AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg er student, jeg har LITE penger, jeg bor i en bygning med over 700 andre mennesker. Hvis mamma og pappa kjøper en TV til meg til jul og registrer den på seg selv, kan jeg bruke den uten at NRK kommer på døren? Jeg tenkte jeg kunne kjøpe Apple TV eller noe til den. Personlig så bruker jeg vanligvis ikke TV, ikke når jeg er hos foreldrene mine en gang. Jeg hører ikke på radio heller. Jeg betaler for ting som Netflix og andre online tjenester som jeg bruker. Jeg har ikke råd og nekter å betale lisens når jeg ikke ser på norske TV-kanaler. Anonymous poster hash: 6071a...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg er student, jeg har LITE penger, jeg bor i en bygning med over 700 andre mennesker. Hvis mamma og pappa kjøper en TV til meg til jul og registrer den på seg selv, kan jeg bruke den uten at NRK kommer på døren? Jeg tenkte jeg kunne kjøpe Apple TV eller noe til den. Personlig så bruker jeg vanligvis ikke TV, ikke når jeg er hos foreldrene mine en gang. Jeg hører ikke på radio heller. Jeg betaler for ting som Netflix og andre online tjenester som jeg bruker. Jeg har ikke råd og nekter å betale lisens når jeg ikke ser på norske TV-kanaler. Anonymous poster hash: 6071a...043 Hvorfor kan du ikke bare se netflix og slike ting på datamaskinen din ? Det er fremdeles ikke NRK-lisens på datamaskiner eller nettbrett.... Anonymous poster hash: 62aaf...06b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 16. september 2015 #3 Del Skrevet 16. september 2015 Du kan få dem til å ordne plombering på TV-en slik at den ikke lenger kan brukes som tradisjonell TV men bare er en skjerm. Kommer NRK på døra kan de straffe deg for å ha en uplombert TV selv om du ikke har noen antenneledning/boks eller noe, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Del Skrevet 16. september 2015 http://www.nrk.no/lisens/ Les der. Ånekte å betale lisens når du har tv nytter lite, da havner du hos Statens innkrevingssentral. Hjelper ikke hvor lite penger du enn har, når du har tv boks så er du pliktig til å betale. Du oppfører deg som en drittunge som klager på at det blir trukket skatt av lønnen din. Anonymous poster hash: 0f868...36e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Del Skrevet 16. september 2015 http://www.nrk.no/lisens/ Les der. Ånekte å betale lisens når du har tv nytter lite, da havner du hos Statens innkrevingssentral. Hjelper ikke hvor lite penger du enn har, når du har tv boks så er du pliktig til å betale.Du oppfører deg som en drittunge som klager på at det blir trukket skatt av lønnen din.Anonymous poster hash: 0f868...36e Jeg har deltidsjobb og jeg betaler skatt med glede. Jeg er norsk statsborger og tar stor nytte av de tingene vi bruker skattepenger på. Jeg ser derimot IKKE på NRK, andre norske TV kanaler, jeg hører ikke på radio. Jeg vil bare ha en stor skjerm som jeg kan se filmer på gjennom andre tjenester jeg betaler for, og jeg vil bruke den til spill. Jeg har ikke råd til å betale flere tusen på lisens, da jeg knapt har nok til husleie, mat og klær på det lille jeg allerede har. Anonymous poster hash: 6071a...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. september 2015 #6 Del Skrevet 16. september 2015 Da forslår jeg at du prøver å få moren og faren din til å kjøpe en slik: http://www.dinside.no/934604/naa-kan-du-kjope-tv-uten-aa-betale-lisens 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missuvillig Skrevet 16. september 2015 #7 Del Skrevet 16. september 2015 Plombering ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg har deltidsjobb og jeg betaler skatt med glede. Jeg er norsk statsborger og tar stor nytte av de tingene vi bruker skattepenger på. Jeg ser derimot IKKE på NRK, andre norske TV kanaler, jeg hører ikke på radio. Jeg vil bare ha en stor skjerm som jeg kan se filmer på gjennom andre tjenester jeg betaler for, og jeg vil bruke den til spill. Jeg har ikke råd til å betale flere tusen på lisens, da jeg knapt har nok til husleie, mat og klær på det lille jeg allerede har. Anonymous poster hash: 6071a...043 Men Netflix har du råd til? Anonymous poster hash: a49de...b04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Del Skrevet 16. september 2015 Men Netflix har du råd til? Anonymous poster hash: a49de...b04 Jeg har ikke netflix nå fordi jeg ikke hadde penger nok. Jeg lever på 200 kroner uken akkurat nå. Får litt penger til jul av familie og sånn. Så jeg kommer ikke til å ha netflix før det. Men neflix er under hundrelappen for en skjerm. Hva koster tv-lisens? Det kostet mer å ja tv lisens i et år enn det koster å kjøpe tv. Anonymous poster hash: 6071a...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg har ikke netflix nå fordi jeg ikke hadde penger nok. Jeg lever på 200 kroner uken akkurat nå. Får litt penger til jul av familie og sånn. Så jeg kommer ikke til å ha netflix før det. Men neflix er under hundrelappen for en skjerm. Hva koster tv-lisens? Det kostet mer å ja tv lisens i et år enn det koster å kjøpe tv. Anonymous poster hash: 6071a...043 Det stemmer ikke. Lisensen er på 2756,16 kroner i året, altså nesten 230 kr. i måneden. Anonymous poster hash: a49de...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Del Skrevet 16. september 2015 Det stemmer ikke. Lisensen er på 2756,16 kroner i året, altså nesten 230 kr. i måneden.Anonymous poster hash: a49de...b04 Ja... og så skaffer man en TV til tusenlappen? Da er lisensen på ett år 1756 kroner dyrere en TVn. Jeg har sett brukte flatscreens til 300. Anonymous poster hash: 6071a...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #12 Del Skrevet 16. september 2015 Hvis du ikke ser på tv så er jo ikke tv noe du har bruk for, men heller eventuell en monitor (tv skjerm). Du kan fint koble pcen til monitor å sende nrk nett tv på den. Netflix og youtube er også ting du kan bruke via playstation og ikke trenger tv for. Anonymous poster hash: 092cb...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #13 Del Skrevet 16. september 2015 Hvis du ikke ser på tv så er jo ikke tv noe du har bruk for, men heller eventuell en monitor (tv skjerm). Du kan fint koble pcen til monitor å sende nrk nett tv på den. Netflix og youtube er også ting du kan bruke via playstation og ikke trenger tv for. Anonymous poster hash: 092cb...ea2 Er monitor en stor skjerm, men som ikke er TV? Kan man bruke apple tv på den? Det må ikke, per definisjon, være TV... men jeg vil ha en større skjerm på et bord slik at jeg kan bruke den til å se filmer, og se på netflix og sånn. Jeg har ikke noe interesse av NRK, TV2, TV Norge etc. Anonymous poster hash: 6071a...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #14 Del Skrevet 16. september 2015 Hvorfor kjøper du ikke bare en stor pcskjerm?? Anonymous poster hash: 47a14...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #15 Del Skrevet 16. september 2015 "Kringkastingsavgift skal betales av den som har, det vil si eier, leier eller låner en fjernsynsmottaker" Dvs det har nada niks noe å si hvorvidt du liker å se på tv, nrk, høre radio osv. Du har en tv, som du låner, eier eller leier og da må du betale lisens. Dersom du IKKE bil betale lisens, så får du kjøpe en monitor, plombere tv'en eller lignende. Ingen har lyst til å betale lisens, men reglene er nå der og det er bare å følge de. Anonymous poster hash: b7bea...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #16 Del Skrevet 16. september 2015 *vil Anonymous poster hash: b7bea...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaMa Skrevet 16. september 2015 #17 Del Skrevet 16. september 2015 Jeg er student, jeg har LITE penger, jeg bor i en bygning med over 700 andre mennesker. Hvis mamma og pappa kjøper en TV til meg til jul og registrer den på seg selv, kan jeg bruke den uten at NRK kommer på døren? Jeg tenkte jeg kunne kjøpe Apple TV eller noe til den. Personlig så bruker jeg vanligvis ikke TV, ikke når jeg er hos foreldrene mine en gang. Jeg hører ikke på radio heller. Jeg betaler for ting som Netflix og andre online tjenester som jeg bruker. Jeg har ikke råd og nekter å betale lisens når jeg ikke ser på norske TV-kanaler. Anonymous poster hash: 6071a...043 Jeg har hatt flere venninner som har registrert tven på sine foreldre og det har gått kjempefint. Bodde selv på studentbolig og opplevde aldri at NRK kom på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 16. september 2015 #18 Del Skrevet 16. september 2015 Mamma kjøpte tv til meg når jeg flytta for meg selv for fire år siden, så jeg skulle slippe å betale lisens. Fungerer utmerket, har enda ikke kommet noen skumle menn i mørk dress som skal kreve penger av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #19 Del Skrevet 17. september 2015 Kutt ut to kvelder på byen og lisensen er finansiert. Studenter drikker noe gørjævlig og klager på lite cash. Hva er galt med norske tv-kanaler? Anonymous poster hash: 948da...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå