Gå til innhold

Nettsider med billig snop og frakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes snop er blitt veldig dyrt. Jeg er ikke sjokk, langt ifra. Alt med måte. Sjokolade er jo generelt blitt dyrere. Spesielt de posene med forskjellig sjokolade til 50kr? De store platene blir bare dyrere og dyrere.

Har prøvd å finne på eBay men søker kanskje ikke på riktig måte. Frakten er alltid så dyr, jeg vil ha slike billige fra Kina. 

Sjokolade, surt smågodt og gelesnop eller vingummi.

Anonymous poster hash: c2ef8...f20
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det finnes håp der ute  :popcorn:   :sjokolade:

Skrevet

iherb  :danse:  men det er sånn type økologisk å greier da :P men ikke så dyrt :)

Anonymous poster hash: 13552...2a8
Skrevet

iherb :danse: men det er sånn type økologisk å greier da :P men ikke så dyrt :)

Anonymous poster hash: 13552...2a8

Eller Vitacost.

Alt er ikke økologisk,men endel er av den sunne typen med supermat osv. Syns ikke det er så godt akkurat,men de har noe som er godt også.

Sjokoladene fra Chocolove er kjempegode :)

Anonymous poster hash: 49e5f...bea

Skrevet

Så lenge man ikke spiser i overkant mye sjokolade ser jeg ikke helt hvorfor dette skulle være et problem. For min del synes jeg det er helt OK at prisene på sjokolade og annet godt går opp, mens prisene på frukt og andre sunne varer går ned. 

Anonymous poster hash: a7ed0...4c1
  • Liker 2
Skrevet

Ingen som har linker og anbefalinger som ts ønsker ?

Skikkelig godis. M&M, Snickers osv?

Er fysen sjæl.

Skrevet

Hvis det er prisen det handler om; kjøp på tilbud i Norge. Følg med i tilbudsaviser, og kjøp det som en billigst. Hvis du klarer å spare godteri, så er det lurt å kjøpe en del når det er på tilbud. Det kan godt hende det finnes kinesisk godteri på ebay, men det høres skummelt ut. Annet godteri (fra Tyskland, UK osv.) har dyr frakt, og da blir det ikke billig.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg synes snop er blitt veldig dyrt. Jeg er ikke sjokk, langt ifra. Alt med måte. Sjokolade er jo generelt blitt dyrere. Spesielt de posene med forskjellig sjokolade til 50kr? De store platene blir bare dyrere og dyrere.

Har prøvd å finne på eBay men søker kanskje ikke på riktig måte. Frakten er alltid så dyr, jeg vil ha slike billige fra Kina. 

Sjokolade, surt smågodt og gelesnop eller vingummi.

http://godteributikk.com/

Endret av Anciol
Skrevet

^ Hvordan kan det være så billig??

Skrevet

Så lenge man ikke spiser i overkant mye sjokolade ser jeg ikke helt hvorfor dette skulle være et problem. For min del synes jeg det er helt OK at prisene på sjokolade og annet godt går opp, mens prisene på frukt og andre sunne varer går ned. 

Anonymous poster hash: a7ed0...4c1

Er ikke momsen likt på sunt og usunt?

Det er ikke et ekte problem, men siden det er så dyrt så vil jeg helst spare da jeg kun har 4000kr etter husleie er betalt.

Hadde jeg tjent 300 000kr eller mer i året hadde heller ikke jeg synes det var et problem.

Skrevet

Hvis det er prisen det handler om; kjøp på tilbud i Norge. Følg med i tilbudsaviser, og kjøp det som en billigst. Hvis du klarer å spare godteri, så er det lurt å kjøpe en del når det er på tilbud. Det kan godt hende det finnes kinesisk godteri på ebay, men det høres skummelt ut. Annet godteri (fra Tyskland, UK osv.) har dyr frakt, og da blir det ikke billig.

ja :/ Pleier å hamstre store melkesjokoladeplater rundt juletider for da koster de 15-20kr stk. Europris har ofte billig smågodt vet jeg, men ikke like stort utvalg.

Men butikkene må jo kjøpe smågodtet, snickers og slik fra noen, enda billigere selvsagt. Men leverandørene holdes kanskje hemmelige. 

Skrevet

ja :/ Pleier å hamstre store melkesjokoladeplater rundt juletider for da koster de 15-20kr stk. Europris har ofte billig smågodt vet jeg, men ikke like stort utvalg.

Men butikkene må jo kjøpe smågodtet, snickers og slik fra noen, enda billigere selvsagt. Men leverandørene holdes kanskje hemmelige.

Grunnen til at butikker får ting billige er jo ofte at de kjøper inn i veldig store kvanta, det blir litt vanskelig for en privatperson.

Det er ikke bare rundt jul at sjokolade er billig, last ned appen mattilbud, eller følg med på tilbudsaviser. Hvis du liker noen av sjokoladene i smågodthylla blir det også billig. Smågodt er ofte på tilbud til 69,- per kilo, det blir billig sjokolade.

• Liker 1
Skrevet

De har misforstått tollreglene da. Påstår at det ikke blir toll og moms på en ordre som er over 500 kroner? Frakten skal jo med i beløpet.

Skrevet

De har misforstått tollreglene da. Påstår at det ikke blir toll og moms på en ordre som er over 500 kroner? Frakten skal jo med i beløpet.

Frakten til Norge ja. De har løst det med å la den koste 20 kroner. Frakten fra grensen og hjem til deg har de latt koste 225 kr. Ganske sleipt, men det fungerer nok.

Anonymous poster hash: 1c877...f85

Skrevet

Frakten til Norge ja. De har løst det med å la den koste 20 kroner. Frakten fra grensen og hjem til deg har de latt koste 225 kr. Ganske sleipt, men det fungerer nok.

Anonymous poster hash: 1c877...f85

Åja,misforstod jeg da. Så bare det prisoverslaget og fikk ikke det helt til å stemme :)

Skrevet

Ingen som har tenkt tanken å begynne med butikk-tyveri da?   :fnise: 

Jeg leste en slags historie ett eller annet sted, hvor noen skrev at dem "protesterte" mot de fryktelig dyre prisene på all sjokolade og godteri ved å bare rappe dem fra butikk-hyllene.... :danse: 

Dersom noen har noen veldig store ermer på en jakke eller noe, så kan dem stappe inn to eller tre stykker av gangen inn i hvert jakke-erme. Men dem bør jo selvfølgelig få åpnet papiret og få ut selve sjokoladen før dem skal forlate butikken med alt snopet dem har tatt. Hvis man ikke kvitter seg med alt papiret før man går ut av butikkene, så risikerer man kanskje at det går en tyveri-alarm eller noe i det man går ut av butikken....

Anonymous poster hash: 0f4f7...41c
Skrevet

Ingen som har tenkt tanken å begynne med butikk-tyveri da? :fnise:

Jeg leste en slags historie ett eller annet sted, hvor noen skrev at dem "protesterte" mot de fryktelig dyre prisene på all sjokolade og godteri ved å bare rappe dem fra butikk-hyllene.... :danse:

Dersom noen har noen veldig store ermer på en jakke eller noe, så kan dem stappe inn to eller tre stykker av gangen inn i hvert jakke-erme. Men dem bør jo selvfølgelig få åpnet papiret og få ut selve sjokoladen før dem skal forlate butikken med alt snopet dem har tatt. Hvis man ikke kvitter seg med alt papiret før man går ut av butikkene, så risikerer man kanskje at det går en tyveri-alarm eller noe i det man går ut av butikken....

Anonymous poster hash: 0f4f7...41c

Seriøst, vil du ha på rullebladet ditt at du stjal en sjokolade fordi du ikke hadde råd til å betale 30kr?

I tilegg til alarm er det kamera, både skjulte og synlige i butikkene. Om ikke det er nok så er det vektere, både med og uten uniform (sivil) innom butikkene.

Anonymous poster hash: aa143...5ed

• Liker 2
Skrevet

Seriøst, vil du ha på rullebladet ditt at du stjal en sjokolade fordi du ikke hadde råd til å betale 30kr?

I tilegg til alarm er det kamera, både skjulte og synlige i butikkene. Om ikke det er nok så er det vektere, både med og uten uniform (sivil) innom butikkene.

Anonymous poster hash: aa143...5ed

Det går under "forseelse", ikke "forbrytelse". Altså er det ikke alvorlig nok til at hverken politi eller noen andre i samfunnet bryr seg. Men det er fortsatt kriminelt.

I Storbritannia, hvor de har et helt annet juridisk system, derimot... Der utgår en ikke fra om verdien på det som er stjålet/ødelagt er på over eller under 5.000 kroner, der ser en på om handlingen er "malum in se" eller "malum prohibitum". Det vil si, om det er en "ond gjerning i seg" (som å stjele, gå bort og slå til en fremmed person bakfra, voldta, drepe, osv) eller om det er "ondt fordi det er forbudt" (som å kjøre mot rødt, kjøre over hastighetsgrensen, osv).

Men her i Norge bryr en seg altså kke om mindre verdier eller tyveri av mindre verdier.

Anonymous poster hash: 414e1...b71

Skrevet (endret)

Hmmm... Kanskje jeg skal prøve Godteributikk.com? Med de lave prisene må man jo klare å holde seg under 350 kr? Om ikke kan man legge inn to bestillinger. Eller koster selve frakta 225 kroner uavhengig av om man kjøper noe for 40 kroner eller 500 kroner? :klo:

Jeg er ikke TS, men liker å ha snop liggende :)

Redigert: Legger nå merke til mitt blonde øyeblikk (velger å skylde på det). Det står jo klart og tydelig "varekjøp + EU-fakt = total". Altså "X + 225 = noe over 225 kroner :P

Skal visst ikke bestille noe derfra likevel.

Endret av Tibbie
Skrevet

Det kommer ann på hvor du bor. Her har vi Europris pluss og de har stort utvalg av smågodt. Mye mer enn på vanlige matbutikken.

Anonymous poster hash: 969d7...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...