AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Nå er tiden snart inne for oppblomstring av sosial angst igjen to svangerskap har satt sine spor, hey, jeg var aldri bra etter første egentlig; posttraumatisk stresslidelse pga komplikasjoner etter fødsel gjorde det "litt vanskelig å trene" for å underdrive, lettere å sitte på rumpa og trøstespise hver helg. Ikke så verst i uka da, men hva hjelper vel det når man sitter med et digert mageheng som ikke lar seg skjule så lett og splittede magemuskler som buler ut øverst? Ser ut som man har falt under en traktor og fått bulker. Henget er enda verre etter andre svangerskap, og magemusklene er jo ikke bedre selvsagt. Men klesmessig: hva da? Hva kan jeg ha på som gjør at jeg ikke enten: 1: ser gravid ut pga bulende mage/ødelagte magemuskler 2: ser ut som jeg har gått ned 170kg ? Hva er trikset, hvordan se OK ut klesmessig så man tør å bevege seg utenfor husets fire vegger igjen? Det er ille, jeg ser "stygge" mager etter fødsel, det er ingenting ift meg. Jeg har vel dårlige gener eller noe, men ødelagte muskler, strekkmerker og mageheng er ikke pent på meg. Hva tar jeg på?Anonymous poster hash: dbb95...3c2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Dette er nok ikke det mest moralske svaret, men jeg opererte meg og det er det beste jeg noen gang har brukt penger på. Nå er det åtte år siden og setter fortsatt pris på det hver dag. Selvsagt kunne jeg vært lykkelig selv om jeg hadde for mye hud på magen, men å slippe å tenke på det og sjule seg, det er veldig deilig! Jeg hadde ikke råd før tre år etter fødsel, og ofret endel andre greier, men det var verdt hver krone!Anonymous poster hash: d667e...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Dette er nok ikke det mest moralske svaret, men jeg opererte meg og det er det beste jeg noen gang har brukt penger på. Nå er det åtte år siden og setter fortsatt pris på det hver dag. Selvsagt kunne jeg vært lykkelig selv om jeg hadde for mye hud på magen, men å slippe å tenke på det og sjule seg, det er veldig deilig! Jeg hadde ikke råd før tre år etter fødsel, og ofret endel andre greier, men det var verdt hver krone!Anonymous poster hash: d667e...5e8 Hvor mye kostet det? Må vel 3 operasjoner til, da? (1 for heng foran, 1 for heng på siden, 1 for delte magemuskler). Men i mellomtiden må jeg uansett finne klær som gjør at jeg fungerer Anonymous poster hash: dbb95...3c2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Hvor mye kostet det? Må vel 3 operasjoner til, da? (1 for heng foran, 1 for heng på siden, 1 for delte magemuskler). Men i mellomtiden må jeg uansett finne klær som gjør at jeg fungerer Anonymous poster hash: dbb95...3c2 De tar vel alt samtidig, vil jeg tro. Mine magemuskler var normale, men en venninne tok alt og det ble gjort samtidig. Jeg betalte rundt 30 000,- men hadde ikke så mye at jeg måtte flytte navel f eks, fjernet vel sikkert ti-15 ca hun under navelen. Sjekk på websider, nå er det så lenge siden at jeg ikke husker hvor det var forum, men det er bare å google mageplastikk. Jeg var på Colusseum-klinikken og var veldig fornøyd med alt! Legen trodde jeg kom for brystfortørring når han så meg, he-he, men jeg liker å ha små pupper, ville bare ikke ha en mage som stakk veldig mye mer ut enn puppene.Anonymous poster hash: d667e...5e8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 http://www.terescolosseum.no/om-oss/ansatte/leger Det har byttet navn, men legen min var Tomm Bjærke! Fikk han anbefalt og anbefaler lett videre!Anonymous poster hash: d667e...5e8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Gå til fastlegen å få henvisning videre. Det går an å få operasjon dekket om det er nok heng:)Anonymous poster hash: 4e503...c8c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Har ikke barn, og har aldri hatt dette problemet ( har fin mage , men passerte bare tråden din tilfeldig ts. Synes du først kan prøve et bedre kosthold, og regelmessig bevegelse, før du vurderer å operere deg, da det alltid ligger en risiko i operasjon. Magen vil sakt men sikkert trekke seg tilbake igjen tenker jeg. Man må ha tålmodighet! P.S : Er det vanlig at dette skjer etter en graviditet? Anonymous poster hash: 5330f...05e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Har ikke barn, og har aldri hatt dette problemet ( har fin mage , men passerte bare tråden din tilfeldig ts. Synes du først kan prøve et bedre kosthold, og regelmessig bevegelse, før du vurderer å operere deg, da det alltid ligger en risiko i operasjon. Magen vil sakt men sikkert trekke seg tilbake igjen tenker jeg. Man må ha tålmodighet! P.S : Er det vanlig at dette skjer etter en graviditet?Anonymous poster hash: 5330f...05e Du kan åpenbart ikke noe om forskjellen på stor mage og heng/delte magemuskler. Da burde du heller ikke gi råd. Dette kan ikke reverseres, og om TS trener seg syltynn vil hun fortsatt ha mye overskuddshud hengende godt nedover buksekanten. Man får operasjon dekket om man sliter med sopp etc under.Anonymous poster hash: 7b556...6fd 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Hør med legen om du får henvisning, så du kan få det dekt. Jeg fikk det dekt, hadde stort heng og delte magemuskler, de opererer alt samtidig. Er så utrolig glad for å ha gjort dette. Så godt og slippe og ha det henget, og jeg kan trene uten og bekymre meg for de delte magemusklene. Anonymous poster hash: 60e46...187 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Takk for svar, alle sammen Hør med legen om du får henvisning, så du kan få det dekt. Jeg fikk det dekt, hadde stort heng og delte magemuskler, de opererer alt samtidig. Er så utrolig glad for å ha gjort dette. Så godt og slippe og ha det henget, og jeg kan trene uten og bekymre meg for de delte magemusklene. Anonymous poster hash: 60e46...187 Men må man ikke ha stabil vekt i 1 år før ev. operasjon? Jeg har ustabil vekt og må gå ned først. Hadde vært fint å ha noen plagg som skjuler "det verste". Det verste er da under brystene og nederst på magen, og sidene. Frem til ev. operasjon.Anonymous poster hash: dbb95...3c2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Takk for svar, alle sammen Men må man ikke ha stabil vekt i 1 år før ev. operasjon? Jeg har ustabil vekt og må gå ned først. Hadde vært fint å ha noen plagg som skjuler "det verste". Det verste er da under brystene og nederst på magen, og sidene. Frem til ev. operasjon.Anonymous poster hash: dbb95...3c2 Du får uansett ikke operasjon med det samme. Jeg fikk dekket da jeg hadde 3-4 cm overheng og mye sopp. Jeg måtte vente 2-3 år før jeg ble operert (Bergen). Det var virkelig verdt det. Jeg hadde sopp nesten hver måned, og til og med på vinteren! Jeg trodde det kunne trenes og slankes vekk, men jo tynnere jeg ble, jo større ble overhenget. Legen som vurderte sa at dette går ikke vekk uten operasjon. Anonymous poster hash: 851ac...39b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015 Du får uansett ikke operasjon med det samme. Jeg fikk dekket da jeg hadde 3-4 cm overheng og mye sopp. Jeg måtte vente 2-3 år før jeg ble operert (Bergen). Det var virkelig verdt det. Jeg hadde sopp nesten hver måned, og til og med på vinteren! Jeg trodde det kunne trenes og slankes vekk, men jo tynnere jeg ble, jo større ble overhenget. Legen som vurderte sa at dette går ikke vekk uten operasjon. Anonymous poster hash: 851ac...39b Såpass..vet du hvor lang ventetid det er i Oslo?Anonymous poster hash: dbb95...3c2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015 Jeg har utsatt å ta opp dette med legen, da jeg fremdeles er overvektig, men om det er lang ventetid bør jeg vel ta det først som sist. Jeg har overheng som gjør at det blir hud mot hud ca 3 cm, men er nå i ferde med å gå ned i vekt, og merker at overhenget øker når vekten går ned. Hudposen forblir like stor, den bare tømmes for fett og blir ennå mer hengete. Håper dette er noe jeg kan få dekket Jeg har ikke planer om flere barn og det er over 3 år siden mitt yngste barn ble født. Anonymous poster hash: e5d8c...e7c
peppermyntete Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 Har ikke barn, og har aldri hatt dette problemet ( har fin mage , men passerte bare tråden din tilfeldig ts. Synes du først kan prøve et bedre kosthold, og regelmessig bevegelse, før du vurderer å operere deg, da det alltid ligger en risiko i operasjon. Magen vil sakt men sikkert trekke seg tilbake igjen tenker jeg. Man må ha tålmodighet! P.S : Er det vanlig at dette skjer etter en graviditet?Anonymous poster hash: 5330f...05e Har du aldri sett programmer om slanking på tv og sett all huden som blir hengende igjen for eksempel? Man kan ikke slanke vekk noe som ikke er fett..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #15 Skrevet 17. september 2015 Såpass..vet du hvor lang ventetid det er i Oslo?Anonymous poster hash: dbb95...3c2 Her kan du se ventetider i ditt område (du må søke deg litt frem) http://frittsykehusvalg.no/start/ Fysisk helse > hud og underhud > bukplastikk > helse sør-øst Anonymous poster hash: 851ac...39b
NorskTroll Skrevet 17. september 2015 #16 Skrevet 17. september 2015 For å faktisk SVARE på spørsmålet ditt: highwaist-bukser og løse topper, gensere o.l. Skjerf nå som det blir kaldt. Svarte bukser er det beste, og gjerne loddrette striper i klær, diverse mønstre o.l. hjelper med å skjule litt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #17 Skrevet 18. september 2015 600 ukers ventetid, bare 11 år da går fort Hvor mye koster det å ta det ut av egen lomme? 100 000kr?Anonymous poster hash: dbb95...3c2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Bruk kjoler/topper med naturlig liv. Høye bukser, ikke for store topper. Anonymous poster hash: d0789...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå