AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Dilemma....skal jeg velge øk & ad eller regnskap? Hva vil en komme best ut med og hvorfor? Anonymous poster hash: 76f28...9c8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 På NHH vel og merke.Anonymous poster hash: 76f28...9c8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Vil du jobbe med revisjon/transaksjonsrådgivning i Big4? Gå MRR og slipp unna et framtidig studieår med 60% lønn. Vil du jobbe hvor som helst ellers, velg ei retning som passer til målet ditt. Anonymous poster hash: 15c56...bd0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Vil du jobbe med revisjon/transaksjonsrådgivning i Big4? Gå MRR og slipp unna et framtidig studieår med 60% lønn. Vil du jobbe hvor som helst ellers, velg ei retning som passer til målet ditt. Anonymous poster hash: 15c56...bd0 Hva mener du med slipp unna et framtidig studieår med 60% lønn? Anonymous poster hash: 8fa21...687
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 RR gir best lønnsutsikter, men med ØkAd kan du velge å fordype deg mye bredere senere. Det burde heller ikke være noe i veien for å bytte underveis.
annebanane Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Med revisjon er du potensielt mer sikret en jobb senere, men med økad har du flere jobbmuligheter. En kan f.eks. bli siviløkonom med begge linjene, men har som Herr Heftig sier potensielt en mye større bredde ved økad.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Hva mener du med slipp unna et framtidig studieår med 60% lønn? Anonymous poster hash: 8fa21...687 Dersom du er sivøk og jobber i Big4 med intensjon om å gjøre karriere innen revisjon, fordrer det at du har MRR slik at du kan bli statsautorisert. Selskapet sender deg da ut i et studieår med 60% lønn for at du skal oppnå dette. Like greit å ha MRR fra før og heller opparbeide seg arbeidserfaring det året. Dessuten kan du søke MRR-stipend når du er ferdig med bachelor, som gir lettelser i studielån og fast jobb ved endt studie. Dette forutsetter selvsagt at du kommer igjennom nåløyet.Anonymous poster hash: 15c56...bd0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Så jeg som nå (snart) har bachelor i øk/ad kan ta master i økonomi og ledelse/sivøk og starte å jobbe som revisor, for så å ta MRR med 60% lønn betalt av arbeidsgiver for å bli statsautorisert revisor? Eller er jeg helt på bærtur? Synes revisorjobben virker spennende, men vil egentlig ta sivøkmasteren, føler det er mer bredt, da jeg enda ikke er 100% sikker på hva jeg vil gjøre etterpå. Jeg er ikke ts:) Anonymous poster hash: 8fa21...687
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Så jeg som nå (snart) har bachelor i øk/ad kan ta master i økonomi og ledelse/sivøk og starte å jobbe som revisor, for så å ta MRR med 60% lønn betalt av arbeidsgiver for å bli statsautorisert revisor? Eller er jeg helt på bærtur? Synes revisorjobben virker spennende, men vil egentlig ta sivøkmasteren, føler det er mer bredt, da jeg enda ikke er 100% sikker på hva jeg vil gjøre etterpå. Jeg er ikke ts:)Anonymous poster hash: 8fa21...687 Bumper denne:)Anonymous poster hash: 8fa21...687
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Så jeg som nå (snart) har bachelor i øk/ad kan ta master i økonomi og ledelse/sivøk og starte å jobbe som revisor, for så å ta MRR med 60% lønn betalt av arbeidsgiver for å bli statsautorisert revisor? Eller er jeg helt på bærtur? Synes revisorjobben virker spennende, men vil egentlig ta sivøkmasteren, føler det er mer bredt, da jeg enda ikke er 100% sikker på hva jeg vil gjøre etterpå. Jeg er ikke ts:) Anonymous poster hash: 8fa21...687 Du har forstått dette riktig ja. Men vil anbefale deg å ikke anse MRR som "smalt". Det er rett og slett en meget solid bedriftsøkonomisk utdanning som vil gjøre deg interessant for flere arbeidsgivere i de aller fleste bransjer. Svært mange revisorer forlater Big4 etter noen år og går inn i operative stillinger ute i næringslivet.Anonymous poster hash: 15c56...bd0
Gjest Skrevet 21. september 2015 #11 Skrevet 21. september 2015 På masternivå er det litt hipp som happ hva man velger. Du vil fint få andre enn revisjonsjobber med en master i revisjon, og du kan fint få en revisjonsjobb med en master i øk.ad (men man blir ikke statsautorisert revisor). På bachelornivå derimot er man mer attraktiv med en bachelor i revisjon eller regnskap, enn i øk.ad. Men hvis man vet man skal ta master kan man ta en bachelor i øk.ad, og så vurdere om man vil videre med revisjon eller øk.ad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå