AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Vi har en rotweiler/schæferblanding som er livredd smell og som naturlig nok har det helt forferdelig på nyttårsaften. Hun har blitt 7 år nå, og vi har igrunn gitt opp å kurere henne for dette, i og med at det kun er snakk om 1 kveld i året. Likevel vil vi prøve å gi henne en god kveld, og har hørt at noen hoteller nærme flyplasser tillater kjæledyr, og i tillegg har lydisolerte rom. Er det noen som har gjort dette og kan anbefale et hotell i nærheten av Oslo? Er redd smellene når inn til oss likevel, og at det blir spetakkel på hotellet... Noen som har tips til dette eller andre steder det går an å komme seg unna de høye smellene? Anonymous poster hash: 87fa2...61a
Ms.Sommerfugl Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 (endret) Kan dere leie en hytte et sted langt unna? Altså, i skogen eventuelt. Det kan være koselig det også Veldig bra at du tar hensyn til kjæledyr på denne kvelden/natten. Alt for mange lar kjæledyrene sine lide seg gjennom nyttårsaften fordi 'det er bare en kveld i året'... Jeg vet dessverre ikke om noen hoteller som du beskriver. Endret 15. september 2015 av Ms.Sommerfugl 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Prøv også å gni litt lavendelolje på er skjerf o.l og frst rundt halsen, gjør dette i god tid før det begynner å smelle, gjerne et par kvelder i forveien da mange folk er ivrige på rakettene. Det har hjulpet vår hund veldig med å klare å slappe av Anonymous poster hash: 73a95...a34
Tabris Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Vår forrige hund var redd raketter. Et par år reiste vi opp til min bror. Han var selv på fest andre steder, men bodde slik til at vi knapt hørte raketter. De siste årene var vi hjemme, men hadde et tykt pledd liggende over buret hunden sov i (burdøren var selvsagt åpen), og hadde tven på litt høyt. Disse to tingene kombinert druknet lyden av raketter såpass at hunden klarte å roe seg.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Tusen takk for fine tips, skal prøve lavendelolje, det har jeg faktisk stående i skapet :D Det med å reise på en hytte var kanskje ikke så dumt... Det skal jeg sjekke nærmere ut. Kanskje bedre enn hotell! TS Anonymous poster hash: 87fa2...61a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Har du prøvd å sette på youtubefilmer med rakettlyd, litt lavt i bakgrunnen mens du gjør hverdagslige ting? Anonymous poster hash: 06b1f...02e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 En venn av meg pleide å pakke sekken, og gå på ski langt utti skauen med hunden på nyttårsaften:) Men det krever jo litt utstyr med telt, sovepose osv. Men en kan sikkert leie en hytte eller kanskje låne en også Anonymous poster hash: 1cf14...9d8
Stiani Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 En shot vodka i vannskålen kan hjelpe med å holde hunden rolig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Har du prøvd å sette på youtubefilmer med rakettlyd, litt lavt i bakgrunnen mens du gjør hverdagslige ting?Anonymous poster hash: 06b1f...02e Det har gjort og hunden bryr seg nada om det da, men når det er på ekte og ute er det annerledes. Ikke Ts.Anonymous poster hash: 73a95...a34
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 http://www.rb.no/jessheim/sender-hunden-pa-nyttarshotell/s/1-95-7733844 Anonymous poster hash: 423a2...d5c 1
Ruccula Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015 To venninner av meg drar på hotell med bikkja hver nyttprsaften. Jeg så at hun var på et hotell som heter park inn oslo lufthavn. Der er det vist totalt rolig og hun poster bilder av hunden som ligger i senga og sover rolig. Lykke til!
medlem123 Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Det beste er jo som andre skriver her hvis hunden kan oppholde seg et sted det ikke er raketter. Dersom det er for vanskelig å gjennomføre bør du prøve Adaptil. Det er naturlige feromoner som virker beroligende. Finnes som halsbånd, diffuser og spray. Vikitig å starte i god tid før nyttårsaften (et par uker før). Fås kjøpt på apotek https://www.apotek1.no/produkter/adaptil-halsbaand-m-feromon-til-hund-45cm-1stk-868303p Finnes også panikkdempende legemidler som f.eks. Xanor som har god effekt på mange hunder. Medikamenter som kun er sløvende anbefales ikke siden hunden da fortsatt kan være redd selv om den ikke uttrykker det tydelig. Verdt å diskutere med veterinæren for veldig redde hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå