Gå til innhold

Mitt første løp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal løpe mitt første løp til helgen - 10 km! Er selvsagt veldig spent på alt mellom himmel og jord, hvordan jeg vil føle meg, hvordan det vil bli å løpe sammen med så mange andre, ja tenker rett og slett at dette vil bli en helt ny opplevelse. Håper den gir mersmak :ler:

Nå håper jeg at jeg kan få masse nyttige tips fra folk med mer erfaring enn meg. Hva har dere på, hva spiser dere, har dere musikk på øret mens dere springer, hvordan holder dere stressnivået nede osv osv. Bare kom med alt som funker for dere :)

Anonymous poster hash: 4f057...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skal også løpe 10km i helgen.

Jeg skal løpe i shorts og t-skjorte nesten samme hvordan været måtte bli. Regner det vil jeg i tillegg løpe med (sykkel)caps for å slippe for mye vann i fjeset. Blir det veldig kaldt vil jeg ha en tynn ulltrøye under t-skjorten, men det skal en del til før der skjer.

Når det kommer til mat vil jeg spise som normalt og sørge for å være et sted midt mellom mett og sulten når startskuddet går.

Jeg vil ikke løpe med musikk. Det er bare ekkelt.

Stressnivå kan jeg ikke hjelpe deg med. Skal man ikke være litt nervøs, da?

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Skrevet

Følger med her. Skal løpe mitt første løp om en måneds tid, og kjenner jeg begynner å bli nervøs.

For min del er musikk et must. Gidder ikke jogge uten altså, det er kjedelig nok som det er. :fnise: Jeg har også planer om å jogge med lang tights, teknisk t-skjorte og løpejakke. Det kommer jo selvsagt an på været, men det er stort sett min joggeuniform på denne tiden av året. 

Skrevet

Gjør akkurat på på trening og bruk klær du har brukt flr. Løpet er ikke rett tidspunkt for å prøve ut noe nytt. Slapp av et par dager og spis mat du kjenner. Gjerne litt ekstra karbohydrater.

Hvis du skal løpe i Oslo, så kan jeg love deg liv og røre. Det kommer til å gi mersmak! 😊

Anonymous poster hash: 4d511...379

Skrevet

http://sirivil.blogspot.no/2013/09/tips-ditt-frste-lp.html?m=1

Fant noen fine tips her i tillegg til de som er kommet i tråden nå. Takk, forresten :)

Skal løpe i Oslo i morgen ja, og tror det skal bli veldig artig! Har hvilt bena de siste par dagene og er "fit for fight" nå! Siden jeg aldri har løpt noe lignende før prøver jeg å ikke ha store ambisjoner, men heller ta inn inntrykkene og få med meg det som skjer.

Det er jo meldt ganske bra vær (foreløpig) så forhåpentligvis blir det ikke store problemer med påkledning. Så at politiet anbefalte å ikke løpe med musikk da det kan skape farlige situasjoner, så får se hva jeg gjør der. Heldigvis har jeg blitt ganske flink til å holde farten selv i det siste :ler:

Lykke til til alle dere andre som skal løpe!

Skrevet

http://sirivil.blogspot.no/2013/09/tips-ditt-frste-lp.html?m=1

Fant noen fine tips her i tillegg til de som er kommet i tråden nå. Takk, forresten :)

Skal løpe i Oslo i morgen ja, og tror det skal bli veldig artig! Har hvilt bena de siste par dagene og er "fit for fight" nå! Siden jeg aldri har løpt noe lignende før prøver jeg å ikke ha store ambisjoner, men heller ta inn inntrykkene og få med meg det som skjer.

Det er jo meldt ganske bra vær (foreløpig) så forhåpentligvis blir det ikke store problemer med påkledning. Så at politiet anbefalte å ikke løpe med musikk da det kan skape farlige situasjoner, så får se hva jeg gjør der. Heldigvis har jeg blitt ganske flink til å holde farten selv i det siste :ler:

Lykke til til alle dere andre som skal løpe!

Pleier alltid å ha lydbok eller musikk når jeg trener, men på Oslo Maraton skjer det så mye rundt og i løypa at jeg heller vil få med meg det. 😊

Anonymous poster hash: 4d511...379

Skrevet

Hoho, da har jeg løpt og klarte det på under en time som var den eneste mentale milepælen jeg hadde. Startet bakerst i min pulje som var en pulje jeg var sikker på at jeg kunne klare, så det ble en del somling i starten og mange "forbikjøringer" men jeg klarte å holde et greit tempo likevel. Og det skjedde så mye underveis at de ble aldri monotont.

Uansett; klapp på skuldra til meg selv og dere andre som har gjort en bra innsats i dag!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...