Gjest Nordmøring Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hvorfor er det så mange som blir sur og hakker ned på oss som synes vi er pene? Er det ikke bra å være fornøyd med seg selv? Hvordan kan jeg få folk til å slutte å være så frekk? Hva skal jeg si? At du er pen nok du også?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Det er ikke noe galt med det, det er bare ikke viktig. Ikke relevant. Kjedelig for alle andre enn deg selv, rett og slett.Anonymous poster hash: 74fb2...bf2 5
Gjest Nordmøring Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Det er ikke noe galt med det, det er bare ikke viktig. Ikke relevant. Kjedelig for alle andre enn deg selv, rett og slett.Anonymous poster hash: 74fb2...bf2 Okei, men hvorfor er det kjedelig? Uansett om det er kjedelig så trenger ingen være frekk og sint. De kan si mye sårende og alle har følelser selv om de har god selvtillit når det gjelder seg selv.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Okei, men hvorfor er det kjedelig? Uansett om det er kjedelig så trenger ingen være frekk og sint. De kan si mye sårende og alle har følelser selv om de har god selvtillit når det gjelder seg selv. Hvordan kommer denne selvtilliten din til uttrykk, da? Hva er det som gjør at omgivelsene reagerer negativt? Anonymous poster hash: df7c9...e59 1
Jus sanguinis Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Det er ingen som reagerer på hva du tenker, da ingen kan lese tankene dine. Så dette dreier seg tydeligvis om noe annet du ikke forteller. 4
Cashbah Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Det er bra du er fornøyd med deg selv. Men jeg kjenner jeg blir irritert når det går over til en narsissistisk selvdigging og en legger ut halvnake selfies på face/insta hver dag. 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Hvordan kommer denne selvtilliten din til uttrykk, da? Hva er det som gjør at omgivelsene reagerer negativt? Anonymous poster hash: df7c9...e59 Dette er viktig. Det er ingen som synes det er dumt at folk har selvtilitt, om de oppfattes som ekstremt selvgode derimot, det liker ikke folk. Anonymous poster hash: f4be1...561 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Dette er viktig. Det er ingen som synes det er dumt at folk har selvtilitt, om de oppfattes som ekstremt selvgode derimot, det liker ikke folk. Anonymous poster hash: f4be1...561 Var litt det jeg tenkte, så jeg er spent på svaret. Om det kommer noe. Anonymous poster hash: df7c9...e59
Gjest Nordmøring Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Jeg viser det en del skal innrømme det. Uansett ingen grunn til å være frekk, nok med å si de ikke liker det. Har opplevd frekke kommentarer fra fremmede via nettet. Til og med datingsider.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Jeg viser det en del skal innrømme det. Uansett ingen grunn til å være frekk, nok med å si de ikke liker det. Har opplevd frekke kommentarer fra fremmede via nettet. Til og med datingsider. Hvordan viser du det? Anonymous poster hash: df7c9...e59
boooooo Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Det er ikke noe galt. Har en god vennine av meg, som er relativt pen. Hun kan finne på og har sagt tidligere at hun liker at hun er pen og sier rett ut at hun er fornøyd med utseende. En sånn jente, er strålende å ha . Bra med selvtillit, bedre det enn å ha lav selvtillit og ha en negativ tankegang om sitt eget utseende og sammeligne seg selv med andre. Da havner man i en ond sirkel og det kan føre til plastikk kirugi osv. Jeg kan også høres ut som en "selvdigger", men har sjæl sagt til vennene mine at jeg er kjempe fornøyd med utseende mitt og kroppen og at jeg aldri kunne ønske meg noe annet utseende. Når jeg og venninene/venninen min sitter på en càfe kommer vi til temaet om oss selv og da kan vi plutselig finne på å si "Glad for at jeg er pen og ditten og datten" haha! Bra å ha selvtillit! 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Hvorfor er det så mange som blir sur og hakker ned på oss som synes vi er pene? Er det ikke bra å være fornøyd med seg selv? Hvordan kan jeg få folk til å slutte å være så frekk? Hva skal jeg si? At du er pen nok du også? Problemet er at man veldig lett blir oppfattet som en veldig egoistisk og selvopptatt person, som utelukkende bryr seg om utseendet sitt. (og som velger sine venner på bakgrunn av utseendet deres og fint lite annet) Anonymous poster hash: a7508...572 3
Gjest Nordmøring Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Hvordan viser du det? Anonymous poster hash: df7c9...e59 Har sagt jeg er fornøyd, og viser det. Viser nok litt på væremåten min også. Problemet er at man veldig lett blir oppfattet som en veldig egoistisk og selvopptatt person, som utelukkende bryr seg om utseendet sitt. (og som velger sine venner på bakgrunn av utseendet deres og fint lite annet) Anonymous poster hash: a7508...572 Jeg velger ikke venner etter utseendet, men gjerne samme interesser.
