Gå til innhold

Løping og magefett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, og har nå gått opp til normalvekt. Men alt fettet har plassert seg på underkropp og rumpe, har fått større lår og rumpe, men magen er fremdeles flat og nesten uten fett. Jeg løper mye og lurer på om det er derfor ikke fettet lagrer seg på magen? For mange år siden når jeg ikke drev med løping hadde jeg nemlig mer magefett på den samme vekten jeg har nå. Driver både med langdistanseløping og trener også mye intervaller.

Anonymous poster hash: 5f58a...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg er veldig individuelt hos kvinner. Hos noen legger fettet seg på magen, og hos andre kan det i stor del legge seg rundt hofter og lår. Hva det kommer av vet jeg ikke, men vil bare anta at det er genetikk. 

• Liker 1
Skrevet

Men da har jeg jo tidligere hatt gener for at fettet legger seg på magen. Hvorfor er det ikke slik nå?

Anonymous poster hash: 5f58a...b17

• Liker 1
Skrevet

Kan jo hende du hadde mer bukfett før, altså visceralt fett, enn du har nå. Hvis du har mistet mye fett så vil jo kroppen gi slipp på fettet generelt på kroppen, ikke bare fra enkelte steder. Når du nå legger på deg muskler og fett vil det dermed skje litt her og der. At du legger på deg på underkroppen er veldig vanlig hos kvinner, og for menn er det vanligere å legge på seg på hofter og overkropp. Det er jo selvfølgelig unntak og gjelder ikke alle. Jeg tror nok aktivitetsnivået ditt gjør at du forbrenner såpass at du ikke vil legge på deg mye fett på magen. Intervalltrening er jo anbefalt ved fettforbrenning.

Anonymous poster hash: 5c3c4...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...