AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hei! Jeg er nyinnflyttet i Trondheim. Jeg har svært lite erfaring med utetrening, men jeg ønsker å utforske litt. Ettersom jeg både er ukjent i byen og ikke har noen erfaring med joggeturer/sykkelturer står jeg litt fast. Jeg merker at dette er et hinder for å sette i gang. Hvor kan jeg jogge eller evt. sykle? Det bør være nærme broen over til Samfundet. Jeg har fryktelig dårlig retningssans og har tendenser til sosial angst (veldig selvbevisst og opptatt av hva andre tenker om meg og hva jeg gjør), så jeg er ikke så flink til å utforske områder jeg ikke kjenner når jeg løper/sykler. Det hadde vært supert om noen kunne ha gitt meg noen bestemte ruter jeg kan følge. Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har så lyst til å starte og få innarbeidet noen gode treningsrutiner, men jeg har problemer med å komme i gang. Det hjelper utrolig mye når jeg har bestemt på forhånd hvor jeg skal løpe/sykle. Anonymous poster hash: 1a8b9...0cf
penny_ Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Her finner du mange ruter som andre har laget: https://www.endomondo.com/routes Du kan også laste ned Endomondo på telefonen. Der kan du bruke kart og GPS. Jeg har syklet og gått en del på ukjente steder i Trondheim og jeg må ofte stoppe opp for å sjekke hvor jeg skal Jeg er sikker på at folk ikke bryr seg om det, det gjør i alle fall ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Her finner du mange ruter som andre har laget: https://www.endomondo.com/routes Du kan også laste ned Endomondo på telefonen. Der kan du bruke kart og GPS. Jeg har syklet og gått en del på ukjente steder i Trondheim og jeg må ofte stoppe opp for å sjekke hvor jeg skal Jeg er sikker på at folk ikke bryr seg om det, det gjør i alle fall ikke jeg. Takk for tips! Tenkte at jeg i første omgang kanskje bare skal ta en gåtur for å sjekke områdene litt, så får jeg prøve å jogge eller sykle senere. Anonymous poster hash: 1a8b9...0cf
Svampebob1 Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Du kan prøve ut: Ladestien Estenstadmarka Bymarka Alle plassene anbefales
Svampebob1 Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Og rett ved broen til samfunnet: Hvorfor jogger du ikke langs nidelva, til Nidarøhallen, over brua, en runde til Ilsvika/Sverresborg og tilbake igjen langs elva? Det må da være en fin tur. Hvis ikke kan du sette kurs mot festningen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Et tips om du er nervøs for å se dum ut når du er usikker på hvor du skal gå er å først sjekke grundig på google maps først. Street view er din venn, har de ikke det der du ser, kan du bare se på vanlig kart og flyfoto. Når du så våger deg ut, kan du, om du plutselig går deg "fast" og det er folk omkring så du blir flau over å stoppe opp og se usikker ut, dra fram telefonen og late som om du sjekker noe voldsomt viktig. Når folkene har gått forbi kan du pent og pyntelig snu og gå tilbake veien du kom fra, som om det var sånn det skulle være den dagen og helt med vilje. Anonymous poster hash: b228b...48f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Nidelvstien er fin! Søk etter den på google maps. Den starter like ved Lerkendal Stadion. De få gangene jeg har løpt der har jeg ikke møtt på mange heller. Anonymous poster hash: 8f8d1...360 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Takk for så mange fine svar! Jeg skal sjekke litt ut i løpet av de neste dagene, så prøver jeg meg vel til helgen. Anonymous poster hash: 1a8b9...0cf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Og rett ved broen til samfunnet: Hvorfor jogger du ikke langs nidelva, til Nidarøhallen, over brua, en runde til Ilsvika/Sverresborg og tilbake igjen langs elva? Det må da være en fin tur. Hvis ikke kan du sette kurs mot festningen. Anonymous poster hash: c1293...ddf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Å jogge langs Nidelva er kjempefint! Jeg løper en del på stien og det er alltid mange andre ute i samme ærend, dag og natt Du kan jo gå stien først og se deg litt rundt? Jeg løper Ilaparken - gamle bybru - Ilaparken og det blir ca. 5km++. Det er også fint å løpe langs Skansen - jernbanestasjonen - bakklandet - langs Nidelva - Ila Kirke - Skansen. Anonymous poster hash: c1293...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå