Gå til innhold

Hasjbaronen Gjermund Cappelen

92 stemmer

1. 1. Hva er deres mening?

• Han burde sone sin straff som alle andre
      74
    • Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, altruist skrev:

Det er faen ikke en god ting. Cappelen solgte kvalitetshasj og opptrådte rimelig harmløst. Legg loven til side, og hold deg til fakta.

brainwashing.jpg

Han solgte et forbudt rusmiddel for gode penger, han er ingen helt, og han er hjemfallen til straff, akkurat som alle andre kriminelle. Fatter ikke at det kan være noe å diskutere engang.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Mann 42 skrev:

Han solgte et forbudt rusmiddel for gode penger, han er ingen helt, og han er hjemfallen til straff, akkurat som alle andre kriminelle. Fatter ikke at det kan være noe å diskutere engang.

Han skal såklart ikke straffes 

Anonymkode: 4fa09...356

Skrevet
11 minutter siden, Mann 42 skrev:

Gammel-Erik, da? Det var som faen!

Erik-Jensen

Gjest altruist
Skrevet (endret)

Cannabis burde aldri vært forbudt. Det er poenget.

Hva ville Tyrion gjort?

Endret av altruist
Skrevet
33 minutter siden, altruist skrev:

Hva ville Tyrion gjort?

Skutt ham to tommer under navlen med armbrøstet sitt og glemt det.

Skrevet
1 time siden, altruist skrev:

Inntil videre er det nå en gang slik at det er forbudt. Lite tyder heller på at Gjermund Cappelens motiv har vært noen form for veldedighet og/eller sivil ulydighet. Uansett om cannabis bør legaliseres eller ei, må Cappelen dømmes til fengsel for sine lovbrudd. Han har bedrevet kriminalitet for egen profitt i stor skala. Hva gjelder legalisering, tror jeg det bare å smøre seg med litt tålmodighet. Med tider og stunder blir nok cannabis legalisert, tror jeg. Men nordiske land kommer ikke til å gå i front.

Gjest altruist
Skrevet (endret)

For at cannabis skal bli lovlig er det dessverre (heldigvis) slik at noen er nødt til å bruke og selge cannabis. De aller fleste som selger cannabis er empatiske og trivelige personer, men felles for de alle er at de er for en eller annen form for legalisering. 

Gjermund Cappelen startet som de fleste andre cannabisselgere. Han prøvde rusmiddelet. Fant fort ut at det var en fin opplevelse og et relativt harmløst rusmiddelet. Tok en diskusjon med seg selv om det var etisk å selge cannabis. Svaret ble: "Ja, hvorfor ikke?" Jobbet seg opp i gradene, og endte til slutt opp som et offer for kriminaliseringen som så utrolig mange andre.

Kulturen er farligere enn helseeffektene, Willy Pedersen.

Er det virkelig nødvendig med fengsel for å ha solgt hasj? Han har fått livet sitt ødelagt allerede. Er ikke det nok?

Endret av altruist
Skrevet
2 timer siden, altruist skrev:

For at cannabis skal bli lovlig er det dessverre (heldigvis) slik at noen er nødt til å bruke og selge cannabis. De aller fleste som selger cannabis er empatiske og trivelige personer, men felles for de alle er at de er for en eller annen form for legalisering. 

Gjermund Cappelen startet som de fleste andre cannabisselgere. Han prøvde rusmiddelet. Fant fort ut at det var en fin opplevelse og et relativt harmløst rusmiddelet. Tok en diskusjon med seg selv om det var etisk å selge cannabis. Svaret ble: "Ja, hvorfor ikke?" Jobbet seg opp i gradene, og endte til slutt opp som et offer for kriminaliseringen som så utrolig mange andre. 

Det er fakta.

Er det virkelig nødvendig med fengsel for å ha solgt hasj? Han har fått livet sitt ødelagt allerede. Er ikke det nok?

Du mener at han fant ut at det var en fin inntektskilde. "Offer for kriminaliseringen", my ass.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, altruist skrev:

Det er fakta.

Hvis det skal ha noen som helst mening å ha lover, så er det selvsagt nødvendig å sette mannen i fengsel. Dt er i grunnen så enkelt som det.

Legaliseringsdebatten er en ganske annen skål. Personlig tror jeg ikke det har noe for seg å legalisere hverken marihuana eller andre rusmidler som pt er forbudt. De fører alle med seg en rekke problemer, og det fins ikke noen grunn til å tro at en bredere tilgang på rusmidler vil føre til færre rusrelaterte skader i befolkningen.

En hver ansvarlig ruspolitikk burde ha som mål å redusere rusbruken, ikke å øke den.

• Liker 1
Gjest altruist
Skrevet (endret)
2 timer siden, Mann 42 skrev:

Hvis det skal ha noen som helst mening å ha lover, så er det selvsagt nødvendig å sette mannen i fengsel. Dt er i grunnen så enkelt som det.

Legaliseringsdebatten er en ganske annen skål. Personlig tror jeg ikke det har noe for seg å legalisere hverken marihuana eller andre rusmidler som pt er forbudt. De fører alle med seg en rekke problemer, og det fins ikke noen grunn til å tro at en bredere tilgang på rusmidler vil føre til færre rusrelaterte skader i befolkningen.

