Gå til innhold

Redd hunden til naboen ikke har det bra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skriver det her for å få noen tips om hva jeg bør gjøre.

Hunden til naboen vår (ser ut som en valp) står ofte ute på formiddagen/ettermiddagen i ett lite bånd som kanskje rekker 1 meter. Jeg ser den veldig ofte står i båndet, omtrent hver dag i flere timer, også nå som det regner.. Burde jeg si ifra til eierne? jeg synes utrolig synd på hunden at den må stå ute i kulden flere timer om dagen, men samtidig frekk hvis jeg bryr meg i andres saker.

Anonymous poster hash: e4029...918
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta en rask telefon til mattilsynet, og høre hva de mener. Har hunden noe å ligge på? Vann tilgjengelig? Hvor mange timer står den bundet?

Skrevet

Du kan jo ta en rask telefon til mattilsynet, og høre hva de mener. Har hunden noe å ligge på? Vann tilgjengelig? Hvor mange timer står den bundet?

Nei, den står rett på betonggulvet ute. Heller ikke vann så vidt jeg kan se. Den står ute ca 2-3 timer om dagen

Anonymous poster hash: e4029...918

Skrevet

Ville helt klart kontaktet eieren. Mange hunder står ute i mange timer, men da har de som oftest tilgang til vann og litt lengere bånd..

Anonymous poster hash: f4b27...d42

Skrevet

Før du kontakter eier/mattilsynet: TA BILDEBEVIS!

Mattilsynet advarer som regel disse før de besøker (har jeg hørt).

Jeg ville kanskje ventet en uke med å ringe noen, og ta bilde hver dag (dokumenter godt). Da har du noe å legge frem hvis eierne overbeviser mattilsynet om at det er et engangstilfelle.

Anonymous poster hash: f1a0f...242
  • Liker 1
Skrevet

Du tar bilde når du ser valpen ute. Så noterer du ca klokkeslett når den blir satt ut, og når den blir satt inn (hvis du har mulighet til å se dette/finne ut av det).

Anonymous poster hash: f1a0f...242
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...