Gå til innhold

2000 kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha cirka 2000 kalorier per dag for å gå ned i vekt. Jeg leste nettopp dette (se bilde) og det er 0,5dl sjokolademelk som sjokerer meg litt! Jeg drikker ikke sjokolademelk, men si jeg hadde drukket 0,5dl coca cola istedet, fungerer det?

post-37809-0-95665000-1442349990_thumb.p

Anonymous poster hash: e063e...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rent kalorimessig kan du så klart det. Men jeg vil tro at sjokolademelk er tatt med i denne kostholdsplanen pga proteininnholdet, og ikke bare kaloriinnholdet. Du vil ikke få de proteinene fra cola.

Skrevet

Jeg skal ha cirka 2000 kalorier per dag for å gå ned i vekt. Jeg leste nettopp dette (se bilde) og det er 0,5dl sjokolademelk som sjokerer meg litt! Jeg drikker ikke sjokolademelk, men si jeg hadde drukket 0,5dl coca cola istedet, fungerer det?

attachicon.gifSkjermbilde 2015-09-15 kl. 22.43.26.png

Det er 5 dl sjokolademelk da, ikke 0,5 ;) Men ja, rent kalorimessig er vel Cola og sjokolademelk ganske likt, men tror fortsatt sjokolademelk er hakket bedre pga kalsium, proteiner osv.

• Liker 1
Skrevet

Det er 5 dl sjokolademelk da, ikke 0,5 ;) Men ja, rent kalorimessig er vel Cola og sjokolademelk ganske likt, men tror fortsatt sjokolademelk er hakket bedre pga kalsium, proteiner osv.

Begynner å bli litt sent. Hehe. Mener så klart 5dl.

Skrevet

Skal du ha eggene oppi havregrøten? 😝

Pass på at du ikke begynner å spise mye rart du ikke er vant til for da er det vanskeligere å holde livsstilsendringen ved like.

Sjokomelk anbefales ofte som restitusjonsdrikk etter trening. Hvis du er avgengig av sjokolade må du vurdere om det kommer til å trigge sørsuget eller om det er greit med litt sjokolade innimellom. Her er folk veldig forskjellige!

Proteinpulver er unødvendig bruk av penger. Spis mat i stedet. Det er også dumt å innta mange flytende kalorier når du skal kutte kalorimengden, for det gir ikke samme metthetsfølelse.

Anonymous poster hash: 6343e...e69

Skrevet

Gjør ikke sukkeret i brus noe så lenge det er innafor i 2000 kalorier per dag?

Skrevet

Gjør ikke sukkeret i brus noe så lenge det er innafor i 2000 kalorier per dag?

Ikke i seg selv, nei. Men økt/svingende blodsukker kan føre til økt søtsug som kan gjøre det vanskeligere for noen å holde seg til matplanen. Men en kalori er og blir en kalori. I alle fall når det kommer til fettvekt. Vannvekten derimot kan bli preget av hvilke næringsstoffer kaloriene kommer fra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke byttet det ut med Cola av de grunnene de andre nevner, men du MÅ ikke drikke sjokomelk. Du kan bytte det ut med noe annet med samme næringsinnhold.

Skrevet

Som flere har nevnt er melk bra etter styrketrening, og inneholder en del gode næringsstoffer. Men om du ikke drikker det til vanlig så ville jeg byttet det ut med noe annet. Laktose er vanskelig å fordøye for voksne, og jeg sliter ihvertfall med magen om jeg drikker mer enn et par dl melk pr dag. 

Total avsporing, men jeg er veldig underholdt av internettvanene dine. Ducklings Play  :biggrin:

Anonymous poster hash: 13279...944
Skrevet

Trener du mye? Isåfall burde du kutte ned litt på kaloriene

Anonymous poster hash: f6481...3f4
  • Liker 1
Skrevet

Cola binder opp noe magnesium i kroppen, noe som gjør at kroppen ikke kan bruke det.

Anonymous poster hash: 0ce90...d70
Skrevet

Trener du mye? Isåfall burde du kutte ned litt på kaloriene

Hvis TS trener mye, burde vedkommende i alle fall ikke gå ned i kalorier.

Skrevet

Mente motsatt. Jeg synes det hørtes mye ut å spise 2000 kalorier for å gå ned i vekt om man ikke trener noe særlig. Men kan jo godt hende TS trener mye :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann på 22 år og trener ikke.

Skrevet

Jeg er mann på 22 år og trener ikke.

Da kan kanskje 2000 kcal om dagen være litt mye?.. Hvordan kom du frem til det tallet? :)

Skrevet

Da kan kanskje 2000 kcal om dagen være litt mye?.. Hvordan kom du frem til det tallet? :)

Er ikke 2400-2500 kcal om dagen vedlikeholdsnivå for en normalt aktiv mann på 80 kg?

Anonymous poster hash: 6f2c6...fc5

Skrevet

Er ikke 2400-2500 kcal om dagen vedlikeholdsnivå for en normalt aktiv mann på 80 kg?

Anonymous poster hash: 6f2c6...fc5

Hvor høy er du, da? Og hva legger du i "normalt aktiv"?

Skrevet

Hvor høy er du, da? Og hva legger du i "normalt aktiv"?

184cm og 111kg

TS.

Skrevet

184cm og 111kg

TS.

Med Grete Roede sin formel, uten trening medregnet, fikk jeg at du har et daglig energiforbruk på 2800 kcal. Så du kan spise 2000 kcal, men du burde ikke spise noe under det, da det er hvilestoffskiftet ditt. Så i begynnelsen ville jeg lagt meg litt høyere, 2400 kanskje, sånn at du har litt å gå på om du stagnerer. Også kan du såklart justere opp og ned etterhvert som du finner ut hva som funker for deg! Kalorier er jo ikke en eksakt vitenskap, så man må føle seg litt frem.

Skrevet

Kalorier er noe av det nærmeste man kommer eksakt vitenskap; men appetitt og aktivitetnivå varierer fra person til person :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...