En hver ansvarlig ruspolitikk burde ha som mål å redusere rusbruken, ikke å øke den.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hva synes du er passende straff for Cappelen?

En ansvarlig ruspolitikk burde å ha som mål å redusere skadene av rusbruken, ikke å redusere selve bruken.

Cannabis fører også med seg en rekke positive opplevelser, og som med alt annet, noen negative. Det er tydelig at du og jeg ikke deler livssyn. Du vil fjerne alle goder som kan ha negative virkninger. Et slik liv vil ikke jeg leve - og det må du respektere.

Det er forøvrig bred enighet i fagmiljøet om at forbudet påfører samfunnet langt større skader enn de illegale rusmidlene. Hva du mener eller tror blir da rivende likegyldig. Samt at argumentet ditt ikke lengre er holdbart.

Endret av altruist
Skrevet
9 timer siden, Mann 42 skrev:

Jeg mener at det han har gjort ikke er sivil ulydighet. Det er kriminalitet motivert av profittbegjær.

Sivil ulydighet er motivert av opposisjon mot lover, og innebærer selvsagt også at man bryter loven. Og dermed kan man dømmes både til bøter og til fengsel. Teknisk sett like kriminelt som vinningsforbrytelser i noen tilfeller, men altså ikke motivert av det samme profittbegjæret.

Jeg mener at her har det foregått både sivil ulydighet og profittbegjær.

Skrevet

Hvis ikke han får sin straff, så begynner jeg gjerne å selge selv da det er en rask måte å tjene store penger på. Så klart dette bør straffes, ellers kan jo hvem som helst bli rik på salg av "ulovelig" hasj.

Anonymkode: cacb9...6ee

Gjest altruist
Skrevet (endret)

Meningsløs logikk. Skal Gjermund Cappelen straffes for at lovverket presser prisene på hasj opp slik at mulighetene for profitt blir store? Det er helt bakvendt.

Endret av altruist
Skrevet
Den 11.1.2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke han får sin straff, så begynner jeg gjerne å selge selv da det er en rask måte å tjene store penger på. Så klart dette bør straffes, ellers kan jo hvem som helst bli rik på salg av "ulovelig" hasj.

Anonymkode: cacb9...6ee

Det er jo forbudet som gjør at du kan tjene deg rik på salg av cannabis.

Forstår du ikke dette her selv?

Skrevet
11 timer siden, Mann 42 skrev:

Enig, men ikke for enhver pris, hva? Kriminalisering og forbud er uansvarlig ruspolitikk.

Anonymkode: ce7b3...202

Annonse
Gjest altruist
Skrevet (endret)

Argumentet er ikke holdbart. Det er ingenting som tyder på at bruken av illegale rusmidler øker på lang sikt dersom de legaliseres. Under forbudstiden gikk bruken av alkohol opp. Samfunnskostnadene (kriminalitet, misbruk, osv.) var katastrofalt høye. Det samme ser vi at kriminaliseringen av illegale rusmidler gjør i dag.

Endret av altruist
Skrevet
32 minutter siden, altruist skrev:

Argumentet er ikke holdbart. Det er ingenting som tyder på at bruken av illegale rusmidler øker på lang sikt dersom de legaliseres. Under forbudstiden gikk bruken av alkohol opp. De negative effektene (kriminalitet, misbruk, osv.) var katastrofale.

Det er jo ingen som tror på narkotikaforbudet, - da hadde det jo ikke vært noe narkotika her om den hadde virket.

Nei, jeg skal forklare hvordan det hele henger sammen, - straffetrusselen og arrestasjonen av cappellen er beviset for at narkotikaforbudet ikke fungerer. - For hva skal man med straffer om et forbud eliminerte cannabis?

Alle vet at man aldri kan eliminere cannabis ved hjelp av straff - derfor er det en psykose å forfølge mennesker med straffetrussel når man vet det ikke fungerer.

Skrevet

Stiller meg helt og holdent bak uttalelsene til Mann 42. Hasj-forkjemperne her ser fullstendig ut til å mangle bakkekontakt. En ting er å være for legalisering av cannabis, men å samtidig fremheve Gjermund Cappelen som en slags heltemodig frihetsforkjemper er bare helt borti natta.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Klossmajor skrev:

Stiller meg helt og holdent bak uttalelsene til Mann 42. Hasj-forkjemperne her ser fullstendig ut til å mangle bakkekontakt. En ting er å være for legalisering av cannabis, men å samtidig fremheve Gjermund Cappelen som en slags heltemodig frihetsforkjemper er bare helt borti natta.

Du stiller deg bak feil mann

Skrevet
18 timer siden, Insanomanical skrev:

Jeg mener at her har det foregått både sivil ulydighet og profittbegjær.

Sivil ulydighet og vinningskriminalitet er ikke forenlig med hverandre. Du kan jo gjerne KALLE det han har gjort for sivil ulydighet, men det er da bare en rasjonalisering og en del av en stupid heltedyrkelse av en vinningskriminell som tilfeldigvis gjorde noe du likte selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...