Caitlyn Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Hvorfor er det så mange som blir sur og hakker ned på oss som synes vi er pene? Er det ikke bra å være fornøyd med seg selv? Hvordan kan jeg få folk til å slutte å være så frekk? Hva skal jeg si? At du er pen nok du også? Ingenting galt i det, men det er litt "patetisk" når det er folk som kanskje er litt over gjennomsnittet pene. Dessuten, er det vel fullt mulig å ha god selvtillit uten å flashe det til alle og enhver? 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Har sagt jeg er fornøyd, og viser det. Viser nok litt på væremåten min også. Litt diffust dette. Kan du være mer konkret? Jeg mener, du klager over at folk ikke liker selvtilliten din men sier svært lite om hva som eventuelt gjør at de reagerer på det. Anonymous poster hash: df7c9...e59
Charmander Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 (endret) Det er ikke noe galt. Har en god vennine av meg, som er relativt pen. Hun kan finne på og har sagt tidligere at hun liker at hun er pen og sier rett ut at hun er fornøyd med utseende. En sånn jente, er strålende å ha . Bra med selvtillit, bedre det enn å ha lav selvtillit og ha en negativ tankegang om sitt eget utseende og sammeligne seg selv med andre. Da havner man i en ond sirkel og det kan føre til plastikk kirugi osv. Jeg kan også høres ut som en "selvdigger", men har sjæl sagt til vennene mine at jeg er kjempe fornøyd med utseende mitt og kroppen og at jeg aldri kunne ønske meg noe annet utseende. Når jeg og venninene/venninen min sitter på en càfe kommer vi til temaet om oss selv og da kan vi plutselig finne på å si "Glad for at jeg er pen og ditten og datten" haha! Bra å ha selvtillit! Mye heller det enn de som er usikre på utseende og har dårlig selvtillit og snakker om det. Det er slitsomt det. Det er en hårfin balansegang for litt for mye prat om seg selv og hvor pen man er kan oppfattes som veldig overfladisk og lite attraktivt. At TS har behov for å "vise" at han er fornøyd med sitt utseende slik som han forteller høres ut som en person som har et godt utseende, men fortsatt er usikker og har dårlig selvtillit. Slik tolker jeg det. Endret 16. september 2015 av Charmander 1
Gjest lipgloss Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Det er ikke noe galt. Har en god vennine av meg, som er relativt pen. Hun kan finne på og har sagt tidligere at hun liker at hun er pen og sier rett ut at hun er fornøyd med utseende. En sånn jente, er strålende å ha . Bra med selvtillit, bedre det enn å ha lav selvtillit og ha en negativ tankegang om sitt eget utseende og sammeligne seg selv med andre. Da havner man i en ond sirkel og det kan føre til plastikk kirugi osv. Jeg kan også høres ut som en "selvdigger", men har sjæl sagt til vennene mine at jeg er kjempe fornøyd med utseende mitt og kroppen og at jeg aldri kunne ønske meg noe annet utseende. Når jeg og venninene/venninen min sitter på en càfe kommer vi til temaet om oss selv og da kan vi plutselig finne på å si "Glad for at jeg er pen og ditten og datten" haha! Bra å ha selvtillit! joda men ikke på grunn av utsende neduren kommer raskt da
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Jeg er verken interessert i å høre på hvor fine folk syns det er eller hvor stygge de syns de er. Jeg like bedre å snakke om spill, politikk, krig og fred og sånn.. Anonymous poster hash: df288...971 1
Summers Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 (endret) Det er en hårfin balansegang for litt for mye prat om seg selv og hvor pen man er kan oppfattes som veldig overfladisk og lite attraktivt. Synes balansegangen er rimelig grei, ikke bedriv selvskryt og ikke tro at noen lar seg lure av snikskryt. Skal ingenting til før folk reagerer. Endret 16. september 2015 av Summers
missuvillig Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 Janteloven står sterkt i Norge så nei, det er ikke lov å synes godt om seg selv! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå