Gå til innhold

Sjenerende i forhold Til naboer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Polarlys

Jeg skal flytte i blokk, og lurer på hvor lytt det er. Har aldri bodd i blokk før. Har et meget aktivt sex-liv, og en elsker som ikke eier hemninger i forhold til lydnivå. Jeg liker å være usjenert i mitt eget hjem, men er usikker på hvor lytt det er mellom leilighetene i en blokk. Ønsker ikke å vekke naboene med heftig sex, eller å få klager fordi vi er for ivrige...

Er det andre som har erfaringer med dette? Er dette en aktuell problemstilling, eller er det bare jeg som er paranoid? Klarer ikke helt å slappe av hvis jeg mistenker at det vi driver med forstyrrer andre... Da mister jeg gløden.

Hilsen Starshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol:

Spørs om det er mur vegger...... DA ER det lytt!!!!!!! hehehe

Har bodd selv i blokk med mur..... Hørte godt andre naboer som drev på. Ble litt frustrert over at det var så lytt ja... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DE HAR KANSJE GODT AV LITT INSPIRASJON... :ler:

SKAL SE DET BLIR MANGE GLADE OG FORNØYDE NABOER ETTER HVERT.

IKKE BRY DEG SÅ MYE OM NABOENE NÅR DET GJELDER NOE SÅ NATURLIG OG GODT.SE OM NOEN TØR Å KLAGE. :blunke:

KOOOOOOOOOOOOOOOOOOS DERE I NY LEILIGHET :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en blokkleilighet hos onkelen min denne sommeren, og JA, vi hører alt her...

Alt over, under og ved siden.

Men jeg kan også tenke meg det har litt å si på hva slags blokk også, er ikke sikkert alle er bygd slik at en hører alt så lett..

I etasjen over oss bor det en bitteliten hun, og når den løper over gulvet rasler og tasler det...... *GNF*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod

Det er faktisk noe som heter alminnelig folkeskikk, og det bør denne elskeren din kanskje skaffe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelle (ikke innlogget)

Blokk er noe dritt!! Hører alt! Går jo ikke an å ha et normalt sexliv engang i en blokk :-?

Har ingenting med folkeskikk å gjøre -det har med ignorante, uvitende og impotente entreprenører å gjøre!

Nelle :briller:

-som har fått klager i blokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

I blokk er det VELDIG lytt.. men ta det med ro, ingen kan klage på at noen har seg litt i sitt eget hjem! Håper du får mange fine kvelder i din nye leilighet :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En ting er at voksne naboer hører, de vet jo som foregår, men er det ikke verre om naboens barn hører?

Ellers har jeg enig i at dette ikke har med folkeskikk å gjøre. Det er da noe som heter lydisolasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er faktisk noe som heter alminnelig folkeskikk, og det bør denne elskeren din kanskje skaffe seg.

Hvor går grensen i dB for vanlig folkeskikk i dine ører :ler:

-flude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i blokk en gang. Hvor soverommene var ved siden av hverandre. Huttetu!

I perioder bråkte naboen så fælt at jeg måtte sove i stuen.

Hun var av den typen som skrek. I begynnelsen trodde jeg at hun ble slått, men neida, - det var elskovslyder. Og de begyten som regel ved 2 tiden om natten. Ikke mye artig å bli vekt av gutturale primalskrik på den tiden av døgnet!! :evil:

Du må nok ta hensyn til andre når det gjelder elskovslyder på samme måte som du gjør med stereoen. Spill musikk, men ikke på høyeste volum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ikke dette som noe problem i gården der jeg bor. Kan en gang i blandt høre de under meg, men det er kun når de er i "finale øyeblikket" det kan høres.

Naboen har i hvert fall ingen grunn til å klage på meg..... herfra kommer det ikke en lyd :sur:

ehhhh...... kanskje bortsett fra noen snorkelyder da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i blokk, det samma gjør kjæresten. Aldri hørt noe fra naboleilighetene verken hos han eller meg.

