Gå til innhold

Hvordan finne WPA-nøkkelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes.

Hva hjelper det med kjempesmart TV når jeg ikke er smart nok til å bruke den? Har ny smart-TV, og en ikke så ny router for trådløst nettverk (har ikke tatt vare på dokumentene som fulgte med routeren  :blush: ). Når jeg nå skal koble TV´n til nettverket mitt, så ber den om WPA-nøkkelen. Hvordan kan jeg få tak i denne?

Mvh

Teknologisk utfordret dame.

Anonymous poster hash: 49a2a...67e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den trådløse ruteren fra internettleverandøren? Ring til dem så ordner de nytt passord til deg

• Liker 1
Skrevet

Nei, dessverre. Det er en Cisco som jeg har kjøpt separat. Ellers var det et godt tips å kontakte dem, kanskje har det vært mange nok som har lurt på det samme til at de har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre?

Skrevet (endret)

Nei, dessverre. Det er en Cisco som jeg har kjøpt separat. Ellers var det et godt tips å kontakte dem, kanskje har det vært mange nok som har lurt på det samme til at de har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre?

Hvis du har en pc, plugg deg direkte i ruteren med kabel, og logg deg på grensesnittet på ruteren. Det er gjerne passord på dette, men om det ikke er gjort mye lurt med den fra før, kan det være du kan logge deg på med default brukernavn/pass den har fra fabrikk. Google navn og modellnr på ruteren + password +user name, og se om noen av dem funker. Deretter er det bare å sette opp det passordet du vil ha til hjemmenettverket ditt + at du lærer litt om nettverk i samme slengen.

"Adressen" til ruteren er gjerne 192.168.1.1, 192.168.0.1, 10.0.0.138 osv. Google it!

..det kan også være pcen har lagret passordet, se på egenskaper under ditt nettverk > vis tegn. (gjelder win 7)

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du har en pc, plugg deg direkte i ruteren med kabel, og logg deg på grensesnittet på ruteren. Det er gjerne passord på dette, men om det ikke er gjort mye lurt med den fra før, kan det være du kan logge deg på med default brukernavn/pass den har fra fabrikk. Google navn og modellnr på ruteren + password +user name, og se om noen av dem funker. Deretter er det bare å sette opp det passordet du vil ha til hjemmenettverket ditt + at du lærer litt om nettverk i samme slengen.

"Adressen" til ruteren er gjerne 192.168.1.1, 192.168.0.1, 10.0.0.138 osv. Google it!

..det kan også være pcen har lagret passordet, se på egenskaper under ditt nettverk > vis tegn. (gjelder win 7)

Tusen takk for forklaring, det skal jeg prøve.

Jeg har bare et lite spørsmål etter å ha lest innlegget ditt (og jeg føler meg litt dum når jeg spør om dette, men), sier du at WAP er det samme som det passordet jeg laget meg da jeg første gang koblet opp routeren? Passordet til nettverket mitt?

Skrevet

Du kan jo gå inn på paranormal.no og høre med folka der inne. De er jo klarsynte og greier. :)

Anonymous poster hash: aeb3a...0dd
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for forklaring, det skal jeg prøve.

Jeg har bare et lite spørsmål etter å ha lest innlegget ditt (og jeg føler meg litt dum når jeg spør om dette, men), sier du at WAP er det samme som det passordet jeg laget meg da jeg første gang koblet opp routeren? Passordet til nettverket mitt?

Det er det samme.

Anonymous poster hash: 02ec3...387

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er ikke det bare passordet til netverket ditt?

Skrevet

Det er det samme.

Anonymous poster hash: 02ec3...387

Er ikke det bare passordet til netverket ditt?

Åherreminskaper, er det sant?  :sjokkert:

Vel, det kan jeg jo  :rodme:

Tusen takk for hjelpen, hva skulle jeg ha gjort uten dere?

Skrevet

Funket, elsker dere  :rodmer:

Skrevet (endret)

Funket, elsker dere  :rodmer:

Flott!

Ser at jeg har lett for å gå i "tenke for komplisert når jeg skal forklare ting" fella. Note to self > til neste gang: en smart-tv/mobil/nettbrett er akkurat dønn like en pc når de skal kobles opp på hjemmenettverket; de trenger alle passordet til "trådløs nettet" for kunne koble seg til.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...