AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Noen flere som er lei av kvinnene? Anonymous poster hash: 23c07...e17 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Anonymous poster hash: 479f5...e9f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Jeg stortrives på arbeidsplass med 50 kvinner og 3 menn. Ingen kjekling eller ryktespredning. Tenker det er overdrevet at det skal være så fælt på "kvinnedominerte"v arbeidsplasser... Anonymous poster hash: b692d...531 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Det kommer an på arbeidsplassen. Jeg har opplevd både og. Kommer helt an på arbeidsmiljøet,og det kan jo være dårlig uansett om det er menn eller kvinner der. Men jeg har jobbet steder hvor det har vært veldig kvinnedominert,og hvor det har vært mye baksnakking og generelt drama. Jeg har opplevd mest av det i lavtlønnsyrker hvor de ansatte ikke blir tatt vare på. Kan jo også ha noe med hvordan leder er. Eventuelt en kombinasjon.Anonymous poster hash: 16f72...9f7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Jeg har jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser med mye sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser med mye sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser uten sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser uten sladder, baksnakkinf og dritt. Kort sagt, jeg har jobbet på arbeidsplasser med ulike mennesker og ulikt arbeidsmiljø, og min erfaring er at hvor godt eller dårlig arbeidsmiljøet er, avhenger av hvilke mennesker som jobber der, samt viktigheten av å ha en sterk leder. Kjønn er som regel irrelevant. Jeg husker fremdeles godt hvor sjokkert jeg var da jeg var "flue på veggen" på en mannsdominert arbeidsplass, der jeg var eneste jente. Jeg var ung, og trodde på myten om at det bare var kvinner som sladret og baksnakket, men der ble det absolutt motbevist til det fulle. (Men det er interessant å se holdningene rundt om. En kvinne som sladrer er ei sladderkjerring, en mann som gjør det samme sier bare sannheten) Anonymous poster hash: 08641...a1e 4
Gothminister Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Noen flere som er lei av kvinnene? Anonymous poster hash: 23c07...e17 Man blir aldri lei av kvinner egentlig. Men jeg har jobbet med stort sett kvinner i 26 år. Få om ingen kan krangle og lage bråk av ingen ting som en kvinne. En egenskap som er fantastisk og observere. De henger seg opp i alt, små bagateller lages til store alvorlige konflikter. Man ser også kvinnelige ledere i det offentlige. Personalsaker, konflikter, elendig styring osv. Helt typisk kvinner og kvinnelige ledere. Men man blir ikke lei dem, så lenge dem er fine å se på.
SunnivaOslo Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 På arbeidsplasser med mest menn merker jeg det er mye "penismåling" og konkurranse dem imellom, og de få jentene prøver for hardt å enten være en av gutta eller så later de som om de trenger hjelp til alt. 1
makkapakka Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 har bare et ord for sånne arbeidsplasser: pyton
gnuffe Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Jobbet på lag, og de lagene med mest drama er de med overdose av gutter. Var et nesten rent jentelag, og det var det beste av alle. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 På min jobb er 9 av 10 jenter. Huff Anonymous poster hash: eac3c...9e4
Gjest Matronella Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Jeg har jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser med mye sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser med mye sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser uten sladder, baksnakking og dritt. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser uten sladder, baksnakkinf og dritt. Kort sagt, jeg har jobbet på arbeidsplasser med ulike mennesker og ulikt arbeidsmiljø, og min erfaring er at hvor godt eller dårlig arbeidsmiljøet er, avhenger av hvilke mennesker som jobber der, samt viktigheten av å ha en sterk leder. Kjønn er som regel irrelevant. Jeg husker fremdeles godt hvor sjokkert jeg var da jeg var "flue på veggen" på en mannsdominert arbeidsplass, der jeg var eneste jente. Jeg var ung, og trodde på myten om at det bare var kvinner som sladret og baksnakket, men der ble det absolutt motbevist til det fulle. (Men det er interessant å se holdningene rundt om. En kvinne som sladrer er ei sladderkjerring, en mann som gjør det samme sier bare sannheten) Anonymous poster hash: 08641...a1e Det er min erfaring også. 1
Gothminister Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 (Men det er interessant å se holdningene rundt om. En kvinne som sladrer er ei sladderkjerring, en mann som gjør det samme sier bare sannheten) Anonymous poster hash: 08641...a1e Ja det er riktig det. Vi menn holder oss til fakta, mens kvinnfolka, de sladrer og setter ut rykter. Slik er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Man blir aldri lei av kvinner egentlig. Men jeg har jobbet med stort sett kvinner i 26 år. Få om ingen kan krangle og lage bråk av ingen ting som en kvinne. En egenskap som er fantastisk og observere. De henger seg opp i alt, små bagateller lages til store alvorlige konflikter. Man ser også kvinnelige ledere i det offentlige. Personalsaker, konflikter, elendig styring osv. Helt typisk kvinner og kvinnelige ledere. Men man blir ikke lei dem, så lenge dem er fine å se på. Skjønner hva du mener. Jeg er ganske fascinert av hvor gjennomtrengende sterke kognitive biaser du er preget av. Du har ganske store blindsoner i din persepsjon av virkeligheten. Anonymous poster hash: 79c1e...aec
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Det er som flere her sier -ulikt fra plass til plass. Har selv opplevd begge deler! Jeg er vernepleier og jobbet tidligere med administrasjon og saksbehandling på en arbeidsplass med bare kvinner og de fleste av de hadde vært der siden tidenes morgen. Selv om jeg hadde en del erfaring fra før så ble jeg møtt med veldig "ikke komme her og komme her" holdning! Akkurat som om jeg var en naiv liten drittunge, men sannheten var at de var utrolig slappe og tok kaffipauser, egenmeldinger og gikk tidlig for den minste ting! Og i tillegg så var det ceelig mye klaging på hvor vondt og hardt alt mulig var, så da var det vel en strek i regningen når jeg og et par andre ville innføre bla rullerende kontroll av hverandres saker. Vi ble totalt nedstemt og fryst ut av gruppen, og konstruktiv kritikk fabtes ikke! Nå jobber jeg på et senter for rehabilitering av psykisk syke. Der er vi også bare damer og er i alle aldere, men miljøet er helt topp! Vi backer hverandre opp i vanskelige situasjoner og kan ha saklige samtaler om jobben. Det er utrolig befriende! Kommer aldri til å slutte hehe!Anonymous poster hash: db07b...424
Cowboy Lotte Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Hvor vi jobber nå er vi kun kvinner. Det må gjerne komme en mann hit, men jeg kommer fort til å anklage han for homofili... Hva slags ekte mann vil vel jobbe i som vasker med gamle falleferdige kjerringer... 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #16 Skrevet 18. september 2015 Hvor vi jobber nå er vi kun kvinner. Det må gjerne komme en mann hit, men jeg kommer fort til å anklage han for homofili... Hva slags ekte mann vil vel jobbe i som vasker med gamle falleferdige kjerringer... Hæ? Anonymous poster hash: 479f5...e9f 2
Mari Y Skrevet 5. desember 2016 #17 Skrevet 5. desember 2016 Tja. Arbeidsmiljøet her er delt. Litt sladder, men overhører det som regel. Er det ikke positivt eller tilfeldig sladder, interesserer det meg ikke. Sladder trenger ikke være nedsettende. Så dersom det er negativt sladder om en annen, pleier jeg å overhøre det. Slikt er tull.
Mari Y Skrevet 5. desember 2016 #18 Skrevet 5. desember 2016 På 18.9.2015 den 16.22, Cowboy Lotte skrev: Hvor vi jobber nå er vi kun kvinner. Det må gjerne komme en mann hit, men jeg kommer fort til å anklage han for homofili... Hva slags ekte mann vil vel jobbe i som vasker med gamle falleferdige kjerringer... Nåja. Finnes menn som jobber på sykehjem og gamlehjem.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #19 Skrevet 5. desember 2016 Jobber også på en plass der det bare er 2 menn blant sikkert 30 damer, og miljøet er supert:) Har også jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser, ikke opplevd noe negativt med det heller. Annerledes, ja, men ikke negativt. Anonymkode: 5e511...b36 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #20 Skrevet 5. desember 2016 Kvinnedominerte arbeidsplasser resulterer gjerne i noe av det mest stressende arbeidsmiljøet vi har i Norge. Verst er det når kvinnelige ledere tar utgangspunkt i feminismens grunnregler i arbeidslivet: Ansett bare ukompetente venner som ledere under seg og gi stort sett bare karrièrehopp til kvinnelige arbeidstagere. Da slutter mennene å engasjere seg i arbeidsplassen og kvinnene blir helt gale til å kjempe om alle smulene fra lederne. Slik skapes giftige arbeidsmiljøer, uansett kjønn. Anonymkode: 714ba...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå