Gå til innhold

Hasjbaronen Gjermund Cappelen

92 stemmer

1. 1. Hva er deres mening?

• Han burde sone sin straff som alle andre
      74
    • Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må du lese hva jeg skrev da. Jeg skrev ikke at jeg er imot lover og regler, jeg bare spør deg hva fordelen med straffen er?

Kanskje noen blir bedre av straff?

Kanskje det blir mindre cannabis i norge av litt straff?

Lover og regler må følges opp av en reaksjon dersom de brytes.

For til forskjell fra våre barn, så er det ingen som tar det til seg dersom man sier at man blir lei seg når de bryter reglene.

• Liker 2
Skrevet

For til forskjell fra våre barn, så er det ingen som tar det til seg dersom man sier at man blir lei seg når de bryter reglene.

La meg forklare deg hvor fort lovene forandrer seg.

I 2014 ble det tillatt å kjøpe cannabis fritt i Colerado. Inntil en ounce pr person. Det vil si 28 gram ca.

På sluten av 2014 ble det tillatt å kjøpe cannabis fritt i washington i Usa. Inntil to ounce pr person. Det vil si ca 54 gram pr gang man handler.

I 2015 ble det tillatt å kjøpe cannabis i oregon i Usa, inntil fire ounce pr person, det vil si inntil ca litt over 100 gram pr hver gang man handler.

I midten av 2015 ble det tillatt å kjøpe cannabis i Alaska, - inntil 8 ounce pr person, eller hver menneske på denne jordkloden kan fritt dersom de drar til alaska kjøpe inntil 200 gram pot hver gang man handler!

Dersom legaliseringsbølgen i usa fortsetter med samme hastighet vil man innen et par tre år kunne kjøpe inntil en kilo pot og cannabis uten videre resepter eller tillatelser.

Forstår du nå hvorfor det er litt tøysete å tro på straff som et virkemiddel om cannabisomsetning?

Skrevet

La meg forklare deg hvor fort lovene forandrer seg.

I 2014 ble det tillatt å kjøpe cannabis fritt i Colerado. Inntil en ounce pr person. Det vil si 28 gram ca.

På sluten av 2014 ble det tillatt å kjøpe cannabis fritt i washington i Usa. Inntil to ounce pr person. Det vil si ca 54 gram pr gang man handler.

I 2015 ble det tillatt å kjøpe cannabis i oregon i Usa, inntil fire ounce pr person, det vil si inntil ca litt over 100 gram pr hver gang man handler.

I midten av 2015 ble det tillatt å kjøpe cannabis i Alaska, - inntil 8 ounce pr person, eller hver menneske på denne jordkloden kan fritt dersom de drar til alaska kjøpe inntil 200 gram pot hver gang man handler!

Dersom legaliseringsbølgen i usa fortsetter med samme hastighet vil man innen et par tre år kunne kjøpe inntil en kilo pot og cannabis uten videre resepter eller tillatelser.

Forstår du nå hvorfor det er litt tøysete å tro på straff som et virkemiddel om cannabisomsetning?

Straff er et virkemiddel mot brudd på alle lover. De lovgivende forsamlingene i noen amerikanske stater har ingen innflytelse her, vi lager våre egne lover. Og her er det altså forbudt. Så kan man velge om man syns det er så knall å ruse seg på illegale rusmidler at man tar sjansen på å bli tatt, eller man kan la være. Det er egentlig ganske enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Må alle så kalte brudd det? Jeg mener nei. Straff er primitivt. Spesielt når man straffer mennesker som ikke gjør noe galt. Ja jeg vet at du er uenig i det. Nikkedukker i samfunnet legger seg flate for staten.

Skrevet

Straff er et virkemiddel mot brudd på alle lover. De lovgivende forsamlingene i noen amerikanske stater har ingen innflytelse her, vi lager våre egne lover. Og her er det altså forbudt. Så kan man velge om man syns det er så knall å ruse seg på illegale rusmidler at man tar sjansen på å bli tatt, eller man kan la være. Det er egentlig ganske enkelt.

Loven må forandres det er helt sikkert. En dag vil til og med mennesker som har fått en straff på grunn av narkotikalovgivningen få kompensasjon, men det er lenge til, jeg er enig i det, - for det er etter legaliseringen og etter restitusjonsoppgjøret.

Mange lovendringer har vært på grunn av sivil ulydighet. Både abortretten og homoretten er rettigheter vi har som alminnelige idag fordi noen modige mennesker turte å bryte loven for at vi idag skal være frie.

Men som sagt, - du er vel kanskje en av dem som ville fortalt en stakkars homo i 1970 som klagde på politiforfølgelsen og samfunnets trakasseringer med dine velmente ord; - hold deg til loven! Det er et enkelt valg! Hvorfor gjøre ting så vanskelig?

Skrevet

Hasj er fra cannabis planten. Og ja da, for å øke tyngden kan man putte mye rart oppi. Gummi for eksempel. Men slik hasj kjøper man ikke. Med et litt erfarent øye på kvalitet, så vet man hva man skal ha. Men igjen er det en konsekvens av forbudet at enkelte putter farlige ting i hasjen for å øke tyngden.

Hasj er en cocktail av kjemiske stoffer, det at en plante lager et kjemikalie naturlig gjør det ikke noe mindre kjemisk for det.

Skrevet

Hasj er en cocktail av kjemiske stoffer, det at en plante lager et kjemikalie naturlig gjør det ikke noe mindre kjemisk for det.

Ja, men det er kaffe også.

Hva er poenget ditt?

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er kaffe også.

Hva er poenget ditt?

Les post 35 så forstår du nok.

Skrevet

Loven må forandres det er helt sikkert. 

Inntil det skjer må man følge den, eller ta sin straff når man bryter den.

• Liker 1
Skrevet

Les post 35 så forstår du nok.

Hvis det er psykoser og ubehageligheter som er viktig for det så må du ihvertfall være imot straff. Skal du bli gæren så er det bare å sette igang en straffeforfølging og folk klikker fortere enn svint. At det  er lov å telefonavlytte mennesker er også langt utenfor min fatteevne dersom det er psykiske lidelser vi forsøker å forhindre. Folk har en tendens til å bli litt paranoide av telefonavlyttning skjønner du.

Skrevet

Inntil det skjer må man følge den, eller ta sin straff når man bryter den.

Det er derfor gårsdagens fanger er morgendagens helter.

Skrevet

Folk har en tendens til å bli litt paranoide av telefonavlyttning skjønner du.

Av hasj også.

• Liker 1
Skrevet

Av hasj også.

Ja, men da er det jo veldig rart at det er lov å telefonavlytte, fingre innbrudd, begå skjulte opptak og drive å spane på mennesker?

Tenk om noen forfulgte deg da? Og i den hensikt i at du skulle få en straff for noe du selv mente var godt?

Hadde du blitt forvirret og smårar? Eller hadde du bare bøyd nakken og akseptert at de straffelystne skal få sin vilje gjennomført? Det er viktigere for dem å igangsette straff enn det er for deg å være frisk? Jeg skjønner ikke hvordan oppegående mennesker faktisk kan akseptere at sine medmennesker får straffer? Er det ondskap? Skyldes det idealisme? Tro? Overtro?

Skrevet

Hvis det er psykoser og ubehageligheter som er viktig for det så må du ihvertfall være imot straff. Skal du bli gæren så er det bare å sette igang en straffeforfølging og folk klikker fortere enn svint. At det  er lov å telefonavlytte mennesker er også langt utenfor min fatteevne dersom det er psykiske lidelser vi forsøker å forhindre. Folk har en tendens til å bli litt paranoide av telefonavlyttning skjønner du.

Det handlet om at noen hevdet at cappelen ikke var tiltat for kjemiske stoffer. Noe jeg påpekte var feil.

Skrevet

Det handlet om at noen hevdet at cappelen ikke var tiltat for kjemiske stoffer. Noe jeg påpekte var feil.

Cannabis er et legemiddel i følge legemiddelloven. Det er derfor narkotika er ulovlig, det er ulovlige legemidler. At et legemiddel kan være ulovlig er også utenfor min fatteevne. Enten virker medisin eller så virker den ikke. 

Skrevet

Nå skal man jo nevne at onanister var kriminelle mennesker rundt 1912, vet ikke om det hadde noe å si?

Kan hende.

Nå var de jo lette å avsløre også da med alt håret som vokste i håndflatene.  :fnise:

Skrevet

Cannabis er et legemiddel i følge legemiddelloven. Det er derfor narkotika er ulovlig, det er ulovlige legemidler. At et legemiddel kan være ulovlig er også utenfor min fatteevne. Enten virker medisin eller så virker den ikke. 

Det er godt det er folk med kompetanse som lager lovene og ikke sånne som deg da.

• Liker 3
Skrevet

Herregud for joen vettløse påstander som kommer i denne tråden.

Jeg er glad for at det finnes folk med kompetanse her i verden, for her presenteres det både løgner og forvrengninger og analyser uten konklusjonsgrunnlag.

Anonymous poster hash: 826c8...f4b

Skrevet

Nå er han ikke tiltalt for noen kjemiske stoffer. Det er også diskuterbart om cannabis gir noe plager som psykose som enkelte påstår.

http://www.forskningsradet.no/prognett-rusmiddel/Nyheter/Cannabis_oker_risikoen_for_psykose/1254006168580/p1228296444708

http://tidsskriftet.no/article/1124642/

Vi som jobber med dette ser klare sammenhenger mellom bruk av cannabis og psykoseutvikling...

Anonymous poster hash: d8e52...988

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for persondebatt, brudd på forumrommets retningslinjer og svar til dette.

Tekola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...