Gå til innhold

Kvinner ta lærdom av Natalie Dormer hun har forstått det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

aKBvYd3_700b.jpg

Anonymous poster hash: 7824d...01b
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du mener hun har forstått som vi skal ta lærdom av?

Anonymous poster hash: 26d07...f26
  • Liker 4
Skrevet

Hva er det du mener hun har forstått som vi skal ta lærdom av?

Anonymous poster hash: 26d07...f26

Å fokusere på en større sak; å hjelpe andre kvinner som ikke er likestilte og lever under vanskelige levekår. 

Anonymous poster hash: 2b4ec...e9a

Skrevet (endret)

Dette er akkurat det jeg og de aller fleste jeg kjenner som kaller seg feminister allerede mener, så føler ikke at jeg trenger å lære det igjen :)

Endret av Librarian
  • Liker 19
Skrevet

Dette er akkurat det jeg og de aller fleste jeg kjenner som kaller seg feminister allerede mener, så føler ikke at jeg trenger å lære det igjen :)

Ja vi ser jo på kvinnedagen hvor opptatt Norske kvinner er av sine medsøstre som lever under ideologien islam. Ingen våger å si noe som helst. Selv om vi vet hvordan islam undertrykker kvinner. Så lærdom bør du absolutt ta til deg.

• Liker 2
Skrevet

Ja vi ser jo på kvinnedagen hvor opptatt Norske kvinner er av sine medsøstre som lever under ideologien islam. Ingen våger å si noe som helst. Selv om vi vet hvordan islam undertrykker kvinner. Så lærdom bør du absolutt ta til deg.

Så de kritiske artiklene som blir postet om dette rundt 8. mars hvert år er et tegn på at ingen våger å si noe?

Anonymous poster hash: b6b55...fcb

• Liker 5
Skrevet

Så de kritiske artiklene som blir postet om dette rundt 8. mars hvert år er et tegn på at ingen våger å si noe?

Anonymous poster hash: b6b55...fcb

Kvinner og feminister i Norge er ikke opptatt av overgrep mot andre kvinner en Norske. Det er et fakta dem ikke kommer unna. Hadde dem vært opptatt av det. Så ville de gått til angrep på islam og det kvinnesynet muslimer har.

Skrevet

Kvinner og feminister i Norge er ikke opptatt av overgrep mot andre kvinner en Norske. Det er et fakta dem ikke kommer unna. Hadde dem vært opptatt av det. Så ville de gått til angrep på islam og det kvinnesynet muslimer har.

Du snakker hele tiden om kvinner som om du sitter på en fasit om hvordan vi er ,men du slenger jo bare usannheter om noen få drittkjærringer du har møtt er .

• Liker 9
Skrevet

Pleier å like dine meninger og det du sier ganske godt. Jeg vil bare spørre deg om noe:

1. Hvordan skal vi, norske kvinner, få bukt med et helt menneskesyn i en religion? Dette er en religion som liker å undertrykke kvinner, og hva skal vi, som kvinner gjøre med dette i en religion som ser på oss dritt og ikke hører på oss uansett?

2. Selvfølgelig er vi norske kvinner og feminister (jeg er ikke særlig feministisk av meg selv, men heier på likestilling) opptatt av hva som skjer med muslimske kvinner. Vi kan ikke fordra det! Bare å søke opp og lese. Nei vi liker det ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Du snakker hele tiden om kvinner som om du sitter på en fasit om hvordan vi er ,men du slenger jo bare usannheter om noen få drittkjærringer du har møtt er .

Så din påstand er at alle kvinner som deltar på kvinnedagen er en gjeng drittkjæringer. Greit nok.

Skrevet

Så din påstand er at alle kvinner som deltar på kvinnedagen er en gjeng drittkjæringer. Greit nok.

Du vet like godt som meg at det ikke var det jeg mente.

Skrevet

Pleier å like dine meninger og det du sier ganske godt. Jeg vil bare spørre deg om noe:

1. Hvordan skal vi, norske kvinner, få bukt med et helt menneskesyn i en religion? Dette er en religion som liker å undertrykke kvinner, og hva skal vi, som kvinner gjøre med dette i en religion som ser på oss dritt og ikke hører på oss uansett?

2. Selvfølgelig er vi norske kvinner og feminister (jeg er ikke særlig feministisk av meg selv, men heier på likestilling) opptatt av hva som skjer med muslimske kvinner. Vi kan ikke fordra det! Bare å søke opp og lese. Nei vi liker det ikke. 

Både kvinner og menn i dette land burde alle stilt opp mot kvinnesynet i islam. Men spesielt Norske kvinner på kvinnedagen burde sterkt markert seg i mot islam.

Jeg tror mange kvinner forstår hva slags ideologi islam faktisk er. Men jeg er skremt over hvor mange som ikke forstår det. Der har kvinner en utfordring. Spesielt kvinner på venstresiden har ikke fulgt med i timen, eller har ramla ut på en eller annen måte. Men som sagt. Vi som nasjon må stå samlet mot islam. Først da kan noe skje.

Skrevet

Du vet like godt som meg at det ikke var det jeg mente.

Da må du nesten skrive hva du mente.

Skrevet

Både kvinner og menn i dette land burde alle stilt opp mot kvinnesynet i islam. Men spesielt Norske kvinner på kvinnedagen burde sterkt markert seg i mot islam.

Jeg tror mange kvinner forstår hva slags ideologi islam faktisk er. Men jeg er skremt over hvor mange som ikke forstår det. Der har kvinner en utfordring. Spesielt kvinner på venstresiden har ikke fulgt med i timen, eller har ramla ut på en eller annen måte. Men som sagt. Vi som nasjon må stå samlet mot islam. Først da kan noe skje.

Jeg er helt enig med deg. Jeg misliker Islam sterkt pga synet mot kvinner. 

Problemet er at hvis jeg og en hel hær av Europeiske kvinner samler oss mot Islam for å protestere er det ingen som hører likevel. Muslimske kvinner har heller ingen mulighet til det. Det er en ond sirkel. Tror du undervurderer oss, både jeg og alle jentene jeg kjenner (inkludert muslimer) syns det er forkastelig. Det er for mye skumle og mektige menn som er tilhengere av Islam. Det er ikke å "bare." Venstresiden vet du hvordan er. På den venstre siden av politikken er jo alt fryd og gammen og her må man bare akseptere alt som det er, og man skal helst ikke ha noe som helst realistisk tankegang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at det ville hjulpet. Tror det heller ville skapt større skille, diskriminering og avstand mellom folkegruppene. Noe som ville ført til at muslimene grupperte seg mer og tviholdt hardere på sin religion og kultur. For mange er det jo en stor del av kultur og identitet, så det kunne føltes som et direkte angrep på dem som folk og mennesker, noe som ikke ville vært konstruktivt.

Tenker du at folk hadde konvertert fra islam og lagt bort religionen dersom det var mer merkbar motstand mot den i Norge? Eller mente du noe annet jeg gikk glipp av?

Jeg er ikke fan av religion i noe form, men ser ikke helt hva jeg skulle gjort som hadde forandret noe. Mennesker har heller en tendens til å enda sterkere tviholde på egne overbevisninger når de blir utfordret http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/

Anonymous poster hash: 332d5...59a

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg misliker Islam sterkt pga synet mot kvinner. 

Problemet er at hvis jeg og en hel hær av Europeiske kvinner samler oss mot Islam for å protestere er det ingen som hører likevel. Muslimske kvinner har heller ingen mulighet til det. Det er en ond sirkel. Tror du undervurderer oss, både jeg og alle jentene jeg kjenner (inkludert muslimer) syns det er forkastelig. Det er for mye skumle og mektige menn som er tilhengere av Islam. Det er ikke å "bare." Venstresiden vet du hvordan er. På den venstre siden av politikken er jo alt fryd og gammen og her må man bare akseptere alt som det er, og man skal helst ikke ha noe som helst realistisk tankegang.

Dere ville nok bli hørt. Men om det hadde hjulpet, er et annet spørsmål. Nei her må hele samfunnet inn. Vi må våge å stille krav til muslimske menn. Jeg er også villig til å bryte prinsipper om frihet til og kunne praktisere ideologier slik man vil. Alt for og fjerne islam og den mishandling av kvinner som foregår der for mange. Men vi må også huske på. Det er ikke alle muslimer som er slik. Jeg kjenner muslimer som lever i det vi kaller normale ekteskap. Men de tilhører uansett denne ideologien islam.

Skrevet

Dere ville nok bli hørt. Men om det hadde hjulpet, er et annet spørsmål. Nei her må hele samfunnet inn. Vi må våge å stille krav til muslimske menn. Jeg er også villig til å bryte prinsipper om frihet til og kunne praktisere ideologier slik man vil. Alt for og fjerne islam og den mishandling av kvinner som foregår der for mange. Men vi må også huske på. Det er ikke alle muslimer som er slik. Jeg kjenner muslimer som lever i det vi kaller normale ekteskap. Men de tilhører uansett denne ideologien islam.

For øvrig syns jeg også muslimske menn bør gå med Niqab, Burka eller Hijab. Er så ekstremt tennende  å se kropp/føtter/hår/ansikt og jeg klarer ikke dy meg. Mon tro om de hadde likt det.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner i Norge dømmer ihvertfall menn etter forskjellig standard.

Det viser at de har lave forventniger til enkelte kulturer. DET i seg selv er rasistisk.

Eks. Om kona til Petter bader i bikini, reiser på jenteturer til London osv . Så er det INGEN som vil tenke på det 2 ganger. Vi snakker om sevlfølgeligheter.

Om Fatima for lov å gjøre noe som helst alene så har mannen henne skikkelig liberal. X i boka og high five.

Anonymous poster hash: 208cf...072
Skrevet

Dere som snakker så mye om hvor grusom islam er, vet dere noe særlig om kristendommen eller jødedommen? Vi i det "kristne Norge" skal egentlig steine alle kvinner som har sex utenfor ekteskap vi også. 

• Liker 1
Skrevet

Dere som snakker så mye om hvor grusom islam er, vet dere noe særlig om kristendommen eller jødedommen? Vi i det "kristne Norge" skal egentlig steine alle kvinner som har sex utenfor ekteskap vi også. 

Ja, jeg vet det. Er en grunn til at jeg ikke er kristen, jødisk, muslimsk, buddhistisk eller hva det nå enn måtte være. Tror ikke på noe.

Likevel har de aller, aller fleste kristne mennesker gått bort fra de groteske handlingene. Antall kristne mennesker som steiner noen for utroskap/sex utenfor ekteskap er ekstremt liten i forhold til antall muslimer dette gjelder.

Heldigvis lever vi i et moderne og sekularisert samfunn er politikk kommer før religion og ikke omvendt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...