Gå til innhold

reisetips til varmt og billig sted for enslig ung jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 26 år og planlegger en liten tur til utlandet for å komme meg vekk litt og lade batteriene. Kommer til å reise alene og planlegger å være borte i ca. 2 uker. Trenger tips til et sted hvor det er varmt i oktober som har strand, er relativt billig og bo og oppholde seg. Er også viktig at det er forholdsvis trygt å ferdes for en blond, enslig kvinne (har reist endel alene før så er klar på å ta visse forhåndsregler). Har vært i Thailand før, så føler det er litt utelukket. Har sett på Fillipinene, Vietnam og Mexico... Noen tips?

Anonymous poster hash: 05eed...575
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips men jeg hadde dratt til Mexico tror jeg, bare fordi jeg alltid har hatt lyst, haha :D

Skrevet (endret)

Mexico er nydelig. Jeg har vært der. Men jeg bodde på et stort resort med egen strand og med all inklusive og tok alle utflukter med reiseselskapet. Gjør du det så kan jeg anbefale Playa del Carmen. Du kan kanskje vandre rundt i byen der på egenhånd men det er ikke noe for meg. Da tror jeg kanskje at øya Isla Mujeres er bedre.Også Isla de Holberg er en rolig øy og der har jeg ikke vært men har hørt at det er en stille og rolig øy.

Hvis du er ok med 11 timers flytur og norsk prisnivå så reis til Aruba og bo på The Mill Resort. Der kan du gå trygt rundt overalt. Byen er fin å spasere rundt i. Palm Beach er fantastisk. Maten er god. Alle snakker engelsk og alt er rent og pent.dette hotellet er rimelig da det ikke ligger rett på stranden men det tar omtrent 4 minutter å gå over veien til stranden og hotell har eget område med gratis solsenger til gjestene. Leilighetene er helt ok. Ikke luksus men rolig og behagelige. Veldig hyggelig personalet. Det er en liten butikk på området der man kan kjøpe mye av det man trenger og ikke så langt unna med buss eller taxi er der et stort supermarked med alt man kan ønske seg. Det er også restaurant med enkel meny la hamburgere og slikt der.

Hvis du ønsker deg kortere flytur og rimeligere prisnivå så gå for Puerto-de-mogan på grand Canaria og bo på Cornwall Mogan Playa ( litt dyrt) eller hotellet Puerto de Mogan som ligger i havnen med stranden rett bort forbi.( billigere men koselig )

Dette er en veldig koselig og rolig liten by og det er mange skandinaviske pensjonister her. Her går man rundt i byen og blir utferdselstrangen stor så er lokalbuss og drosjer rimelige og det er enkelt å ta seg rundt på egenhånd.

Også Lanzarote har mye å by på og reiser du hit og bor i Playa Blanca så vil du også her kunne bevege deg fritt rundt uten problemer.

Her bor du på hotellet Cay Beach Sun. Alt er i gåavstand her og det er mange gode restauranter langs havnepromenaden. Lanzarote er en øy med mye spennende utflukter også. Alt fra Timanfaya nasjonalpark til Grotte vandring og flott marked i Teguise.

Også Madeira er en fin og rolig øy der man trygt kan gå rundt på egenhånd. Mye engelsk pensjonister her. God mat og enkelt å busse rundt. Funchal er også en by man kan spasere rundt i uten å surre seg bort. Øya har mye flott natur og fine botaniske hager.Ta taubanen. Hotellet Pestana Miramar and Village er et ok hotel. Det er enkelt å komme seg rundt herfra. Har kjøkken slik at man kan ordne seg selv. Fin hage og greit basseng og gode butikker, restauranter og bussforbindelser rett utenfor. Kan også spasere til sentrum herfra om en like å gå et stykke. Madeira har ikke noe særlig til strender da men øya har mye flott natur.

Skal du ha strand på Tenerife så er det Playa des Americas som gjelder . Litt mere party og fart her så på denne øya så velger jeg Puerto de la Cruiz på nordsiden av øya og finner et hotel med oppvarmet basseng. Man kan også bade i saltvannsbassengene nede i byen. Dette er en nydelig og veldig koselig liten kanarisk by hvor man for det meste treffer på pensjonister og barnefamilier.

Veldig mange gode restauranter her.

Til slutt fra meg . Florida. Miami eller Fort Lauderdale. Norwegian har vel ganske billige billetter og priser på hotel eller leilighet varierer så her finnes noe for enhver smak.

Oktober er vel orkansesong men det betyr ikke at det alltid er orkaner der. Eventuelt så går det ferje fra Fort Lauderdale over til Freeport Bahamas og der er det også fint.

Håper jeg har gitt deg noen ideer her som du kan kikke videre på.

Selv har jeg vært på alle disse stedene og alltid følte meg helt trygg.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...