Gå til innhold

Tyrkia med Club Royal?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Erdet noen her som har vært i Tyrkia med Club Royal?

Endret av saralin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har. Var i utgangspunktet litt skeptisk jeg og på grunn av disse salgsstedene som jeg hadde hørt om at man måtte innom.

Vi dro fra Gardermoen. Flyene var fine og moderne og ingenting å klage på der.

Vi ankom sent på kvelden sånn i 24 tiden og guidene sto og ventet på rekke og rad.

Inn i moderne busser og ble kjørt til et fint hotel i Antaliya. Guiden ordnet med hele innsjekkingen og vi fikk nøkkelkort og kunne gå rett på rommet med bagasjen.

Etterpå var det en enkel men god nattbuffe som sto og ventet på oss.

Jeg reiste fra Antaliya via Konya til Kappedokia og tilbake. Hele uken hadde vi fin buss, meget velutdannet guide , fine hoteller og god mat.

Vi fikk masse sightsing også.

Underveis så besøker man en teppefabrikk, en gullbutikk, en skinnklærbutikk og et keramikkutsalg. Det siste var helt ok der man kunne gå rundt I fred og se på varer til faste og rimelige priser.

Når det gjelder de andre så hadde jeg en strategi på at så snart selve demonstrasjonen var ferdige så gikk jeg ut igjen og om noen spurte hvor jeg skulle så skulle jeg på do. Det var alltid ute i gangen. Etter do besøket så gikk jeg bare rett ut og slapp dermed den ganske ubehagelige prutestyret og maset om handel. Det har vært oppe på tv om at folk har blitt lurt på dette og det tror jeg nok. Så er man bare obs her så går det bra.

Nå hadde jeg vært i Tyrkia før og var kjent med hvordan de er når det kommer til handel og jeg handler bare i butikker med faste priser og på hotellene der jeg bor.

Men alt I alt så var det en fin uke på tur og jeg kan gjerne reise med de igjen om ikke akkurat nå da jeg anser landet for å være ganske utrygt for tiden.

Skrevet

Takk for svar! Det høres jo bra ut. Men fikk du også tid til å sole deg/slappe av-eller var det opplegg og turer hele tiden?

Skrevet

Takk for svar! Det høres jo bra ut. Men fikk du også tid til å sole deg/slappe av-eller var det opplegg og turer hele tiden?

Nå reiste jeg i slutten av februar / begynnelsen av mars og det var 12 grader i Antaliya og minusgrader og snø i Kappedokia da men selv om det var stramt program så var det 3 overnattinger i Kappedokia og både fritid og opplegg der. Alle hotellene hadde svømmebasseng så reiser du i den varme årstiden så får du sikkert til til litt sol og bad i løpet av uken.

Skrevet

Ok,tusen takk! Men det er som du nevner ikke en veldig bra tid å reise på akkurat nå,så spørs om jeg tør.

Skrevet

Ok,tusen takk! Men det er som du nevner ikke en veldig bra tid å reise på akkurat nå,så spørs om jeg tør.

Jeg hadde ikke gjort det nå I alle fall.

En liten ting du må være klar over. I den prisen du har fått så er ikke enkelte avgifter i forbindelsen med reisen med så om den koster 1000 kroner så ble det plutselig enn ekstra tusenlapp i noen flyplassavgifter eller noe sånt.

Og når det gjelder mat så koster det rundt 1500 ekstra for en uke. Alle hotell ligger langt fra andre restauranter så man er prisgitt å spise på hotellet. Dessuten er alle lunsj restauranter lagt opp langs reiseruten. Så frokost er inkludert men

beregn at det koster ekstra med resten av maten da man ikke bare kan stikke ut og kjøpe seg en kebab liksom.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det nå I alle fall.

En liten ting du må være klar over. I den prisen du har fått så er ikke enkelte avgifter i forbindelsen med reisen med så om den koster 1000 kroner så ble det plutselig enn ekstra tusenlapp i noen flyplassavgifter eller noe sånt.

Og når det gjelder mat så koster det rundt 1500 ekstra for en uke. Alle hotell ligger langt fra andre restauranter så man er prisgitt å spise på hotellet. Dessuten er alle lunsj restauranter lagt opp langs reiseruten. Så frokost er inkludert men

beregn at det koster ekstra med resten av maten da man ikke bare kan stikke ut og kjøpe seg en kebab liksom.

Takk! Men jeg trooor at jeg har fått opplyst konkret hva det koster. Har fått to alternativer å velge mellom. Det ene er en såkalt opplevelsestur- med tre dagers obligatorisk utflukt. Da er bare frokost inkludert- og prisen med enkeltromstillegg og diverse avgifter rundt 3500. Det andre alternativet er en "luksusferie" - 7 netter på samme hotell. (I Belek) Velger man da all inclusive skal det totalt komme på 6100. Ikke SÅ billig egentlig...Det som gjør at jeg er noe skeptisk overfor opplegget og selskapet er at de er utrolig trege med å svare på diverse spørsmål jeg har sendt på e-post. En del ting som er viktig å vite før man bestiller, og når en ikke får svar så er det ganske irriterende... 

Skrevet (endret)

Ok. Da har du nok fått de prisene som gjelder. Jeg fikk et tilbud på en ukes tur til 990 kroner. Tilsammen ble det 1500 for reisen og 1500 for mat som kom utenom. Det var vel sikkert skrevet med veldig liten skrift eller indirekte om disse ekstra utgiftene men det var ikke helt oppi dagen for å si det sånn. Kanskje de har fått pålegg om å skrive mer i klartekst hvilke priser som gjelder nå.

Men uansett så var 3000 all inklusive for en ukes tur ikke noe å si på da.

Endret av caroprins
Skrevet

Var du på såkalt opplevelsestur- eller var det noe annet?

Skrevet

Jeg var vel på opplevelsestur ja. En uke fra Antaliya via Konya over taurus fjellene til Kappedokia og tilbake til Antaliya.

Var på utflukter og sightsing i Kappedokia. Var på en flott tyrkiske aften med tyrkisk folkedans og magedans og en aften med tyrkisk åndelig dans.

Stoppet mange steder og fikk sightsing underveis og besøkte også basaren i Antaliya.

Skrevet

Er det andre med erfaringer eller råd angående dette? Grubler fælt her..m

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...