malicious Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Har du opplevd å få barnehageplass midt i året? Vi søker fra 1. mars neste år, da er lillemor nettopp fyllt 1 år. Realistisk å få plass? Klart ingen av dere vet noe mer enn meg, men synsing tar jeg gjerne i mot. Og: Når bør vi kunne forvente tilbud om plass i såfall? Hva jeg vet er det 2 mnd oppsigelse på barnehageplassene her ute.
lulus Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Har du opplevd å få barnehageplass midt i året? Vi søker fra 1. mars neste år, da er lillemor nettopp fyllt 1 år. Realistisk å få plass? Klart ingen av dere vet noe mer enn meg, men synsing tar jeg gjerne i mot. Og: Når bør vi kunne forvente tilbud om plass i såfall? Hva jeg vet er det 2 mnd oppsigelse på barnehageplassene her ute. Dette kommer veldig ann på hvor i landet du bor, selvsagt. I Oslo f.eks er det ganske vanskelig. Noen barnehager frigjør plasser i januar på småbarnsavdelingene, men dette varierer. Det skader uansett ikke å søke i løpende opptak, søk ca tre måneder før dere ønsker plass 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Vi har søkt til når vi har hatt behov for plass, og har heldigvis fått plass før sommeren Den ene plassen måtte vi vente noen måneder. Det kommer nok an på hvor mange som kjemper om plassene, og om noen slutter eller skifter avdeling midt i året. Anonymous poster hash: 9a620...6e9
malicious Skrevet 15. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2015 Dette kommer veldig ann på hvor i landet du bor, selvsagt. I Oslo f.eks er det ganske vanskelig. Noen barnehager frigjør plasser i januar på småbarnsavdelingene, men dette varierer. Det skader uansett ikke å søke i løpende opptak, søk ca tre måneder før dere ønsker plass Bor i Bærum. Får vel bare krysse fingrene og håpe vi hører noe etter jul Søkte jo for mange måneder siden og satte dato 1. mars 1
Vera Vinge Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Vi var heldige og fikk plass om våren. Vi bor et sted hvor barnehagekapasiteten har vært sprengt, men vi fikk plassen fordi et barn skulle flytte. Men det hjalp nok å ha et søsken i samme barnehage og på samme avdeling, hvertfall fordi vi da raskt fikk vite om plassen (i tillegg skader det nok i praksis aldri at barnehagen kjenner/har et godt inntrykk av foreldrene). Så man kan være heldig, men man bør nok være litt "på" dersom man bor et sted hvor ikke plassene står klare til en hver tid.
missdior Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Vi søkte i mars og fikk beskjed om at hvis det mot formodning skulle dukke opp en ledig plass, så fikk vi ikke beskjed før barnet hadde sluttet
Kassiopeia Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Vi søkte plass i august-september, og fikk plass fra desember samme året. Gutten vår begynte måneden etter, i januar. Ringte en del ganger for å purre på litt om det kom til å åpnes for noen ledige plasser.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Har du opplevd å få barnehageplass midt i året? Vi søker fra 1. mars neste år, da er lillemor nettopp fyllt 1 år. Realistisk å få plass? Klart ingen av dere vet noe mer enn meg, men synsing tar jeg gjerne i mot. Og: Når bør vi kunne forvente tilbud om plass i såfall? Hva jeg vet er det 2 mnd oppsigelse på barnehageplassene her ute. Jepp vi har fått bhg plass fra april neste år, søkte like etter fristen for søkinga nå i år. Kjenner mange med babyer som er bhg klare fra januar 2016 til mai 2016, og de alle har fått plass i samme bhg som vår Anonymous poster hash: 0ea4d...5f9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Fikk svar etter en liten uke forresten.Anonymous poster hash: 0ea4d...5f9
Gjest Magnifiq Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Her er det klin umulig. De to nærmeste barnehagene har henholdsvis 70stk, og 40stk på venteliste akkurat nå..
Mistymya Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Fikk plass fra mars 2015 i Oslo. Måtte søke litt rundt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Søkte langt ute på landet i sommer og fikk plass med en gang til 1 åringen min Regner med at jeg får plass til neste år til neste som kommer til vinteren, selv om man ikke har krav på bhg plass før etter fylte 1 år. Anonymous poster hash: 2d509...776
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 De som jeg vet har fått det, de har ringt rundt til barnehager og spurt + purret. De har ikke bare sett for seg bydelen de bor i, men tatt for seg hele hovedstaden.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Her er det klin umulig. De to nærmeste barnehagene har henholdsvis 70stk, og 40stk på venteliste akkurat nå.. Hvilket politisk parti skryter av at de har "fått til full barnehagedekning"?Anonymous poster hash: 5b95b...4cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå