AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hvilke oster og hvilke tilbehør pleier du å bruke til ost og kjeks? Anonymous poster hash: 77c0c...2d2
Plotty Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 (endret) Litt for enhver smak. Brie, chevre, Jarlsberg, blåmuggost (både milde og de litt sterke) smøreoster, camembert, babybel, tilbehør: Druer, pærer i skiver, gjerne en fransk fikenmarmelade som passer kjempegodt på ost. paprika i skiver. mandarinbåter. (også hermetiske manarinbåter er gode til ost) OG RØDVIN ingen ost og kjeks uten rødvin for meg Endret 15. september 2015 av Plotty 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Varierer litt, men alltid blåmuggost og mango chutney. Nøtter rørt med honning er også godt som tilbehør. Jeg lager noen ganger blåmuggosttrøfler med mørk sjokolade, det er så digg. Brie, cambozola, diverse kremoster. Spekeskinke og oliven til de harde ostene. Anonymous poster hash: ca2f1...40f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Varierer litt, men alltid blåmuggost og mango chutney. Nøtter rørt med honning er også godt som tilbehør. Jeg lager noen ganger blåmuggosttrøfler med mørk sjokolade, det er så digg. Brie, cambozola, diverse kremoster. Spekeskinke og oliven til de harde ostene. Anonymous poster hash: ca2f1...40f Og ofte dronningsyltetøy! Nam. Anonymous poster hash: ca2f1...40f
mijaa Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Har ingen tips om oster, da jeg spiser det ekstremt sjeldent og ikke husker hva noen av de gode heter men for eksempel druer, honning med nøtter, paprika og spekeskinke synes jeg er veldig godt til! Vannmelon/melon generelt, kanskje?
Emelisse Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Nøtter og tørket frukt. Noen ganger ulike typer marmelade. Foretrekker müslibrød fremfor kjeks. Er ikke tilhenger av druer, paprika og denslags. Kjøper ost i ostebutikk, og velger gjerne noe som er kraftig på smak. Blåmugg og rødkitt er obligatorisk. Dessuten foretrekker jeg øl til ost.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Jeg bruker usaltet kjeks. Salt kjeks dreper det meste av gode ostesmaker. Mange marmelader, honning, nøtter, fiken - og godt modne pærer er fantastisk til mange oster! Aldri paprika eller druer. Anonymous poster hash: b00f4...c30
Rumle Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 (endret) Masse oppskåren frukt og grønnsaker. Nøtter, oliven og gjerne en god spekeskinke/pølse. Og Hvis jeg bruker kjeks liker jeg både salte og usaltede. Ellers er det godt med skikkelig godt brød til. Endret 15. september 2015 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå