Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir så satans forbanna av det skal være mer lønnsomt av og nave. Jeg skal ikke legge skylda på de som ABSOLUTT IKKE KAN jobbe. Men med alle disse vondtene folk rundt har og tjener fett på det. Da blir jeg så provosert. Her jobber jeg ræva av meg, 7 - 17 hver dag, og hva går jeg får det? Ikke en damn shit! Mens på nav får du 30 k kasta etter deg!?!?! Hva skjer med verden???!!!

Og det og bli uføre.. my god.. har ikke ord.

Blir så irritert når jeg ser hva mine skattepenger går til.

Er nå i foreldreperm, og får over 5000 mindre enn hu som har fått på aap og ALDRI har jobba.

Nå er f.. meg nok..

Og igjen, jeg skal ikke henge dette på de som absolutt ikke kan. Men det er en del som kan ta seg gidder til og prøve. En og sitte på ræva.

Anonymous poster hash: 2a9af...389

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, de jeg kjenner som får stønader fra NAV har absolutt krav på disse stønadene. Det gjelder kollegaer, venner og bekjente. Det er ingen av dem jeg mistenker for misbruk. At misbruk skjer - helt klart. Det  er derfor viktig at NAV har instanser som jobber for å avsløre dette.

Når det gjelder økonomien sliter de jeg kjenner med å få endene til å møtes. Noen har det helt greit. Men ingen har i overflod. 

• Liker 2
Skrevet

Hvilken type jobb har du hvor du "jobber ræva av deg" da?

• Liker 7
Skrevet

Kjenner jeg blir så satans forbanna av det skal være mer lønnsomt av og nave. Jeg skal ikke legge skylda på de som ABSOLUTT IKKE KAN jobbe. Men med alle disse vondtene folk rundt har og tjener fett på det. Da blir jeg så provosert. Her jobber jeg ræva av meg, 7 - 17 hver dag, og hva går jeg får det? Ikke en damn shit! Mens på nav får du 30 k kasta etter deg!?!?! Hva skjer med verden???!!!

Og det og bli uføre.. my god.. har ikke ord.

Blir så irritert når jeg ser hva mine skattepenger går til.

Er nå i foreldreperm, og får over 5000 mindre enn hu som har fått på aap og ALDRI har jobba.

Nå er f.. meg nok..

Og igjen, jeg skal ikke henge dette på de som absolutt ikke kan. Men det er en del som kan ta seg gidder til og prøve. En og sitte på ræva.

Anonymous poster hash: 2a9af...389

hehehe. Du kan ikke særlig mye om NAV skjønner jeg. 

Folk flest får ikke 30000 kroner av nav, mest sansynlig er det ingen som får det. 

Hun som mottar aap har aldri jobbet, dermed får hun kun minstesatsen. Mottar selv aap, og har aldri jobbet. Minstesatsen er 11500 kroner etter skatt. Har du over 5000 mindre enn det i måneden ville jeg sett meg om etter en ny jobb om jeg var deg. 

Anonymous poster hash: 7e684...e4b

• Liker 15
Skrevet

Jeg går på AAP og får 11 000/ mån

Samboer er varig ufør og får 15 000/mån

Anonymous poster hash: 1497c...e13
Skrevet

Nå vet jeg ikke om jeg er en av de du mener snylter på nav, eller har "rett" til å motta penger fra de. Men jeg har prøvd å gå på skole, siden å jobbe, og til slutt havnet på aap i en alder av 23. Jeg har milde til veldig sterke smerter ca mesteparten av uken, og flere selvmordsforsøk bak meg fordi dette ikke er et liv jeg orker å leve. Det er rett og slett for vondt.

Jeg ser ikke hvordan jeg noen gang skal kunne klare å stå i en vanlig jobb, når smertene enkelte ganger er så ille at jeg besvimer, kaster opp, må krabbe istedenfor å gå osv. Jeg prøver å ta studiekompetanse som privatist nå, og håper kanskje at jeg kan finne en jobb jeg kan gjøre hjemmefra i fremtiden. Men hvis ikke? Hva gjør jeg? Blir uteligger for å ikke snylte på samfunnet? Jeg vil tro uteliggere også er en belastning. Uansett tviler jeg på at nav kommer til å fortsette å gi meg støtte, fordi sykdommen ikke er alvorlig nok på papiret. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, men jeg setter stor pris på at jeg bor i Norge hvor vi tar vare på befolkningen.Og jeg håper det fortsetter å være sånn, selvom enkelte misbruker det (jeg mener selvfølgelig at jeg ikke er en av de).

Anonymous poster hash: 67024...3bb

Skrevet

Nei, ikke mange får så mye som du skisserer, dessuten er størrelsen på noen av ytelsene avhengig av hva man tidligere har tjent. Og også har betalt i skatt...

"Mine skattepenger" bla bla...

• Liker 1
Skrevet

Jeg får forresten ca 11 000 i måneden i aap. Altså et stykke unna 30 000,-

Anonymous poster hash: 67024...3bb

Skrevet

De som får 30k har ihvertfall "jobbet ræva av seg".

• Liker 1
Skrevet

De som får 30k har ihvertfall "jobbet ræva av seg".

Eller innvandrer med en skokk unger.

• Liker 4
Skrevet

Eller innvandrer med en skokk unger.

Går det an å la ihvertfall én tråd på forumet her være fritt for innvandrere?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Går det an å la ihvertfall én tråd på forumet her være fritt for innvandrere?

Hva med å akseptere at innvandrere er en naturlig del av samfunnsdebatter? Det er jo hysterisk morsomt at det er dem som ønsker innvandrere som klager når innvandrerne integreres i samfunnsdebatten.

