Teardrop Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 (endret) Kan jeg lage saus av kokkosmelk, mel, smør? Og evt tilsette krydder for smak? Hvor mye av hver isåfall? Endret 15. september 2015 av Teardrop
absinthia Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 (endret) Jeg bruker iblant kokosmelk i steden for fløte, til retter jeg synes det passer til. Pleier stort sett å bruke mer kokosmelk enn jeg ville gjort om jeg brukte fløte og bruker gjerne hele boksen. Pleier ikke å ha smør i en slik saus, men jevner den om jeg synes den blir for tynn, etter at jeg har hatt kokosmelk og de andre ingrediensene i. - Det er alt jeg kan si, da det går mye på hva jeg har i skapet og jeg stort sett improviserer. Pleier å bruke kokosmelk i vafler også - det er godt! Edit: Pleier oftest å begynne med å surre krydder og lignende i litt olje, før jeg fortsetter med kokosmelk. Endret 15. september 2015 av absinthia
Gjest Overrasket Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Det finnes noe som heter creamed coconut. Aner ikke om det har et norsk navn. Det er ikke flytende når du åpner pakningen, men snarere i en slags blokkform. En bare kutter av en bit og tilsetter mot slutten av koketiden. Det kan røres ut i minimalt med vann for å bli flytende. Helt ypperlig til mye matlaging.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Du kan lage sataysaus, for eksempel. Fres en to ss chilipaste i en ss olje noen minutter. Tilsett to ss peanøttsmør, en ss sitronsaft, en teskje sukker og 2 dl kokosmelk. Putre i fem minutter. Anonymous poster hash: 43507...f65
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 kokosmelk er godt i karrisaus! Anonymous poster hash: 64339...aad
peppermyntete Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Jeg heller ofte litt kokosmelk i woken min og tilsetter en teskje curry paste! Snadder :D Kan lage nuddelsuppe på samme måte, bare med mer kokosmelk en den lille skvetten som trengs i wok
caroprins Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Jeg bruker kokosmelk i karrisaus til kyllingfilet. 1 løk 2 fedd hvitløk 1 ss mel Karri 2 dl fløte 2 dl kokosmelk Stek løk og hvitløk blankt. Rør inn mel og karri Hell oppi fløte og kokosmelk og kok opp. Blir god saus. Jeg bruker også kokosmelk i thai kyllingsuppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå