Snøfall Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hva innbefatter en såkalt full sjekk?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Kommer an på hvilken sykdom eller plage legen mistenker. Anonymous poster hash: 0fccb...d58
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Full sjekk er jo bare tull Det finnes potensielt hundrevis av sykdommer du kan få, og hvis du skal sjekke ut med blodprøver, scanning av hele kroppen, undersøkelser av mage og tarm, hode, hjerte og lunger, nevrologisk undersøkelse osv, vil det helt sikkert bli et mulig treff som kanskje må utredes videre, og da er du i gang! (for ikke å snakke om hva det vil koste, både din egen pengebok og samfunnsøkonomi.....) Anonymous poster hash: bdda7...aa7 1
Millimani Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Det kommer an på hva som skal sjekkes. Jeg hadde en gang en depresjon, men fordi jeg også gikk på medisiner, følte meg dårlig, osv. osv. så var det ut og inn av legekontoret i et halvt år, med blodprøve-taking og konsultasjoner om hverandre. Da hadde jeg hatt "full sjekk" fordelt på ørten konsultasjoner. Eller mener du "full sjekk" i den forstand at det er en vanlig legekontroll? Da er det jo bare det vanlige som å lytte på, se i halsen, øynene og ørene, kjenne på magen, finne reflekser osv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Full sjekk er jo bare tull Det finnes potensielt hundrevis av sykdommer du kan få, og hvis du skal sjekke ut med blodprøver, scanning av hele kroppen, undersøkelser av mage og tarm, hode, hjerte og lunger, nevrologisk undersøkelse osv, vil det helt sikkert bli et mulig treff som kanskje må utredes videre, og da er du i gang! (for ikke å snakke om hva det vil koste, både din egen pengebok og samfunnsøkonomi.....) Anonymous poster hash: bdda7...aa7 "Full sjekk" er jo faktisk ikke enn full sjekk av alt da. Du må ikke ta alt så bokstavelig. Anonymous poster hash: 9e4db...fab
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Bor i Frankrike og da må man ha medical certificate når man skal drive med idrett, og da skal legen sjekke om du har helse til denne idretten. Min legen sjekker blodtrykk og tar pulsen, ser inn i ørene og halsen, trykker på punkter på hals, nakke og rygg for å se etter hevelser og om jeg er anspent, bruker stetoskop, og måler høyde og vekt... Anonymous poster hash: 0d80e...f48
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Bor i Frankrike og da må man ha medical certificate når man skal drive med idrett, og da skal legen sjekke om du har helse til denne idretten. Min legen sjekker blodtrykk og tar pulsen, ser inn i ørene og halsen, trykker på punkter på hals, nakke og rygg for å se etter hevelser og om jeg er anspent, bruker stetoskop, og måler høyde og vekt... Anonymous poster hash: 0d80e...f48 For mer enn 95% av befolkningen vil en slik undersøkelse ikke påvise noen ting. Helt bortkastet tid for en lege å bruke tiden sin på slike undersøkelser, med mindre du har symptomer som kan mistenke lidelser i disse orgenene. Anonymous poster hash: bdda7...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Hva innbefatter en såkalt full sjekk? Dette er et uttrykk eldre mennesker ofte bruker. Hva som inngår i en sjekk hos legen er det legen som bestemmer i hvert enkelt tilfelle. Friske mennekser trenger skjelden eller aldri noen sjekk hos legen med mindre de har en arv mht sykdommer i familien. Det er nesten som de som sier de ble så godt sjekket hos legen fordi de fikk tatt tre ller fire glass med blod. Hva fikk de så sjekket? Senkning, Hemoglobin, Hvite blodlegemer og Kolesterol. (Vanlige kontrollprøver). Anonymous poster hash: f0051...e3e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå