Gå til innhold

Betennelse tarm - ryggsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det kan være en sammenheng mellom ryggsmerter og betennelse i tverrgående tykktarm eller i overgangen mellom mellom høyre oppadgående tykktarm og tverrgående tykktarm.

(Jeg vet ikke hva det heter på norsk, men på engelsk heter det Hepatic flexure)

Jeg har vært til fastlege flere ganger på grunn av smerter, men smertene har vært så sterke og generelle at det har vært vanskelig å lokalisere smertepunkt.

Ultralyd har utelukket at det er noe med indre organer.

Nå har de verste smertene gitt seg, og det har blitt litt lettere å se nøyaktig hvor smerten er, men den har også endret karakter.

Jeg har den siste uken vært slippøm akkurat like under høyre ribbein mot siden, men jeg har også smerter på samme sted bak i ryggen.

Kan dette ha en sammenheng?

På grunn av tidligere historikk er det ikke aktuelt å oppsøke fastlegen på grunn av dette nå, men hvis smertene kan ha en sammenheng med tarmvetennelse må jeg vurdere å gå privat (noe jeg egentlig ikke har råd til), ellers får jeg bare vente og håpe at det går over, eller at det i alle fall ikke blir verre inntil jeg får ny fastlege.

Legevakt er ikke aktuelt, da jeg ikke oppfatter dette som akutt/livstruende.

Anonymous poster hash: 7c811...f7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si.

Eneste muligheten er å oppsøke legehjelp.

Anonymous poster hash: 57c17...7dc
Skrevet

Hvordan vet du at du har betennelse i tykktarmen?

Hvilken behandling får du for denne betennelsen?

Relevante spørsmål detvikke er opplyst om i et ellers langt hi.

Anonymous poster hash: 0111a...e79

Skrevet

Beklager om jeg virker litt irritert og hissig, men jeg er litt frustrert etter å ha gått med smerter i lang tid uten å ha fått adekvat hjelp..

Jeg spør om det kan være en sammenheng mellom betennelse i tykktarm og ryggsmerter/flankesmerter, ikke om det er en sammenheng.

Er det en mulighet for at ryggsmertene jeg har, har en sammenheng med et tarmproblem, må jeg må jeg kontakte lege.

Men før jeg kontakter lege vil jeg finne ut om det kan være en sammenheng.

Er det komplett umulig at en tarmbetennelse gir ryggsmerter/flankesmerter er det heller ingen grunn til at jeg bruker penger jeg ikke har for å undersøke om det er noe som jeg med 90% sannsynlighet vet at det ikke er.

Skrevet

Beklager om jeg virker litt irritert og hissig, men jeg er litt frustrert etter å ha gått med smerter i lang tid uten å ha fått adekvat hjelp..

Jeg spør om det kan være en sammenheng mellom betennelse i tykktarm og ryggsmerter/flankesmerter, ikke om det er en sammenheng.

Er det en mulighet for at ryggsmertene jeg har, har en sammenheng med et tarmproblem, må jeg må jeg kontakte lege.

Men før jeg kontakter lege vil jeg finne ut om det kan være en sammenheng.

Er det komplett umulig at en tarmbetennelse gir ryggsmerter/flankesmerter er det heller ingen grunn til at jeg bruker penger jeg ikke har for å undersøke om det er noe som jeg med 90% sannsynlighet vet at det ikke er.

Ja, det KAN gi ryggsmerter som du beskriver. IBS kan gi masse, masse plager, så du bør absolutt sjekke deg hos lege

Anonymous poster hash: 57c17...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...