Gå til innhold

Hasjbaronen Gjermund Cappelen

92 stemmer

1. 1. Hva er deres mening?

• Han burde sone sin straff som alle andre
      74
    • Han burde slippe fri, han har små barn og en kone som vil lide hvis han blir sittendes i fengsel
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om denne mannen? Synes dere han burde slippe fri eller fortjener han å sitte i fengsel?

Anonymous poster hash: b09ba...5b4
Skrevet

Han fortjener selvfølgelig fengsel.

Anonymous poster hash: 5e032...4fb
  • Liker 2
Skrevet

Burde ikke vært en sak engang. Dekriminaliser cannabis og bruk ressursene på virkelig kriminalitet som folk faktisk sliter med til daglig. 

• Liker 7
Skrevet

Tenk på barna hans

• Liker 1
Skrevet

Tenk på barna hans

Tenkte han selv på dem?

Anonymous poster hash: 5e032...4fb

• Liker 10
Skrevet

Nei så da må vi gjøre det

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som sitter fengslet som har kone og barn, så at deres liv blir ødelagt kan selvsagt ikke være et argument. Hadde han fryktet det, så hadde han vel forholdt seg til loven i utgangspunktet. 

• Liker 6
Skrevet

Burde ikke vært en sak engang. Dekriminaliser cannabis og bruk ressursene på virkelig kriminalitet som folk faktisk sliter med til daglig.

Nei, det spiller jo ingen rolle at handlingene faktisk er ulovlige....

Når man er uenig i loven skal straff ikke anvendes.

Hva er dette for tullelogikk?

Anonymous poster hash: 826c8...f4b

• Liker 3
Skrevet

Nei, det spiller jo ingen rolle at handlingene faktisk er ulovlige....

Når man er uenig i loven skal straff ikke anvendes.

Hva er dette for tullelogikk?

Jeg kan ikke si jeg har sagt noe på det. Så jeg skjønner ikke helt hva dette er for et tullesvar?

• Liker 1
Skrevet

Hva synes dere om denne mannen? Synes dere han burde slippe fri eller fortjener han å sitte i fengsel?

Jeg synes han skal slippes fri. Han har etter min mening ikke gjort noe galt. Kun innført et produkt som burde vært legalisert for mange år siden. Men i følge den loven vi har i dag. Så er han kriminell. Dessverre.

• Liker 4
Skrevet

uttalte ikke han til en avis at dette var en "forferdelig" sak ?

han skammer seg bare over at han ble huket inn og satt i  fengsel.

hadde det ikke vært for dette, så ville han fremdeles ha holdt på innførselen av hasj....

Anonymous poster hash: 34496...d04
Skrevet

hadde det ikke vært for dette, så ville han fremdeles ha holdt på innførselen av hasj....

Anonymous poster hash: 34496...d04

Selvsagt hadde han fortsatt. Heldigvis er det nye som i dag har overtatt. Så folket får ennå det dem ønsker.

• Liker 3
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Jeg synes han skal slippes fri. Han har etter min mening ikke gjort noe galt. Kun innført et produkt som burde vært legalisert for mange år siden. Men i følge den loven vi har i dag. Så er han kriminell. Dessverre.

Heldigivis er loven klar og tydelig her, så han har faktisk gjort noe galt, uavhengig av hva du syns eller ikke.

• Liker 4
Skrevet

Det her må vell være den rareste avstemning jeg har sett. At personer har barn er rimelig naturlig. Skulle Cappelen slippe straff av den grunn må det gjelde alle andre også. Forskjellsbehandling i eller like saker er forbudt i Norge.

At familien lider er selvsagt, det gjør den hos alle andre også. Cappelen må følgelig ta straffen sin som enhver annen må gjøre. Om det finnes formidlene omstendigheter er noe annet, slik som å ta et oppgjør med å legge alle kort på bordet kan gi rabatt.

• Liker 2
Skrevet

Den er ikke rar. Den er helt grei

Annonse
Skrevet

Det her må vell være den rareste avstemning jeg har sett. At personer har barn er rimelig naturlig. Skulle Cappelen slippe straff av den grunn må det gjelde alle andre også. Forskjellsbehandling i eller like saker er forbudt i Norge.

At familien lider er selvsagt, det gjør den hos alle andre også. Cappelen må følgelig ta straffen sin som enhver annen må gjøre. Om det finnes formidlene omstendigheter er noe annet, slik som å ta et oppgjør med å legge alle kort på bordet kan gi rabatt.

Du kan ikke ha sett mange da...

Skrevet

Heldigivis er loven klar og tydelig her, så han har faktisk gjort noe galt, uavhengig av hva du syns eller ikke.

Ja du har selvsagt helt rett. Men det forhindrer ikke meg i å mene at det er et overgrep og straffe noen for cannabis.

Skrevet

Du kan ikke ha sett mange da...

Jo jeg har sett noen faktisk, sikkert og flere enn deg. Men spørsmål om at noen skulle slippe straff fordi man har familie føler temmelig "weird" på meg. Det må jo bety at hvis det skulle gjøres universelt som er en standard i forskning ville rettsvesen og stat være avviklet. Hvorfor: fordi ingen stat kan overleve der det ikke finnes et rettsvesen som fungerer. Mulig du ikke skjønner konsekvensen, men når konsekvensen av å ikke å straffe personer der andre blir skadelidende er at selve fundamentet i samfunnet forvitrer. Ja da er spørsmålet det rareste jeg har sett.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt greit å jobbe for legaliseing av cannabis - det som forundrer meg er de som skal frikjenne distributører og brukere FØR lovverket eventuelt er endret.

• Liker 8
Skrevet

Det er helt greit å jobbe for legaliseing av cannabis - det som forundrer meg er de som skal frikjenne distributører og brukere FØR lovverket eventuelt er endret.

Hvorfor?

Jo jeg har sett noen faktisk, sikkert og flere enn deg. Men spørsmål om at noen skulle slippe straff fordi man har familie føler temmelig "weird" på meg. Det må jo bety at hvis det skulle gjøres universelt som er en standard i forskning ville rettsvesen og stat være avviklet. Hvorfor: fordi ingen stat kan overleve der det ikke finnes et rettsvesen som fungerer. Mulig du ikke skjønner konsekvensen, men når konsekvensen av å ikke å straffe personer der andre blir skadelidende er at selve fundamentet i samfunnet forvitrer. Ja da er spørsmålet det rareste jeg har sett.

Du har nok ikke sett flere enn meg hvis du synes dette er det rareste ;)

Stem du og diskuter slik som de andre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...