Gå til innhold

Begynner å bli feit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Spiser alt for mye, spesielt i helgene. Hvordan kan jeg lærere å kontrollere meg? små spiser veldig mye, i tillegg spiser jeg mat/snop med høyt kaloriinnhold :(

Anonymous poster hash: 675da...810
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har tatt første steg allerede som er å bli bevisst på hva du gjør galt.

Nå gjenstår det bare å begynne å gjøre endringer. Det er en overgang og vil kreve viljestyrke og stahet, i hvertfall i starten, men alle som _vil kan få det til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg for min del måtte ta det gradvis. klarer ikke bare kutte ut alt med engang å begynne å trene. jeg begynte å trene så smått først. så ble jeg mer og mer motivert til å spise sunnere og mindre snop.  Du har tatt første steg nå er det bare å ta neste :) 

Anonymous poster hash: a75a2...d00
Skrevet

Du kan holde oversikt over kaloriinntaket ditt på myfitnesspal.com eller bruke appen myfitnesspal (gratis) :)

Det er veldig enkelt å bruke, og så blir det veldig mye lettere og tydeligere å se hvordan kostholdet ditt faktisk er! 

Skrevet

Slutt å bruk tid på å telle kalorier og dømme kroppen din. At du fokuserer på dette er et tegn på at du ikke er lykkelig og at det er noe som ikke er rett i livet ditt. Du prøver derfor å kontrollere noe som dette når det er helt unødvendig og at det egentlig er selvbildet ditt som trengs å styrkes.

Så snart du finner noe som får deg i fyr og flamme, får deg glad og engasjert,- så glemmer du alt om kroppshysteri, tid og sted. Og kiloene forsvinner av seg selv. 

Snu heller på ting i livet ditt som gjør deg ulykkelig eller som kjeder deg. Jeg kan love deg det du gjør nå er bortkastet tid.

• Liker 4
Skrevet

Slutt å bruk tid på å telle kalorier og dømme kroppen din. At du fokuserer på dette er et tegn på at du ikke er lykkelig og at det er noe som ikke er rett i livet ditt. Du prøver derfor å kontrollere noe som dette når det er helt unødvendig og at det egentlig er selvbildet ditt som trengs å styrkes.

Så snart du finner noe som får deg i fyr og flamme, får deg glad og engasjert,- så glemmer du alt om kroppshysteri, tid og sted. Og kiloene forsvinner av seg selv. 

Snu heller på ting i livet ditt som gjør deg ulykkelig eller som kjeder deg. Jeg kan love deg det du gjør nå er bortkastet tid.

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. La oss si at nettopp mat gjør henne glad og engasjert? Da ender det med at man spiser mer, koser seg og legger på seg. 

TS sier hun ikke alltid klarer å kontrollere seg, og uttrykker at hun ønsker å kunne kontrollere det. Å ha oversikt over inntaket kan hjelpe på kontrollen. Det å se nøyaktig hvor mye ekstra kalorier man får i seg gjennom småspising, kan gi et lite sjokk - noe som kan hjelpe til motivasjon til å slutte å småspise snop feks :)

Bare fordi DU ikke blir 'lykkelig' (..."tegn på at du ikke er lykkelig"...) av å fokusere på kropp og helse betyr ikke at andre ikke kan sette pris på å ha en fin kropp og god helse. Og det er jo ikke heeelt uungåelig at dette (kropp og helse) kan føre til denne følelsen av å være lykkelig som du så fint sikter til.

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. La oss si at nettopp mat gjør henne glad og engasjert? Da ender det med at man spiser mer, koser seg og legger på seg. 

TS sier hun ikke alltid klarer å kontrollere seg, og uttrykker at hun ønsker å kunne kontrollere det. Å ha oversikt over inntaket kan hjelpe på kontrollen. Det å se nøyaktig hvor mye ekstra kalorier man får i seg gjennom småspising, kan gi et lite sjokk - noe som kan hjelpe til motivasjon til å slutte å småspise snop feks :)

Bare fordi DU ikke blir 'lykkelig' (..."tegn på at du ikke er lykkelig"...) av å fokusere på kropp og helse betyr ikke at andre ikke kan sette pris på å ha en fin kropp og god helse. Og det er jo ikke heeelt uungåelig at dette (kropp og helse) kan føre til denne følelsen av å være lykkelig som du så fint sikter til.

Det er nesten ingen som lykkes med slanking. Hun kan begynne å telle kalorier og prøve å begrense seg, men mest sannsynlig så legger hun på seg igjen og mer enn før.

Derfor er det lurt å tenke seg litt om for hvis man virkelig vil gå ned i vekt og man føler man ikke har kontroll, så er det mest sannsynlig noe som foregår mellom ørene som gjør at hun ikke beveger seg nok eller tilmed trøstespiser. Derfor lurer jeg på om TS kan opplyse med noen tanker rundt dette?

• Liker 1
Skrevet

Det er nesten ingen som lykkes med ekstreme dietter. Kaloritelling er bare en av en mengde effektive taktikker for normal slanking.

• Liker 3
Skrevet

Bare la vær å kjøp godteri og drittmat

Anonymous poster hash: cd4da...0bb
Skrevet

Er så irriterende at kroppen er sånn..

Anonymous poster hash: 1881b...9e6

Skrevet

Er så irriterende at kroppen er sånn..

Anonymous poster hash: 1881b...9e6

jepp

Anonymous poster hash: 675da...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...