AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Jeg har helt elendig kondisjon. Hvordan burde jeg gå frem for å forbedre kondisen? Har blitt med på en sport som krever god kondis, noe vi skal trene opp på egenhånd, altså ikke på trening. Når vi løper rundt fotballbanen to ganger må jeg presse meg til det ytterste for å fullføre, så vil få forbedret den raskest mulig.Anonymous poster hash: ea323...8a3
Charmander Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Guerilla Cardio er ganske effektivt. Fungerer veldig bra for meg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 IntervalltreningAnonymous poster hash: 94a01...1db
^^Belle^^ Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Intervallspinning har gjort underverker for min kondis ihvertfall.
Wiggins Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Det avhenger veldig av hva din "egentlige" idrett er. Omtrent alle syklister som sykler Norgescup-ritt har langt bedre O2-opptak enn så godt som alle spillerne i Eliteserien, men det er likevel tvilsomt om de ville kunne løpt like mye som fotballspillerne i en fotballkamp. På en sykkel får du jevn belastning, når du løper får du støtbelastning, som gir mye mer juling til muskler, sener og knokler. Skal du bygge grunnkondis til en idrett som krever mye løping, er ikke sykling eller spinning tingen for deg. Da er det beste å begynne med noen rolige joggeturer. Da bygger du blant annet ut de fine blodårene i muskulaturen, og forbedrer oksygentransporten. Du kan også løpe intervalltrening, men da bør du ha jogget en del rolige turer først, og minimum klare å jogge noen kilometer sammenhengende. Intervalltrening gir ofte rask framgang, men hvis du har lite grunnlagg vil du stabilisere deg på et lavere nivå enn hvis du hadde et grunnlag av rolig langkjøring. Johan Kaggestad er nå mest kjent for å være kommentator under Tour de France på TV2, men han har også trent Ingrid Kristiansen til VN-gull og verdensrekord på 10000 meter. Han sier at skal man tåle intervalltrening og ha godt utbytte av den, må man ha et godt grunnlag med rolig mengdetrening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå