AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Har hørt om barn på barneskolen som mobber hverandre via sosiale medier. Ofte er det aldersgrense på disse sidene/appene, dvs at barn i barneskolealder ikke får lage konto på sånne sider. Likevel skjer det, men hvor er foreldrene da? Har du selv kontroll over hva slags apper og programmer barnet ditt bruker? Vet du hva slags aldersgrense de har, og hva slags programmer/apper det er? Har du snakket med barnet om hva som er greit/ikke greit å bruke sånne programmer til? Jeg tror nok flere foreldre burde sette seg litt mer inn i teknologien og sosiale mediers verden. Den er en gigantisk del av barns liv nå.Anonymous poster hash: 8886a...fb0
tørr pinne Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Ja, jeg har full kontroll. Barnet mitt har mobil, men det er en sånn gammeldags uten touch, apper og alt slikt. Har også full kontroll over hva barnet spiller på internett, H*n får ikke spille spill der det er chat, man må lage profil, eller der man kan sende meldinger til andre spillere.
Wit Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Ja, jeg har kontroll. Min datter på 12 år har en åpen dialog med meg om hvilke app'er hun kan bruke og ikke. OG jeg sjekker ut de appene det er snakk om. Ofte laster jeg ned de samme for faktisk å se hvordan de fungerer. Vi har hele tiden snakket mye om dette med nettvett og mobbing på nettet, og de gangene hun har oppdaget/sett noe som ikke er bra så sier hun fra. Jeg har også brukt mye tid på å følge med på de appene hun og andre på hennes alder bruker. I tillegg har vi en regel om at jeg har tilgang til alle passord. Ikke fordi jeg sjekker hva hun gjør hele tiden, men for at jeg KAN gjøre det hvis jeg får mistanke om noe. Ofte sitter vi sammen også når hun er på nye ting sånn at jeg får se hva som skjer. Dette syns hun egentlig er veldig OK Man kan velge å gi de telefoner som ikke er "smart-telefoner" når de er små, men det kommer en alder da det ikke lenger er noe alternativ. OG det de ikke får lov til hjemme gjør de på besøk hos venner. Det er da det er viktig at dialogen og kommunikasjon er på plass i forkant. Selvsagt vet man aldri 100%, men sånn er jo engang livet ellers også.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Nå har heldigvis min sønn kuttet ut snap/instagram og Facebook, men før når han hadde det, så hadde vi avtale på at hvis jeg var bekymret for noe, så måtte jeg få lov å komme inn på profilene hans.Anonymous poster hash: 58221...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå