AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hei, Vi skal prøve å bli gravide og jeg trenger noen råd. Jeg går på p-piller nå. Bør jeg fullføre brettet? Når vil jeg få mensen? Vil den komme tilfeldig når jeg ikke går på p-piller? Anonymous poster hash: 511f0...9c1
lilleputt Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Jeg gikk ferdig brettet mitt så jeg fikk mensen også sluttet jeg. Lett å holde styr på syklusene osv. Men det er jo i teorien bare å slutte
LempikasPromise Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Fullfør brettet, første mens kommer jo som vanlig etter et brett. Neste mens derimot, kan godt vente på seg (selv om noen er heldige og får mensen i rute med en gang). Kroppen trenger ofte tid til å stabilisere seg uten P-piller. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Fullfør brettet, første mens kommer jo som vanlig etter et brett. Neste mens derimot, kan godt vente på seg (selv om noen er heldige og får mensen i rute med en gang). Kroppen trenger ofte tid til å stabilisere seg uten P-piller. Lykke til! Takk for utfyllende svar Ville dette si at egentlig så skal mens komme etter 1 måned etter jeg har sluttet? Men at det kan ta lenger tid? Kan mens komme f.eks. 2 eller 3 uker etter jeg har sluttet på siste brettet? Kan man bli gravid selv om mens lar vente på seg etter jeg har sluttet? Anonymous poster hash: 511f0...9c1
Gjest Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Du kan slutte når du vil, trenger ikke fullføre brettet.
lilleputt Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Takk for utfyllende svar Ville dette si at egentlig så skal mens komme etter 1 måned etter jeg har sluttet? Men at det kan ta lenger tid? Kan mens komme f.eks. 2 eller 3 uker etter jeg har sluttet på siste brettet? Kan man bli gravid selv om mens lar vente på seg etter jeg har sluttet? Anonymous poster hash: 511f0...9c1 Det varierer veldig fra person til person når man får mensen etter pilleslutt. Du kan jo teste med EL tester og se når du får eggløsning men ellers er det jo bare å ha jevnlig sex og håpe på det beste selv fikk jeg tilbake vanlig syklus med en gang men vet flere som har ventet lenge, flere måneder på å få den etter pilleslutt.
LempikasPromise Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Takk for utfyllende svar Ville dette si at egentlig så skal mens komme etter 1 måned etter jeg har sluttet? Men at det kan ta lenger tid? Kan mens komme f.eks. 2 eller 3 uker etter jeg har sluttet på siste brettet? Kan man bli gravid selv om mens lar vente på seg etter jeg har sluttet? Anonymous poster hash: 511f0...9c1 Heisann, når du slutter på brettet, så vil du få mensen første uken etter pilleslutt, samme som om du skulle hatt mensen mellom to brett. Vi kan kalle dette uke 1, deretter vil en normal syklus på ca 28 dager, bety at du skal få igjen mensen i uke 5, 9, 13 osv om kroppen din er tilbake i syklus med en gang. Men for mange så kan de oppleve at de får mensen først i uke 7, og deretter kanskje i uke 10, 14, 20 osv. Hvor lang tid det tar før kroppen er i rute er helt individuelt. Og ja, du kan bli gravid før mensen er i rute. Så lenge du har eggløsning, og har sex, så kan du bli gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå