Gå til innhold

Noen har peiling på data?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre bærbare pcer som jeg skal selge nå. Den ene, en HP probook kommer jeg ikke inn på da ingen av passordene stemmer.

Jeg håpet det var en måte jeg kunne resette heller greia på, slik at alt var "nytt" og alt av dokumentasjon, bilder osv ble permanent borte fra den før jeg leverte den fra meg. Tør ikke levere den før jeg har kommet inn på den og sjekket at alt er borte.

Hvordan gjør jeg dette? Takk:)

Anonymous poster hash: 8d545...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har tre bærbare pcer som jeg skal selge nå. Den ene, en HP probook kommer jeg ikke inn på da ingen av passordene stemmer.

Jeg håpet det var en måte jeg kunne resette heller greia på, slik at alt var "nytt" og alt av dokumentasjon, bilder osv ble permanent borte fra den før jeg leverte den fra meg. Tør ikke levere den før jeg har kommet inn på den og sjekket at alt er borte.

Hvordan gjør jeg dette? Takk:)

Last ned "Hiren Boot CD", brenn den til en CD, start opp pcen med den, og let fram programmet "Darik's Boot and Nuke" (DBAN). Du finner den under "Dos Programs" > "Hard Disk Tools".

DBAN videoveiledning:

Drit i metoden de velger, "Quick Erase" er mer enn nok, den fyller hele disken med nuller. De andre valgene gjør at slettingen tar ukesvis, og er bare nødvendige om du jobber i CIA.

..bør vel kanskje nevne at DBAN rasker med seg absolutt alt, inkludert operativsystem.

...en ting til, du finner en passordknekker på Hiren.. som er ganske kjekk: Offline NT Password Changer, ligger i "Dos Programs" > "Password and Registry Tools". Da nuller du simpelthen ut windowspassordet.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Det hjelper ikke, for den ene PCen jeg har som funker har ikke cdrom :(

Skrevet

Det hjelper ikke, for den ene PCen jeg har som funker har ikke cdrom :(

Probooken?

Da gjør vi sånn.

Skrevet

Men hva hjelper det når jeg ikke kommer inn på PCen i det hele tatt? Altså, jeg kommer ikke lenger enn til innlogging..

Skrevet

Ah, ok. Trodde du var på kg med en annen pc. Vel, du trenger en pc for å få lagd denne boot minnepinnen. Du kan ikke låne noens pc, evt spørre noen om å lage den for deg? Det er ikke så veldig kompliserte greier.

Skrevet

Jeg er på mobilen. Men jeg har jo en brukbar pc?

Skrevet (endret)

Jeg er på mobilen. Men jeg har jo en brukbar pc?

Ja, hvis du har en pc du kan logge deg på, er det bare å gå i gang med å lage denne boot saken.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Hp kan ha et skjult område for å sette alt tilbake til originalt oppsett. Ser ut som om F11 under oppstart kan være et fornuftig valg. Evt søker du på hp modellnr factory reset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...