AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hvordan opplever du det å ringe inn syk på jobb? Blir du møtt med forståelse eller mistillit? Skriv gjerne hvordan jobb du har også, interessant å se om type jobb påvirker sjefens instilling til det å være hjemme fra jobb pga. sykdom. Anonymous poster hash: 18b7b...098
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Jeg bare sender en mail hvor det står noe sånt som dette: "Hei! Jeg er syk i dag. Regner med jeg er bra i løpet av et par dager". Også får jeg svar: "OK, god bedring!" Enkelt og greit. Jobber som rådgivende ingeniør. Anonymous poster hash: 56ffb...6a7
sofie777 Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Jeg har aldri ringt inn, alltid sendt sms eller mail. Mail er greiere, for da får man ikke pip på tlf (jeg har ikke satt det opp sånn ihvertfall) og trenger å forholde seg til svaret. Men det har vært som h*n over her sier: "Ok, god bedring" og lignende. Har det vært andre ting som må taes opp i sammenhengen, så har det blitt tatt mens jeg er på jobb. Jeg har jobbet et sted der de er fullstendig klar over sykdommen min og har mulighet til å tilpasse arbeidsmengde på en god måte.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 TS her. Takk for innspill! Så fint å høre at dere har det på den måten! Der jeg jobber må jeg ringe inn både til sjefen og til butikken der jeg jobber, selvsagt for å få dekket vaktene. Det tillates ikke å sende sms. Sjefen spør gjerne om man er helt sikker på om man ikke orker, og om man evt. kan komme litt senere på dagen, og "uffer" seg helt tydelig over at man må være hjemme. Litt sånn: "Jaja....da får vi vel bare....blabla" i et skuffet tonefall. Blir helt stresset. Man blir spurt om hvordan syk man er også. Takk for omtanken, liksom Anonymous poster hash: 18b7b...098
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Har aldri vært noe problem, men så er jeg svært sjelden syk.
Kassiopeia Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Er ikke mye jeg gruer meg mer til enn når jeg må ringe inn syk. Sjefen blir like tydelig misfornøyd hver gang, og spør en hel drøss med spørsmål om hva nøyaktig det er som gjør at jeg må være hjemme. Når det er syke barn dag jeg ringer for, får jeg i tillegg mange spørsmål om samboer og jobben hans, hvilken stilling han har og hvorfor ikke han er hjemme eller hvorfor vi ikke finner barnevakt.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Jeg jobber i helsevesenet. Jeg ringer avdelingen første dagen og sender sms til sjefen om det blir flere dager. Det er aldri noe problem, møter forståelse hver gang, selv da de ikke klarer å dekke opp vakten. Jeg tar også i mot slike telefoner og er alltid hyggelig og forståelsesfull ovenfor den som ringer. Anonymous poster hash: 38f66...f61
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Jeg jobber turnusjobb, der vi konstant er underbemannet. Vi må ringe inn hver gang vi er syk, daglig om vi er syk over flere dager. Det er ikke mye å gjøre med sykdom, så vi får som regel en "god bedring" og at vi må gi beskjed så tidlig som mulig om vi blir lenge borte. Jeg har ikke dårlig samvittighet for mine sykedager, da jeg har dekket opp for andre ved å jobbe mye overtid. Vi er, som sagt, underbemannet, og inntil de gjør noe med situasjonen må de regne med litt sykdom og sykemeldinger. Anonymous poster hash: a46f2...c21 1
Librarian Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Jobber deltid i en butikk. Har heldigvis ikke trengt å ringe inn syk ofte, men når det har skjedd har jeg blitt møtt med noe ala "Uff da, går det bra med deg? God bedring" osv. Har heldigvis forståelsesfulle sjefer som skjønner at man ikke velger å bli syk
Kragebein Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 Jeg må ringe til min leder og til bemanningsbyrået om jeg er syk. Har aldri blitt møtt med noe annet enn forståelse og ønske om god bedring. Jobber med kundeservice.
Gjest Christina146 Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015 Jeg ringer inn, så tidlig som mulig slik at de kan ringe etter folk. Det blir ikke stilt spørsmål eller noe, men et god bedring. Jobber som helsefagarbeider i hjemmesykepleien
fresia Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015 må ringe leder. sms er ikke ok! hun spør som regel om jeg tror jeg blir borte flere dager og ønsker meg god bedring. om jeg må ringe om sykdom på kveld eller helg ringer jeg avdelingen, men sender leder en sms. jobber i helsevesenet
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015 Ringer inn så sjefen får dekket vakten med én gang. Får spørsmål om det er arbeidsrelatert eller ikke, så et "god bedring". Synes uansett det er ekkelt, da jeg vet det er vanskelig å få dekt opp. Anonymous poster hash: 66a95...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå