Gå til innhold

Barnet ditt betyr ikke ALT for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat blitt utskjelt av svigerinne fordi:

-jeg er bedre tante for min søsters barn

-ikke ringer og hører hvordan det går med barnet

- ikke kommer nok på besøk.

Er litt oppgitt , fordi jeg har så mye å gjøre. Alle helger er opptatt da jeg har et avstandsforhold. Å besøke dem tar meg 2timer i reise . Jeg har 4 søsken i tillegg til mamma og pappa.

Etter en familie samenkomst hadde hun diskutert med sin familie om hvor mye bedre tante jeg var for min søsters barn enn hennes... Og hun bablet om hvor stort tap det var for MEG om jeg ikke brukte mer tid på hennes barn..

Kjenner jeg blir så oppgitt.. Virker som om hun tror alt handler om hennes barn..

Ble så irritert at jeg sa at jeg ikke tok det så tungt om jeg ikke ble kjent med barna deres og at hvis de fortsatte med denne kritikken -så kostet det meg ingenting å droppe all kontakt med barna..

Presiserte at man faktisk ikke har noen plikter som tante og at de fikk slutte å være sjalu...

Flere her inne som har urimelige svigerinner

Anonymous poster hash: 0c499...dbd

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil vel avhenge litt av hvor tett du og mannen er? Samboer eller bare kjærester? Jeg er gift og da følger jeg opp alle likt, men hadde jeg vært tjue år og samboer hadde pipa hatt en annen låt.

Anonymous poster hash: c5926...8e2

Skrevet

Jeg har bare supre svigerinner, men stemmer det at du forskjellsbehandler din søsters og din brors barn?

• Liker 5
Skrevet

Straffe barna fordi svigerinnen din har sagt dette om/til deg? Ikke særlig modent.

Anonymous poster hash: caf77...bc3

• Liker 7
Skrevet

Jeg har bare supre svigerinner, men stemmer det at du forskjellsbehandler din søsters og din brors barn?

Jeg tenker at det er hennes kjæreste/manns hovedansvar å holde kontakten med sin søsters barn. Svigerinnen burde tatt dette med sin bror. 

• Liker 6
Skrevet

Ble så irritert at jeg sa at jeg ikke tok det så tungt om jeg ikke ble kjent med barna deres og at hvis de fortsatte med denne kritikken -så kostet det meg ingenting å droppe all kontakt med barna..

Presiserte at man faktisk ikke har noen plikter som tante og at de fikk slutte å være sjalu...

Synes ikke du høres ut som noen særlig god tante om du mener dette. Men det er selvsagt helt frivillig å engasjere seg i tantebarn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det er hennes kjæreste/manns hovedansvar å holde kontakten med sin søsters barn. Svigerinnen burde tatt dette med sin bror.

Jeg tenkte at svigerinnen sannsynlig er hennes brors kone/samboer. Synes det er rart om det er mannens søster, det er ikke vanlig å kreve så mye av søskens kjærester i avstandsforhold. Endret av Biloba
  • Liker 4
Gjest Trolletrine
Skrevet

Du gjør jo som du vil. Men for meg fremstår dette utbruddet som en reaksjon på en langvarig frustrasjon. Det det handler om er kanskje såre følelser på vegne av barna sine? Ikke fordi hun tror at barna hennes er verdens navle, men fordi hun er oppriktig lei seg for at barna mister/ ikke har en god relasjon til deg. Og at hun mener å se at de andre tantebarna dine har en bedre relasjon til deg.

Istedenfor å dømme svigerinnen din så hardt, så går det jo an å prøve å se det fra hennes ståsted? Kanskje tilogmed ta en prat om det?

Skrevet

Jeg tenkte at svigerinnen sannsynlig er hennes brors kone/samboer. Synes det er rart om det er mannens søster, det er ikke vanlig å kreve så mye av søskens kjærester i avstandsforhold.

Hva så? Det er fortsatt mannens hovedansvar. Jeg forstår ikke hvorfor damen plutselig skal ta ansvar for alle mulige familieforbindelser så fort man er gift. Det er også rart å kreve kontakt. Jeg har hatt onkler og tanter som har vært fjerne, og de som har vært nære. Det har aldri vært snakk om å ringe dem opp og kjefte på dem. Det er ikke de som valgte å få barn. At man har mest kontakt med sin søsters barn er ikke rart i dette tilfellet, da det ser ut til at hun bor nærmere, og man er som regel nærmere (sosialt sett) sin søster enn sin svigerinne. 

• Liker 5
Skrevet

Hva så? Det er fortsatt mannens hovedansvar. Jeg forstår ikke hvorfor damen plutselig skal ta ansvar for alle mulige familieforbindelser så fort man er gift. Det er også rart å kreve kontakt. Jeg har hatt onkler og tanter som har vært fjerne, og de som har vært nære. Det har aldri vært snakk om å ringe dem opp og kjefte på dem. Det er ikke de som valgte å få barn. At man har mest kontakt med sin søsters barn er ikke rart i dette tilfellet, da det ser ut til at hun bor nærmere, og man er som regel nærmere (sosialt sett) sin søster enn sin svigerinne.

Hvorfor er det mannens ansvar å holde kontakten med sin kones brors barn??

Anonymous poster hash: 4c619...dda

Skrevet

Mine manns søsken og deres barn er min manns ansvar og følge opp. Jeg følger med, men det er ikke mitt ansvar å holde kontakten med dem. Med min familie er ansvaret mitt. Hadde svigerinnen min kjeftet på meg for dette hadde jeg blitt sint!

Anonymous poster hash: d043f...f7a
  • Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg synes du er urimelig, det handler ikke om at hun er såkalt "sjalu", men om at hun ønsker at du tar del i dine tantebarns oppvekst og liv. Det er godt ment, for barnas skyld.

Du velger selvsagt om du skal være en god eller en dårlig tante, men det er fakta at alle barn har godt av familiemedlemmer som er der for dem og støtter dem.

Skrevet

Med litt mindre teskje: TS har kanskje en bror og en søster, som begge har barn. Brors kone er også TS sin svigerinne.

Det kan selvfølgelig hende at TS refererer til en svigerinne på kjærestens side av familien, det kan hun nok avklare her selv om hun vil.

• Liker 2
Skrevet

Sett kjerringa på plass med at det blir mindre oppmerksomhet på ungen hvis hun ikke klapper sammen brødhullet.

Skrevet

Selvom jeg syns du reagerte skikkelig teit, for å si det på godt norsk, så kan jeg skjønne at du ble litt snurt.

Istedet for å ta det opp i "familieråd" med sin familie om hvor fæl du er, kunne hun jo ha tatt det opp med deg på en skikkelig måte før hun begynte bli nebbete.

Skrevet

Med litt mindre teskje: TS har kanskje en bror og en søster, som begge har barn. Brors kone er også TS sin svigerinne.

Det kan selvfølgelig hende at TS refererer til en svigerinne på kjærestens side av familien, det kan hun nok avklare her selv om hun vil.

Åja, beklager virkelig at jeg ikke oppfattet hva du mente. Uansett synes jeg det får være opp til hver enkelt hvor mye man ønsker å være "tante". Å forskjellsbehandle bevisst er dårlig gjort, men her virker det som om det er andre grunner til at det blir sånn. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det mannens ansvar å holde kontakten med sin kones brors barn??

Anonymous poster hash: 4c619...dda

Fordi jeg trodde det var søstera til kona som sutret. Jeg ser nå at en annen mulig tolkning også er at det er hennes brors barn. 

Skrevet

Jeg synes du er urimelig, det handler ikke om at hun er såkalt "sjalu", men om at hun ønsker at du tar del i dine tantebarns oppvekst og liv. Det er godt ment, for barnas skyld.

Du velger selvsagt om du skal være en god eller en dårlig tante, men det er fakta at alle barn har godt av familiemedlemmer som er der for dem og støtter dem.

Kanskje dere foreldre burde fokusere på å være der og støtte barna dere frivillig satt til verden istedenfor å ganske så råflott forlange at andre skal ta ansvar for ungene deres.

Anonymous poster hash: 4405a...7e9

• Liker 5
Skrevet

Her er gjør den ene tanten og onkelen så til de grader forskjell på våre barn, og barna til hennes søster.

Barna merker det, og DET syns jeg er skikkelig dritt, og akkurat det har jeg latt min svoger og svigerinne høre. Det tålte de tydeligvis ikke..

Nå er de ikke i livene våres lenger, og selv om det er trist så er det egentlig greit. Da slipper hvertfall ungene å bli skuffet gang på gang.

Her gjør vi ingen forskjell på tante/onkelbarna på de forskjellige sidene.

Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

Har akkurat blitt utskjelt av svigerinne fordi:

-jeg er bedre tante for min søsters barn

-ikke ringer og hører hvordan det går med barnet

- ikke kommer nok på besøk.

Er litt oppgitt , fordi jeg har så mye å gjøre. Alle helger er opptatt da jeg har et avstandsforhold. Å besøke dem tar meg 2timer i reise . Jeg har 4 søsken i tillegg til mamma og pappa.

Etter en familie samenkomst hadde hun diskutert med sin familie om hvor mye bedre tante jeg var for min søsters barn enn hennes... Og hun bablet om hvor stort tap det var for MEG om jeg ikke brukte mer tid på hennes barn..

Kjenner jeg blir så oppgitt.. Virker som om hun tror alt handler om hennes barn..

Flere her inne som har urimelige svigerinner

Hun høres ikke helt god ut. Og du er IKKE urimelig. Det er ikke ditt ansvar, om du velger å distansere deg så synes jeg hun skal la deg gjøre det. Samtidig er det mannen din hun skal si fra til, ikke deg. Du har valgt han, ikke søsteren hans og gullungene hennes.

Gud hvor oppgitt jeg blir av sånne folk som tror hele verden omhandler barna deres.

Jeg selv er ikke superinteressert i barnet til min samboers søster. Men jeg er da hyggelig og blid og synes jo han er en søt baby. Men jeg synes ikke det er noe galt i at det stopper der. Jeg har verken tid eller ork til å engasjere meg mer enn hei/du er søt/hadet bra.

Jeg har et eget liv å bry meg med. Jeg driver da ikke å ringer henne for å spørre om hvordan det går med barnet. Det tar jeg jo de gangene vi treffes. Og dette synes vi begge et helt ok. Jeg hadde aldri krevd at samboeren til min bror skulle ringe meg for å sjekke hvordan jeg og barnet mitt har det. Da hadde jeg blitt ganske paff tror jeg;)

Endret av Hakkepeiling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...