Heller aldri fått noen klager selv.

Men innsides i leiligheten er det ganske lytt.

Kommer nok an på isolasjon ja :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at om man bor slik til at slike lyder faktisk kan høres i andres hjem, så bør man vise såpass hensyn at andre mennesker slipper å høre dere holde på.

Det er greit at det er ditt hjem og dere som bor der, men i leiligheten ved siden av så er det noen andre som har sitt hjem og sikkert verdsetter det like høyt som du/ dere, og da bør man få slippe å høra naboen skrike ut i hytt og pine.

Så det ble skrevet noe om barn som tilhørere, og det var et meget godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. jeg husker en nabo jeg hadde den første gangen jeg bodde i blokk. De bråkte så fælt at vi våknet om natta. Og det var gjerne 2-3 ganger hver natt.

Mitt råd er å ta hensyn til naboene. Bit i puta (eller be ham om å gjøre det). Det er ikke hyggelig å være våken om natta fordi andre kose seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod

Jeg er faktisk forundret over at noen ikke kobler sex-støy opp mot folkeskikk. Det sier seg sjøl, at dersom man har alminnelig folkeskikk, så dytter man ikke sin seksualitet opp i trynet til andre mennesker som ikke ønsker å ha den opp i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

He he he he he, kom akkurat på at naboens soverom ligger tett inntil vårt.... :oops:

Har jo sett det på planløsnings-tegningene- men vi hører aldri noe der inne fra. (de er utenlandske, vet ikke om det har noe med saken å gjøre) Om de hører noe fra oss tviler jeg på, da vi ikke skriker, mere stønner og klynker :ler:

Jeg skjønner jo at det kan bli et problem dersom det er veldig lytt.

Stakkars Litago!.... Tenk å bli vekket sånn midt på natta da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Annemina

Har bodd i blokk i mange år og aldri hørt noe fra naboene. Om de har hørt meg er en annen sak :lol: Naboen under og vegg i vegg fikk ikke engang med seg at jeg hadde barneselskap. En haug med gutter i 6-årsalderen. Her var skilleveggene av mur.

Nå bor jeg i rekkehus og nå føler jeg at naboene er tett på. Er en del ute på terrassen da jeg har røykeforbud inne. Sommerstid har jo folk vinduene åpne og ja, jeg har fått med meg naboenes sengeaktiviteter. Blir blå av misunnelse :sur: Og så lærte jeg at når det endelig blir min tur så skal vinduet være lukket. Tror også at jeg må gjøre alvor av å sette opp en skyvedørsgarderobe på soverommet. Alltid manko på lagringsplass, men like nyttig er at den demper støy av ymse slag.

Du kan ikke bite i dyna bestandig. Lukk vinduet og kos deg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo i blokk er og blir det samme som å dele en del av sitt intime liv med naboene. Det er i hvert fall min erfaring etter X antall år i et borettslag fylt opp av - faktisik - tolerante pensjonister og selverklærte voksne "raringer".

Når det er sagt, de fleste er voksne nok til å akseptere at det er forskjell på pubertetsmessig rockemusikk og "andre" naturlige lyder nattestid. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen, Nelle!

Bor selv i blokk, fikk med meg ganske mye av hva naboen drev på med, både når det var naturlige aktiviteter og når tallerknene fløy veggimellom.

Har fått ny, meget sjenert nabo, og er nygift selv. Hm, vanskelig kombinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student bodde jeg i et hybelhus, med rimlig tynne gips vegger.... En venninne av meg bodde ved siden av meg og vi hadde begge plassert sengen inntil hverandres vegg.... Da det var trangt om plassen, satt jeg ofte i sengen og leste med ryggen lent intil veggen (mot hennes rom)

Så en dag da jeg satt og leste, begynte jommenmei veggen å bevege seg..... og lydene var ikke til å ta feil av....

Det var jo litt komisk.... men sjenerende ? Nei......., inspirerende? tja.....

:oops:

Men det hadde sikkert ikke vært like festlig hver dag............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...