Gå til innhold

Hasjbaronen Gjermund Cappelen

92 stemmer

1. 1. Hva er deres mening?

• Han burde sone sin straff som alle andre
      74
    • Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel
      18

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nok ikke uviten kjære deg

Anonymous poster hash: b09ba...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbudet ødelegger mange tusen flere mennesker enn det stoffene i seg selv gjør. Så om det å spare menneskeliv å gjøre verden til et bedre sted er målet burde vi fjerne forbudet. 

Om man derimot driter i mennesket og er prinsippfast så må vi kjempe for å beholde forbudet. 

Hørt om en gutt her for noen ukser siden. Røykte cannabis noen få ganger, ble tatt for det av politiet som tok ifra han førerkortet, selv om han hadde røykt et par ganger bare og ikke kjørt i ruset tilstand. Endte opp med at han mistet jobben da førerkort var nødvendig, ble deprimert og tok sitt eget liv til slutt. Slikt skjer med forbudet stadig vekk. Var en frisk og rask gutt som det var ingenting galt med. 

Dette høres mer ut som ett overgrep fra politiet og myndighetene, enn ett utslag av lovgivningen.

Skrevet

Nå beviser du din uvitenhet. Hasj er 'en cocktail' av mange kjemiske stoffer.

Det er mer enn to hundre biologisk aktive stoffer i cannabis, men det er et fåtall som har noen betydning i den sammenhengen man normalt snakker om cannabis.

Enda en uviten en ser jeg. Jeg regner med at dere ikke vet forskjellen på definisjonene av et kjemisk og et syntetisk stoff.

Alle stoffer er kjemiske. Hva er poenget ditt?

Anonymous poster hash: 826c8...f4b

Skrevet

Forbudet ødelegger mange tusen flere mennesker enn det stoffene i seg selv gjør. Så om det å spare menneskeliv å gjøre verden til et bedre sted er målet burde vi fjerne forbudet. 

Om man derimot driter i mennesket og er prinsippfast så må vi kjempe for å beholde forbudet. 

Hørt om en gutt her for noen ukser siden. Røykte cannabis noen få ganger, ble tatt for det av politiet som tok ifra han førerkortet, selv om han hadde røykt et par ganger bare og ikke kjørt i ruset tilstand. Endte opp med at han mistet jobben da førerkort var nødvendig, ble deprimert og tok sitt eget liv til slutt. Slikt skjer med forbudet stadig vekk. Var en frisk og rask gutt som det var ingenting galt med.

Det kreves nok litt mer innsikt og kunnskap til og forstå det du her skriver. Men det er helt riktig. Forbudet skader og dreper langt flere en noen stoffer. Uten forbudet ville flere hundre liv vært spart. Flere familier ville ikke fått sitt liv ødelagt ved straff og seperasjon.

Det er fortsatt slik at man aktivt må velge å bryte loven for å røyke cannabis. Det er ingen som MÅ bruke disse stoffene.

Det er helt greit å argumentere for endring av lovgivningen, men det er ikke et standpunkt som fritar en frastraffeskyld så lenge aktuell lovgivning er rettskraftig.

Resten av argumentasjonen er så infantil at det ikke er noe poeng i å kommentere den.

Skrevet

Dette høres mer ut som ett overgrep fra politiet og myndighetene, enn ett utslag av lovgivningen.

Skjønner ikke helt hva du sikter til. De bruker altså her lovgivningen til å ta beslag i førerkort til folk. Grunnet lovgivningen rundt cannabis. 

Det er fortsatt slik at man aktivt må velge å bryte loven for å røyke cannabis. Det er ingen som MÅ bruke disse stoffene.

Det er helt greit å argumentere for endring av lovgivningen, men det er ikke et standpunkt som fritar en frastraffeskyld så lenge aktuell lovgivning er rettskraftig.

Resten av argumentasjonen er så infantil at det ikke er noe poeng i å kommentere den.

Ok, du er jo så kul da. Kudos til deg.

Skrevet

Det er mange som sitter fengslet som har kone og barn, så at deres liv blir ødelagt kan selvsagt ikke være et argument. Hadde han fryktet det, så hadde han vel forholdt seg til loven i utgangspunktet. 

Er du overtroisk eller mener du hundre prosent at det er loven som regulerer atferden til mennesker?

Ingenting om at forbudet øker lønnsomheten av å selge cannabis?

Ingenting?

Skrevet

Jeg tviler litt på at han kan sammenlignes med Breivik, men dopet hans har garantert sendt mange mennesker til lala-land, som ikke hadde behøvd å være der.

Påfallende mange med angstlidelser fikk sine første store anfall mens de røkte hasj, og en god del hasjpsykoser er også påvist.

Og han har selvsagt også bidratt i stor stil til et kriminelt nettverk som forsyner landet med hardere stoffer.

Så jeg tror det er helt greit om man låser ham inne og glemmer hvor man la nøkkelen.

"Den er her et sted! Jeg er sikker på at jeg har sett den. Kan ikke ha vært 10 år siden en gang. Jeg lover, jeg skal lete etter den. Etter ferien...."

Skal vi se, - kanskje det er mindre cannabis i norge etter at cappelen ble tatt? Eller ikke?

Det kan vel rettferdiggjøre straffelyst! Vi straffer selv om det er helt uten formal og helt uten hensikt! hurra

I fremtiden vil det bli forbudt å straffe mennesker for cannbisomsetning, da kan de som var for straff av mennesker som omsetter cannabis si høyt; "Vi prøvde!" Men det gikk bare ikke. Kanskje det var det å straffe mennesker som var feil og ikke det at man omsatte cannabis? Kanskje det ikke finnes andre formyndere enn formynderiet over seg selv?

Skrevet

Du må heller ikke straffe en som bruker cannabis.

Det er et valg du har tatt.

Skrevet

"Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel"

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Déjà vu.

Vi kmmer ingen vei med disse diskusjonene før man innser at man ikke kan fravike lover fordi man ikke liker dem.

Skrevet

"Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel"

:skratte:

Hva er fordelen med at cappelen er i fengsel?

Vent la meg hjelpe deg; fordelen med at cappelen er i fengsel er at når cappelen er i fengsel så er det ikke noe cannabis i norge?

Fordelen med å ha cappelen i cannabis er at da blir cappelen så mye bedre menneske etterpå!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at da kan norge vise de kriminelle hvem som er sjefen!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at dess mer som blir  beslaglagt desto høyere priser og mer lukrativt kan en cannabisselger selge cannabisen sin!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at resten til familien får det så mye verre.

Ved å gjøre ting verre får vi det bedre! Slik snakker en ekte straffelystent menneske! Vi skal forhindre kriminalitet ved hjelp av straff. Funker ikke litt straff så tar vi bare mer straff!

Hurra for straffer som helbreder og kurerer mennesker!

Skrevet

Déjà vu.

Vi kmmer ingen vei med disse diskusjonene før man innser at man ikke kan fravike lover fordi man ikke liker dem.

Hva om det blir forbudt å straffe mennesker?

Skrevet

Jeg håper han slipper ut, han har kone og barn

Anonymous poster hash: b09ba...5b4

Skrevet

Nå beviser du din uvitenhet. Hasj er 'en cocktail' av mange kjemiske stoffer.

Hasj er fra cannabis planten. Og ja da, for å øke tyngden kan man putte mye rart oppi. Gummi for eksempel. Men slik hasj kjøper man ikke. Med et litt erfarent øye på kvalitet, så vet man hva man skal ha. Men igjen er det en konsekvens av forbudet at enkelte putter farlige ting i hasjen for å øke tyngden.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skriver. Det er forbudet som skader. Så tenker jeg litt mer på heroin en cannabis. Men jeg vet det krever litt mer innsikt og kunnskap for å forstå dette.

• Liker 1
Skrevet

Du må heller ikke straffe en som bruker cannabis.

Det er et valg du har tatt.

Husk på en ting. Mange mennesker i dette samfunn er straffekåte rett og slett. Alt skal straffes. Det og røyke cannabis er noe av det mest uskyldige man kan gjøre, men man skal straffes. Menigheten hyler om straff. Personlig mener jeg vi burde straffe dem som hyler om straff.

• Liker 2
Skrevet

Hva er fordelen med at cappelen er i fengsel?

Vent la meg hjelpe deg; fordelen med at cappelen er i fengsel er at når cappelen er i fengsel så er det ikke noe cannabis i norge?

Fordelen med å ha cappelen i cannabis er at da blir cappelen så mye bedre menneske etterpå!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at da kan norge vise de kriminelle hvem som er sjefen!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at dess mer som blir  beslaglagt desto høyere priser og mer lukrativt kan en cannabisselger selge cannabisen sin!

Fordelen med å ha cappelen i fengsel er at resten til familien får det så mye verre.

Ved å gjøre ting verre får vi det bedre! Slik snakker en ekte straffelystent menneske! Vi skal forhindre kriminalitet ved hjelp av straff. Funker ikke litt straff så tar vi bare mer straff!

Hurra for straffer som helbreder og kurerer mennesker!

Jada, jeg vet at det kan være vanskelig for noen å forstå hvorfor man faktisk er nødt til å oppretholde de lovene som er gjeldene, og at ikke alle med kÅne og barn kan få fritas fra dem.

Ganske hjerterått altså, men slik er det altså bare.

Du så som er så god på dette med fordeler og den slags, du kan jo kanskje fortelle meg om alle fordelene ved å leve i et samfunn som ikke har lover eller regler? 

Du må for all del også bare slenge med et eksempel på et lovløst land der du mener alle lever i fred og fordraglighet, og der fremtidsutsiktene er uendelig lyse . Et sted du eventuellt kunne tenke deg å flytte.

• Liker 3
Skrevet

Skal vi se, - kanskje det er mindre cannabis i norge etter at cappelen ble tatt? Eller ikke?

Det kan vel rettferdiggjøre straffelyst! Vi straffer selv om det er helt uten formal og helt uten hensikt! hurra

I fremtiden vil det bli forbudt å straffe mennesker for cannbisomsetning, da kan de som var for straff av mennesker som omsetter cannabis si høyt; "Vi prøvde!" Men det gikk bare ikke. Kanskje det var det å straffe mennesker som var feil og ikke det at man omsatte cannabis? Kanskje det ikke finnes andre formyndere enn formynderiet over seg selv?

Kanskje og kanskje ikke.

Du har dine pipedrømmer. Det kan jo godt tenkes at en eller annen gang i fremtiden kommer man til å endre lovene på dette punktet. Inntil da, så er Cappelen hjemfallen til straff, og en rekke mennesker må finne seg en annen dealer.

• Liker 2
Skrevet

Jada, jeg vet at det kan være vanskelig for noen å forstå hvorfor man faktisk er nødt til å oppretholde de lovene som er gjeldene, og at ikke alle med kÅne og barn kan få fritas fra dem.

Ganske hjerterått altså, men slik er det altså bare.

Du så som er så god på dette med fordeler og den slags, du kan jo kanskje fortelle meg om alle fordelene ved å leve i et samfunn som ikke har lover eller regler? 

Du må for all del også bare slenge med et eksempel på et lovløst land der du mener alle lever i fred og fordraglighet, og der fremtidsutsiktene er uendelig lyse . Et sted du eventuellt kunne tenke deg å flytte.

Nå må du lese hva jeg skrev da. Jeg skrev ikke at jeg er imot lover og regler, jeg bare spør deg hva fordelen med straffen er?

Kanskje noen blir bedre av straff?

Kanskje det blir mindre cannabis i norge av litt straff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...