Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er har nettopp begynt i ny jobb (begynte i April) og trives LITE!
Det som skulle være drømmejobben ( en prosjektleder stilling i et stort firma) er egentlig bare kjedelig og "trøttsom". Jeg må minst en gang i uken henvende meg til sjefen og etterspør om arbeidsoppgaver, de jeg skal jobbe med har jobbet her i så pass så lang tid at de ikke "gir fra seg" oppgaver og mange er lite villig til å hjelpe eller involvere seg. OSV OSV... Til info så er jeg kvinnelig ingeniør i 30 året og de andre her har jobbet her i 10++ år.

Jeg har begynt å se etter en ny jobb men da dukker det opp to spm.
1 - skal jeg i det hele tatt oppgi at jeg har jobbet her på min CV? Jeg har vel ikke så mye at jeg kan liste opp arbeidsoppgavene..

2 - er det for dumt å gi seg etter så kort tid?
Jeg er nemlig veldig utålmodig av meg. Men det virker ikke som denne stillingen her kommer til å hjelpe meg "å bygge opp" noe baggasje..

Anonymous poster hash: 9436c...6ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er har nettopp begynt i ny jobb (begynte i April) og trives LITE!

Det som skulle være drømmejobben ( en prosjektleder stilling i et stort firma) er egentlig bare kjedelig og "trøttsom". Jeg må minst en gang i uken henvende meg til sjefen og etterspør om arbeidsoppgaver, de jeg skal jobbe med har jobbet her i så pass så lang tid at de ikke "gir fra seg" oppgaver og mange er lite villig til å hjelpe eller involvere seg. OSV OSV... Til info så er jeg kvinnelig ingeniør i 30 året og de andre her har jobbet her i 10++ år.

Jeg har begynt å se etter en ny jobb men da dukker det opp to spm.

1 - skal jeg i det hele tatt oppgi at jeg har jobbet her på min CV? Jeg har vel ikke så mye at jeg kan liste opp arbeidsoppgavene..

2 - er det for dumt å gi seg etter så kort tid?

Jeg er nemlig veldig utålmodig av meg. Men det virker ikke som denne stillingen her kommer til å hjelpe meg "å bygge opp" noe baggasje..

Jeg ville ha listet opp jobben uansett slik at det ikke blir ett opphold på CV'n hvor en evt ny arbeidsgiver ikke vil forstå hva du har drevet med på i den tiden. Erfaring er uansett erfaring selv kun med 5 måneder i den jobben du er i nå.

Og om du ikke trives ser jeg ingen grunn til å ikke søke videre. Når du ikke trives etter nærmere et halvt år er det lite sannsynlig at du vil trives senere. Ikke ha dårlig samvittighet for å søke ny jobb :)

Anonymous poster hash: 600c8...c37

• Liker 1
Skrevet

Du bør føre opp jobben på Cven, av grunner som nevnt over. Vær forberedt på spørsmål om hvorfor du ønsker å bytte jobb så raskt på neste intervju. Det er lov å være ærlig, for det viser jo faktisk også at du er handlekraftig og ikke liker å sitte uvirksom. Du får nok også spørsmål om hva du gjorde for å endre på situasjonen der du var, og om det hele kommer til å gjenta seg om du blir ansatt i ny jobb. Greit å ha tenkt igjennom hva du vil svare på dette.

Anonymous poster hash: 047d9...bf6

• Liker 1
Skrevet

For å ta CV først: man bør alltid liste opp alle engasjementer man har hatt, om det er kortvarig jobb eller kurs eller hva som helst. Bedre å ha småtterier enn ingenting.

Om du kan lett finne ny jobb relevant til utdanningen, bør du gjøre det. Mange fortsetter i dårlige jobber fordi det ikke finnes (les: de ikke finner) andre jobber som er bedre. Jeg syns trivsel og miljø er ganske viktig,

Har du ikke sånn 6 måneders prøvetid uansett? Se i kontrakten din hva som står der. Hvis den ikke er ferdig, har du 14 dagers oppsigelsestid. I motsatt fall kan du bli pålagt å jobbe ut hele perioden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde det samme engang. Mistrives sterkt. Rakk å si opp i prøveperioden så oppsigelsestiden ikke ble så lang. Fikk ikke spørsmål på intervju til ny jobb om hvorfor jeg ønsket å slutte etter så kort tid. Jobben står på cv-en min. Ikke noe problem. Prøveperioden er der både for arbeidsgiver og arbeidstaker.

Anonymous poster hash: d948d...55d

• Liker 1
Skrevet

takk for alle svar :)
Jeg har nå fått nytt jobbtilbud og hadde egentlig unnlatt å føre det på min CV... men han googlet meg og fant ut av det allikevel. Så nå er det ført på cven min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...