annet eller få tilgodelapp, eller kan de da virkelig få penger igjen? Uansett, det var lang tid. 

Jeg fikk pengene tilbake etter 75-80 dager. Selvfølgelig hadde jeg kvittering, varen var helt ubrukt, med lapper på og i original forpakning. Hadde bare prøvd plagget på. 

Skrevet

Jeg hater å prøve klær i butikken, det er varmt, jeg svetter og lyset er fælt så jeg er glad for muligheten til å prøve klær i fred og ro hjemme. 

Skrevet

Eg gjer ofte det viss eg er uviss på storleiken og vil ha mor mi til å sjå på. Eller eg er uviss på fargen og vil sjå plagget saman med det eg skal bruke det til.

Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Min største lykke på jobb er når folk kommer og skal returnere noe som akkurat har gått over returfristen, slik at jeg kan si nei til returen  :danse: Hos oss er det nemlig 30-dagers returfrist, og det er ufattelig irriterende med de som drøyer det helt til siste slutt, særlig hvis det er en vare vi da har gått tom for. Da er det vanskelig for oss å bli kvitt den, og dermed fort gjort at varen må selges på salg. Lang deponeringsfrist er en uting!

Skrevet

Jeg forstår ikke at man trenger 30 dager på å bestemme seg for om man skal beholde et plagg eller ikke.. I kjeden jeg jobber, har vi 8 dagers åpent kjøp, og jeg synes det er for lang tid. Det hadde holdt med 3 dager. 

Anonymous poster hash: bc159...32f
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Jeg forstår ikke at man trenger 30 dager på å bestemme seg for om man skal beholde et plagg eller ikke.. I kjeden jeg jobber, har vi 8 dagers åpent kjøp, og jeg synes det er for lang tid. Det hadde holdt med 3 dager. 

Anonymous poster hash: bc159...32f

Enig med du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...