Du nevnte at man må jobbe ræva av seg for å få 30 000 fra NAV, men jeg påpeker det faktum at det ikke er tilfelle. Er du innvandrer med en skokk unger kan du også komme opp i det nivået. Og en slik mengde unger som er nødvendig for å komme opp i et slikt nivå på utbetalingene fra NAV, er det bare innvandrere som har i Norge. Derav innvandrer! Skjønner du?

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 4
Skrevet

En annen viktig ting å påpeke er jo at man betaler skatt av NAV-pengene også. Så du får nok litt igjen av "dine skattepenger".

Anonymous poster hash: ca1b4...d0b
Skrevet

Jeg og samboer får aap grunnet sykdom. Vi har ca 14000 i mnd hver netto utbetalt. Min søster er ung ufør. Hun får 16000 i mnd. Det er veldig sjeldent folk får 30000 i mnd utbetalt. Da må de ha hatt en veldig godt betalt jobb før de gikk over på aap eller ble ufør.

Skrevet

Jeg er uføretrygdet på grunn av alvorlig sykdom, rakk knapt å komme ut i arbeidslivet før jeg ble syk. Jeg har plager som hindrer meg i å leve et normalt liv, og i perioder kommer jeg meg knapt fra senga til sofaen. Jeg har utbetalt 16 000 i måneden (netto). Vi kan gjerne bytte om du vil? Skulle gitt mye for å kunne klare å  "jobbe ræva av meg" og ha en skikkelig inntekt sånn at jeg for eksempel kunne drive med de aktivitetene jeg ønsker, eller få lån til å kjøpe hus. Dette er ikke det livet jeg ville valgt om jeg kunne velge.

Anonymous poster hash: e925d...9e4
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å akseptere at innvandrere er en naturlig del av samfunnsdebatter? Det er jo hysterisk morsomt at det er dem som ønsker innvandrere som klager når innvandrerne integreres i samfunnsdebatten.

Du nevnte at man må jobbe ræva av seg for å få 30 000 fra NAV, men jeg påpeker det faktum at det ikke er tilfelle. Er du innvandrer med en skokk unger kan du også komme opp i det nivået. Og en slik mengde unger som er nødvendig for å komme opp i et slikt nivå på utbetalingene fra NAV, er det bare innvandrere som har i Norge. Derav innvandrer! Skjønner du?

Som sagt, hold innvandring borte fra tråden her. Det har lite med tema å gjøre. 98% av trådene ellers på forumet handler om innvandrere i en eller annen form. Diskuter det der. Rapporterer deg for avsporing.

• Liker 2
Skrevet

Som sagt, hold innvandring borte fra tråden her. Det har lite med tema å gjøre. 98% av trådene ellers på forumet handler om innvandrere i en eller annen form. Diskuter det der. Rapporterer deg for avsporing.

Mener du virkelig at når temaet er utbetalinger fra NAV, så har det ikke noe å gjøre med tema å påpeke at en innvandrer med en skokk unger kan få slike beløp du påstår man bare kan få ved å jobbe ræva av seg?

Du burde rapportere deg selv for avsporing, da det er du som snakker om innvandring. Jeg snakker ikke om innvandring, jeg snakker om utbetalinger fra NAV – som innvandrere er en naturlig del av fordi sånne som deg har fått dem hit.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mener du virkelig at når temaet er utbetalinger fra NAV, så har det ikke noe å gjøre med tema å påpeke at en innvandrer med en skokk unger kan få slike beløp du påstår man bare kan få ved å jobbe ræva av seg?

Du burde rapportere deg selv for avsporing, da det er du som snakker om innvandring. Jeg snakker ikke om innvandring, jeg snakker om utbetalinger fra NAV – som innvandrere er en naturlig del av fordi sånne som deg har fått dem hit.

Folk med "en skokk med unger" får høyere utbetaling av nav enn folk uten, ja. Selvfølgelig. Mener du man ikke skal ta hensyn til antall barn når man beregner stønad?

Edit: hva mener du om "sånne som meg"?

Endret av takk
Skrevet

Ro deg ned her.

Etter endt skolegang har jeg søkt aktivt etter jobb i nesten 2 år uten å få så mye som et intervju, og jeg har GODE papirer! Når sant skal sies bor jeg i en nesten umulig by uten muligheter til å flytte..

Men poenget er at jeg synes du skal holde stilt om at du jobber deg ihjel mens navere får 30 k slengt etter seg. 
JEG SKULLE GITT ALT FOR EN JOBB! MEN ISTEDEN LEVER JEG PÅ 5000 I MND SOM SKAL DEKKE REGNINGER, MAT, KLÆR, HUSHOLDNING ++ PER DAGSDATO HAR JEG IKKE RÅD TIL MAT OG VI ER IKKE HALVVEIS I MND ENGANG! OG JEG GÅR PÅ VEGGEN AV KJEDSOMHET! 

Anonymous poster hash: ab7d9...266
  • Liker 3
Skrevet

Folk med "en skokk med unger" får høyere utbetaling av nav enn folk uten, ja. Selvfølgelig. Mener du man ikke skal ta hensyn til antall barn når man beregner stønad?

Edit: hva mener du om "sånne som meg"?

Nei, det er ikke folk, det er innvandrere. Det er bare innvandrere i Norge som får så mange unger at de kommer opp i nevnte utbetalinger fra NAV. Du må slutte å bruke ord som ekskluderer innvandrere som gruppe fra debatten om utbetalinger fra NAV.

Hva jeg mener om sånne som deg klarer du sikkert å gjette deg til, men det har ikke noe med temaet å gjøre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...