Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg begynner å tro at jeg har brukt feil dagkrem litt for lenge nå. Egentlig så er nok hele hudpleie rutinen min feil. Jeg har alltid trodd at jeg har fet hud. Eller kombinasjons-hud. Så jeg har alltid handlet hudpleie basert på det. 

Jeg blir veldig fort blank i huden. Ser veldig svett ut, alltid. Men samtidig så føles huden min veldig stram og tørr ut, spesielt rett etter rens. De siste dagkremen jeg har brukt er fra Biotherm, Aquasourse og Skin-Best. Aquasourse synes jeg lukter litt rart, og føler egentlig ikke at den tilfører den fuktigheten den skal. Skin-Best lukter godt, men føles veldig fet. Og huden ser blank ut nesten før jeg har fått smørt på kremen. 

I de siste har jeg brukt en rens for oljet/komb hud fra Lumene. Men huden føles stram ut og veldig tørr og irritert etterpå, så den er nok ikke helt riktig til min hud. 

Tidligere har jeg prøvd produkter fra Laroche posay (for fet/komb) men huden min ble irritert. Jeg har prøvd forskjellig annet også, som jeg ikke kommer på i forbifarten. 

Jeg tror huden min kanskje har blitt noe sensitiv etter lengre tid med feil pleie. Har jeg egentlig også tørr til normal hud? Blir den fet og oljet nettopp fordi jeg bruker produkter for dette, som antagligvis er feil? eller? Og Huden min føles ikke akkurat silkemyk ut, den er veldig ru, på en måte. 

Jeg får en og annen kvise rundt om, og har noen acne arr etter tenårene. Jeg har også store porer, og en del fregner. Ansiktet mitt ser veldig "busy" ut pga fregnene. De kommer frem når solen titter frem på våren, og så er de nesten borte rundt feb, før de igjen kommer i mars/april. Skulle gjerne hatt en renere og jevnere hudtone. Mener å ha lest et sted at produkter som inneholder glykolsyre og kojinsyre?? kan hjelpe med å resdusere synligheten av fregner? Skulle gjerne ha testet det.

Så, er det noen som har litt mere peiling enn meg, og vil hjelpe meg på vei til riktige produkt? Har fått et dårlig intrykk av de lokale hudpleie her, men tenker meg en tur til Bergen i nærmeste fremtid. Er det noen steder å anbefale at jeg stikker innom? Pleier stort sett bare å bestille fra Kicks.no.  

Hilsen en tydlig uvitende 25 åring 
:rodme:

Anonymous poster hash: 0fcca...a7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heller aldri funnet min greie, men så gikk jeg til en seriøs hudpleier, som fortalte meg hvilke produkter akkurat min hud trengte. Etter det har alle "problemer" forsvunnet.

Anonymous poster hash: 28447...355

Gjest Enhjørning
Skrevet

Anbefaler å dra til en flink hudpleier. Gjorde dette selv for noen år siden og fikk meg en "aha" opplevelse. Trodde jeg hadde normal/fet hud pga hudormer og den så fet ut, men huden produserte så mye talg og fett fordi den var fuktfattig. Bruker produkter fra Dermalogica nå og jeg har kjempefin hud jeg får komplimenter for, både med og uten foundation. Endte opp med at hun fant ut at jeg hadde sensitiv og dehydrert hud så produktene jeg brukte og fortsatt brukte er følgende: Ultracalming Cleanser som rens og Intensive Moisture Balance som hudkrem. Men jeg anbefaler virkelig å gå til noen som kan dette :)

Skrevet

Har heller aldri funnet min greie, men så gikk jeg til en seriøs hudpleier, som fortalte meg hvilke produkter akkurat min hud trengte. Etter det har alle "problemer" forsvunnet.

Anonymous poster hash: 28447...355

Anbefaler å dra til en flink hudpleier. Gjorde dette selv for noen år siden og fikk meg en "aha" opplevelse. Trodde jeg hadde normal/fet hud pga hudormer og den så fet ut, men huden produserte så mye talg og fett fordi den var fuktfattig. Bruker produkter fra Dermalogica nå og jeg har kjempefin hud jeg får komplimenter for, både med og uten foundation. Endte opp med at hun fant ut at jeg hadde sensitiv og dehydrert hud så produktene jeg brukte og fortsatt brukte er følgende: Ultracalming Cleanser som rens og Intensive Moisture Balance som hudkrem. Men jeg anbefaler virkelig å gå til noen som kan dette :)

For mange år siden, gikk jeg til wahwah i bergen. Jeg endte opp med produkter til flere tusen kr. (ikke sånn veldig lyst å kjøpe masse greier som koster over 4-500 kr stk) Fikk da anbefalt produkter til fet og kombinert hud. men den gangen hadde jeg mye mere kviser. Men føler huden min har forandret seg en del på disse årene. Så synes jeg det virker så voldsomt å bruke rens, toner, serum, skrubb, dag- og nattkrem! :O 

Noen flinke å anbefale i bergen? Skal dit snart på en dags tur. 

Gjest Enhjørning
Skrevet

For mange år siden, gikk jeg til wahwah i bergen. Jeg endte opp med produkter til flere tusen kr. (ikke sånn veldig lyst å kjøpe masse greier som koster over 4-500 kr stk) Fikk da anbefalt produkter til fet og kombinert hud. men den gangen hadde jeg mye mere kviser. Men føler huden min har forandret seg en del på disse årene. Så synes jeg det virker så voldsomt å bruke rens, toner, serum, skrubb, dag- og nattkrem! :O 

Noen flinke å anbefale i bergen? Skal dit snart på en dags tur. 

Hun jeg gikk til sa jeg burde kjøpe produktene på nett for det var billigere  :fnise:  Så der var det ikke for å selge produktene hvertfall. Jeg bruker uansett bare dagkremen og rensen derifra, det var det jeg fikk beskjed om var det viktigste. Sånn utenom bruker jeg litt diverse skrubb, nå bruker jeg faktisk en fra Dermalogica men det var fordi jeg ville prøve den selv. Ansiktsmasken min er Cocosa Virgin Oil  :fnise:

Jeg har dessverre ikke peiling på hudpleiere i Bergensområdet. Eneste jeg vet er at Dermalogica er en bra serie så kanskje lurt å gå til en som selger dette? Og om du føler kjøpepress spør om du kan få med noen prøver hjem også kjøper du det du ønsker på nett for en rimeligere pris. 

Skrevet

Hun jeg gikk til sa jeg burde kjøpe produktene på nett for det var billigere  :fnise:  Så der var det ikke for å selge produktene hvertfall. Jeg bruker uansett bare dagkremen og rensen derifra, det var det jeg fikk beskjed om var det viktigste. Sånn utenom bruker jeg litt diverse skrubb, nå bruker jeg faktisk en fra Dermalogica men det var fordi jeg ville prøve den selv. Ansiktsmasken min er Cocosa Virgin Oil  :fnise:

Jeg har dessverre ikke peiling på hudpleiere i Bergensområdet. Eneste jeg vet er at Dermalogica er en bra serie så kanskje lurt å gå til en som selger dette? Og om du føler kjøpepress spør om du kan få med noen prøver hjem også kjøper du det du ønsker på nett for en rimeligere pris. 

Ja, jeg følte faktisk litt kjøpepress. Hun var veldig ung hun hos wahwah, og jeg føler igrunn at jeg aldri ble helt fornøyd med huden. Den ble liksom aldri 100%. Derfor jeg også sluttet å kjøpe de produktene, og siden har jeg bare mikset produkter etterhvert :P 

Men du tenker som meg at det er overdrevent med hele linja med serumer og slikt? Jeg har en skrubb fra garnier kjøpt på matbutikken, en sånn 3-1 type. Synes den er grei. bruker den kanskje 1-2 ganger i mnd. Så på tv2 hjelper deg at fuktighetskremen fra garnier var best i test også. Kanskje jeg skulle prøvd den?

Skrevet

Står en del nyttig informasjon om hudtyper og hudtilstander her: 

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-care-basics/_/what-is-my-skin-type

Vet ikke om jeg ble så mye klokere. Huden er kjempetørr, og føles stram. Har fine linjer, store porer. Ekstremt oljet og blank t-zone. urenheter på haken. litt kviser. Klør. Kombinasjonshud? Sensitiv hud? Oljet hud? Jeg vet ikke jeg... :) 

Gjest Enhjørning
Skrevet

Ja, jeg følte faktisk litt kjøpepress. Hun var veldig ung hun hos wahwah, og jeg føler igrunn at jeg aldri ble helt fornøyd med huden. Den ble liksom aldri 100%. Derfor jeg også sluttet å kjøpe de produktene, og siden har jeg bare mikset produkter etterhvert :P 

Men du tenker som meg at det er overdrevent med hele linja med serumer og slikt? Jeg har en skrubb fra garnier kjøpt på matbutikken, en sånn 3-1 type. Synes den er grei. bruker den kanskje 1-2 ganger i mnd. Så på tv2 hjelper deg at fuktighetskremen fra garnier var best i test også. Kanskje jeg skulle prøvd den?

Det er ofte mye kjøpepress dessverre. Gjør så jeg mister helt lysten på produkter hvertfall.. Har blitt litt tøffere med årene og lar meg ikke rive med lenger. Men du burde få med prøver på produktene og si at du kommer tilbake om du liker dem om du føler det presset og ikke klarer å si ordentlig nei. Ja, for meg er det hvertfall helt unødvendig med toner og dyr ansiktsmaske og nattkrem. Mulig jeg får mer bruk for det når jeg er eldre men nå så trenger virkelig ikke huden det. Om du derimot merker at du liker produktene men at det er noe som mangler ville jeg kanskje prøvd et serum eller toner om det også var anbefalt. Det viktigste er rensen for den bokstavelig talt renser ansiktet for alt og da er det fint om det er en god type og ansiktskrem for den skal ligge på huden din hele dagen og natten.

Skrubb er jeg virkelig ikke nøye med da den ikke ligger der så lenge, men jeg setter pris på at den er god å bruke. Jeg bruker forøvrig skrubb og ansiktsmaske 1-2 ganger i uken.

Personlig ville jeg aldri smurt noe fra Garnier i ansiktet mitt men det er jo helt opp til deg. Selv fikk jeg ødelagt hud av Clinique som også skulle være helt grei. Jeg holder meg til Dermalogica for det funket for meg og to venninner jeg anbefalte det til, begge hadde så store problemer med kviser at det ble ordentlig byller og det ga seg med det, litt andre produkter enn meg såklart da.

Skrevet

Jeg tror du har kombinasjonshud, for alt det du skriver minner om min hud.

Har akuratt bestilt meg nye hudpleieprodukter fordi jeg hele tiden har brukt feil produkter for min hud.

Rens: https://www.blivakker.no/product/201026/ren-t-zone-control-cleansing-gel-150ml
Serum: https://www.blush.no/product/802970/ansikt/serum-oljer/fet-uren-hud/matis-rponse-puret
Fuktighetskrem: https://www.blush.no/product/786280/ansikt/dagkrem/alle-hudtyper/matis-rponse-jeunesse

Anonymous poster hash: bde17...a91
Skrevet

Vet ikke om jeg ble så mye klokere. Huden er kjempetørr, og føles stram. Har fine linjer, store porer. Ekstremt oljet og blank t-zone. urenheter på haken. litt kviser. Klør. Kombinasjonshud? Sensitiv hud? Oljet hud? Jeg vet ikke jeg... :)

Står en del nyttig informasjon om hudtyper og hudtilstander her: 

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-care-basics/_/what-is-my-skin-type

Først nå så jeg at det sto hvordan man finner ut hudtypen selv. Vasker ansiktet grundig, og vent! 

Så tusen takk for linken, :fnise:   :rodme:

Skrevet

Jeg tror du har kombinasjonshud, for alt det du skriver minner om min hud.

Har akuratt bestilt meg nye hudpleieprodukter fordi jeg hele tiden har brukt feil produkter for min hud.

Rens: https://www.blivakker.no/product/201026/ren-t-zone-control-cleansing-gel-150ml

Serum: https://www.blush.no/product/802970/ansikt/serum-oljer/fet-uren-hud/matis-rponse-puret

Fuktighetskrem: https://www.blush.no/product/786280/ansikt/dagkrem/alle-hudtyper/matis-rponse-jeunesse

Har du prøvd disse produktene før?

Skrevet

Det er ofte mye kjøpepress dessverre. Gjør så jeg mister helt lysten på produkter hvertfall.. Har blitt litt tøffere med årene og lar meg ikke rive med lenger. Men du burde få med prøver på produktene og si at du kommer tilbake om du liker dem om du føler det presset og ikke klarer å si ordentlig nei. Ja, for meg er det hvertfall helt unødvendig med toner og dyr ansiktsmaske og nattkrem. Mulig jeg får mer bruk for det når jeg er eldre men nå så trenger virkelig ikke huden det. Om du derimot merker at du liker produktene men at det er noe som mangler ville jeg kanskje prøvd et serum eller toner om det også var anbefalt. Det viktigste er rensen for den bokstavelig talt renser ansiktet for alt og da er det fint om det er en god type og ansiktskrem for den skal ligge på huden din hele dagen og natten.

Skrubb er jeg virkelig ikke nøye med da den ikke ligger der så lenge, men jeg setter pris på at den er god å bruke. Jeg bruker forøvrig skrubb og ansiktsmaske 1-2 ganger i uken.

Personlig ville jeg aldri smurt noe fra Garnier i ansiktet mitt men det er jo helt opp til deg. Selv fikk jeg ødelagt hud av Clinique som også skulle være helt grei. Jeg holder meg til Dermalogica for det funket for meg og to venninner jeg anbefalte det til, begge hadde så store problemer med kviser at det ble ordentlig byller og det ga seg med det, litt andre produkter enn meg såklart da.

Clinique har jeg prøvd en gang. Ble anbefalt et slikt starter kit, og damen i butikken skrøt veldig av øyekremen som fulgte med. Hun viste og holdt opp den krukken som var til øynene, og jeg stolte på at den var for det. Jeg leste ikke så nøye på den, men det skulle jeg ha gjort. den var så absolutt ikke til bruk rundt øynene!! Faktisk, så var det ikke øyekrem med i det hele tatt! Jeg så aldeles nydelig ut kan man si.. 

Hva er grunnen til at du ikke liker garnier sine produkter? Tester de på dyr, eller er det stoffer i dem man helst skal unngå??

Skrevet

Har du prøvd disse produktene før?

Nei første gang jeg kjøper de. Moren min er hudpleier, og hun var veldig positiv til produktene.

Ser nå at jeg har rotet litt med linkene.

Fuktighetskrem; https://www.blush.no/product/786280/ansikt/dagkrem/alle-hudtyper/matis-rponse-jeunesse

Serum: https://www.blush.no/product/786285/ansikt/serum-oljer/trr-dehydrert-hud/matis-rponse-jeunesse

også var det den rensen litt lengre oppe i innlegget.

Skrevet

Synes huden høres litt ut som min. Eg kan også bli blank, få litt kviser osv. Brukte også produkter mot urein og kombinasjonshud. Fekk ein skikkelig aha-oppleving då hudpleiar sa til meg at eg eigentleg har fuktfattig og dehydrert hud. Huden kompenserer ved å produsere meir olje og talg. Huden min er blitt betydelig betre etter at eg skifta til Vichy Thermal SPA (viktig at det er den som heite spa). Det er første serien eg har prøvd som faktisk hindrer meg i å flasse i fjeset. :P Den er også oljefri meiner eg ho på apoteket sa. Eg anbefaler deg å prøve den iallfall! 

Lukke til!

Anonymous poster hash: fdfea...1a1
Skrevet

Nei første gang jeg kjøper de. Moren min er hudpleier, og hun var veldig positiv til produktene.

Ser nå at jeg har rotet litt med linkene.

Fuktighetskrem; https://www.blush.no/product/786280/ansikt/dagkrem/alle-hudtyper/matis-rponse-jeunesse

Serum: https://www.blush.no/product/786285/ansikt/serum-oljer/trr-dehydrert-hud/matis-rponse-jeunesse

også var det den rensen litt lengre oppe i innlegget.

Din mor er hudpleier, og du har alltid brukt feil produkt? Rart.

Skrevet

Det er nå 2 timer siden jeg renset huden min. Den er ikke oljete. Den føles litt tørr, men ikke så stram som den føltes rett etter rens (brukte rens for oljete/kombinasjonshud).

Kan jeg konkludere med at jeg har tørr til normal hud da? Og at jeg bør handle produkter deretter?

Ts

Skrevet

Anbefaler Linda Johansen produkter! Har slitt med stygg hud siden jeg var 15 år,altså I 12 år!vært hos utallige hudpleier og kjøpt produkter for mange tusen gjennom disse årene. Men så kom jeg over LJ produkter,brukt det I 6 mnder. Å huden har aldri vært så fin!

Skrevet

Anbefaler Linda Johansen produkter! Har slitt med stygg hud siden jeg var 15 år,altså I 12 år!vært hos utallige hudpleier og kjøpt produkter for mange tusen gjennom disse årene. Men så kom jeg over LJ produkter,brukt det I 6 mnder. Å huden har aldri vært så fin!

Er ikke de veldig dyre?? 

Skrevet

Att jeg ikke har oppdaget dette før... Huden min er jo ikke fet i det hele tatt. Har ikke hatt noen produkter på huden siden i går kveld etter jeg renset den. Den føles en anelse tørr, og jeg tror nok huden er blitt noe sensitiv etter årevis med feil pleie. Men ellers så er den nok normal. 

Så nå må jeg nok ut å handle meg helt nye produkter. Så hvilke produkter anbefaler dere til meg da? :)

Jeg vet ikke om noen steder i nærheten som fører Dermalogica. Vi har et lite Apotek1 her og en Hudpleiesalong som bare har elisabet arden og bare minerales såvidt jeg har fått med meg. Så det kan være jeg må vente med å handle produkter til jeg tar meg en tur til bergen, evt bestille på nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...