Tenk_om Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hei! Håper noen her kan hjelpe meg med en middag jeg skal servere til helgen. Jeg skal servere en grønnsakspai da en av gjestene er vegetarianer. Jeg fant en oppskrift på pestopai som ser veldig god ut. Fyllet består av squash, rødløk og paprika, egg, melk og grønn pesto. Her tenkte jeg å legge til sjampinjong, bytte ut halvparten av melken med creme fraice. Grønnsakene skal stekes i stekeovnen med olivenolje (og salt og pepper?) før det legges i paibunden og fyllet helles på. Jeg tenker med mye smak i pestoen allerede så bør jeg ikke overdrive kryddringen vel? Som tilbehør så tenker jeg en enkel (men frisk og fristende) salat og balsamico dressing. Kanskje bladsalat, melon (for farge og friskhet) eller reddik? Bah, jeg elsker egentlig å lage mat, men jeg har ikke teken på hva som passer best sammen til hva enda. Har noen av dere matglade noen tips å komme med til meg angående disse sammensetningene?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Det er virkelig irriterende å ha vegetarianere på middagsbesøk. Anonymous poster hash: 11dc8...b89
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Sopp i paien vil nok smake utmerket. Creme Fraiche og. Kanskje spinat? Og mozarella? Mozarella, sopp og pesto er himmelsk sammen! Pestoen er jo ikke særlig salt, så salt og pepper på grønnsakene går nok fint. Bladsalat ja. Tomater? Jeg ville ikke godt for melon, da det kan bli veldig mange smaker på en gang her. Hva med å lage egne krutonger? Søtpotetmos? Anonymous poster hash: 5fdd9...396
Gjest Ennasus Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Det aller første jeg tenker er: Er gjesten lakto-ovo vegetarianer? (dvs. at h*n spiser egg og meieriprodukt) Hvis ikke så blir jo det et problem.. Jeg ville lagd min tomat-salsa-salat (som jeg så fint kaller den) til den paien! Den består av tomater i biter, sukkererter, kinakål, finhakket rødløk og vårløk, reddik, basilikum og litt limesaft
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Sopp i paien vil nok smake utmerket. Creme Fraiche og. Kanskje spinat? Og mozarella? Mozarella, sopp og pesto er himmelsk sammen! Pestoen er jo ikke særlig salt, så salt og pepper på grønnsakene går nok fint. Bladsalat ja. Tomater? Jeg ville ikke godt for melon, da det kan bli veldig mange smaker på en gang her. Hva med å lage egne krutonger? Søtpotetmos? Anonymous poster hash: 5fdd9...396 Høres ut som gode forslag synes jeg, bortsett fra at jeg synes det høres merkelig ut å servere søtpotetmos til pai. Tror jeg hadde stusset litt om jeg fikk det servert. Jeg synes alltid det er veldig godt med en enkel tomatsalat til slike paier. Bare tomater, løk, salt, pepper, vineddik og god olivenolje. Anonymous poster hash: 43c20...4f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå