Gå til innhold

Hjelp til My Fitness Pal?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Prøver å bytte fra LifeSum til MFP, da MFP har så greit forum. Men jeg klarer bare ikke venne meg til din brukerUvennlige appen! Er det jeg som gjør noe feil?

På mange av matvarene jeg søker opp får jeg bare opp som alternativ "1 portion" - ikke gram eller milliliter. For eksempel Toro rett i koppen kakao. Hva søren er "1 portion"? Jeg måler nesten alt med vekt, så får meg er det fullstendig unyttig å oppgi ting i antall porsjoner, spesielt når det ikke er spesifisert hva antall porsjoner er.

Samme problem har jeg med milliliter. Mye er kun oppgitt i milliliter, ikke gram.

Er det jeg som har misforstått noe? Ser jo at MFP er kjempepopulært, men kan ikke helt begripe det når Lifesum er SÅ mye enklere og presist? Har jeg feil app eller noe? :klo:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal kunne velge gram også :) Må bla i alternativene der portion står :)

Gjest Gjest_Idja
Skrevet (endret)

Du skal kunne velge gram også :) Må bla i alternativene der portion står :)

Det er det jeg gjør, og der står det kun portion. Jeg får dessuten kun opp 1 passende treff når jeg søker på toro kakao, mens i Lifesum får jeg opp mange flere. Dette er er årsaken (ikke kakaoen altså :ler: ) til at jeg gikk fra MFP til LS for flere måneder siden, men jeg ville gi MFP en ny sjanse nå.

På Litago sjokolademelk får jeg for eksempel opp ml, container og cup. Ikke gram. Nå er det jo ikke noe stort problem da g=ml veldig ofte, men jeg savner altså fleksibiliteten som var i Lifesum. Mulig jeg bare har vært uheldig med matvarene jeg har valgt? :vetikke:

Endret av Idja
Skrevet

Myfinesspal har dessverre gått i hundene, det skjedde parallelt med oppkjøpet av Under Armour på nyåret. Jeg byttet til Fitbit av ren frustrasjon.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Myfinesspal har dessverre gått i hundene, det skjedde parallelt med oppkjøpet av Under Armour på nyåret. Jeg byttet til Fitbit av ren frustrasjon.

Ahaa... For jeg brukte MFP for noen år siden av ren nysgjerrighet, og jeg kan ikke huske at det var like håpløst da og når jeg installerte den nå tenkte jeg bare hvordan i all verden jeg har greid å bruke det makkverket der før...

Hvordan er Fitbit da? Har den norske matvarer?

Skrevet

Det er det jeg gjør, og der står det kun portion. Jeg får dessuten kun opp 1 passende treff når jeg søker på toro kakao, mens i Lifesum får jeg opp mange flere. Dette er er årsaken (ikke kakaoen altså :ler: ) til at jeg gikk fra MFP til LS for flere måneder siden, men jeg ville gi MFP en ny sjanse nå.

På Litago sjokolademelk får jeg for eksempel opp ml, container og cup. Ikke gram. Nå er det jo ikke noe stort problem da g=ml veldig ofte, men jeg savner altså fleksibiliteten som var i Lifesum. Mulig jeg bare har vært uheldig med matvarene jeg har valgt? :vetikke:

Hm, høres ut som du er litt uheldig. Jeg finner det meste i gram :P

Skrevet

Ahaa... For jeg brukte MFP for noen år siden av ren nysgjerrighet, og jeg kan ikke huske at det var like håpløst da og når jeg installerte den nå tenkte jeg bare hvordan i all verden jeg har greid å bruke det makkverket der før...

Hvordan er Fitbit da? Har den norske matvarer?

Nei, ingen norske matvarer, jeg har lagt inn alt jeg har brukt selv, bortsett fra enkle råvarer*. Men jeg måtte lage mine egne matvarer i MFP også, og alt er mye kjappere og intuitivt i Fitbit. 

* Selv enkle råvarer kan ha forskjellige verdier i Norge og USA, både fordi sortene kan være annerledes, og fordi de regner kalorier annerledes (noe med fiber/karbohydrater/sukkeralkoholer). 

Jeg registrerte i Fitbit i 3-4 måneder, til jeg gikk lei. Jeg hadde lært såpass mye om porsjonskontroll og matvalg og min egen appetitt at jeg var klar for å bli mer "uavhengig".

Skrevet

Nei, ingen norske matvarer, jeg har lagt inn alt jeg har brukt selv, bortsett fra enkle råvarer*. Men jeg måtte lage mine egne matvarer i MFP også, og alt er mye kjappere og intuitivt i Fitbit. 

* Selv enkle råvarer kan ha forskjellige verdier i Norge og USA, både fordi sortene kan være annerledes, og fordi de regner kalorier annerledes (noe med fiber/karbohydrater/sukkeralkoholer). 

Jeg registrerte i Fitbit i 3-4 måneder, til jeg gikk lei. Jeg hadde lært såpass mye om porsjonskontroll og matvalg og min egen appetitt at jeg var klar for å bli mer "uavhengig".

Ok. :) Tror jeg bare får gå tilbake til Lifesum da, det virker å være det enkleste og det som stemmer mest overens med faktiske kaloriinnhold.

Skrevet

Ok. :) Tror jeg bare får gå tilbake til Lifesum da, det virker å være det enkleste og det som stemmer mest overens med faktiske kaloriinnhold.

Ja, jeg tror det er det beste. MFP har et bra forum (mange av brukerne er veldig kunnskapsrike, men det er mye fjas og spam og merkelig moderering også). Men matdagboka der, nei, det funker ikke så bra lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...