AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Del Skrevet 14. september 2015 Er det lov å nevne navn på firma? Må vel være det da det finnes flere negative tråder her inne om andre bedrifter. Uansett! ; Alltid Bemanning as på Lillehammer reklamerer med at de for tiden har 90 ledige stillinger. Nå har jeg fulgt nøye med i det lokale arbeidsmarkedet de siste årene og kjenner igjen flere av annonsene de har "ledig" fra lengre tid tilbake. Jeg har tatt kontakt med de og stilt konkrete spørsmål om de konkrete stillingene, de snakker det bort og vil ha min CV og kontaktinformasjon. Under en av telefonsamtalene (de nekter å svare på e-post og henvendelser vi www.alltidbemanning.no) måtte jeg bryte inn og spørre om vedkommende kunne svare på det jeg spurte om, dette var et spørsmål knyttet til lønnsvilkår i en konkret stilling i et konkret firma. Da la han på, fikk en SMS rett etterpå full av skrivefeil noe som "vi ønker ikke ha såne som deg i vår datebase,". Da spør jeg meg, hvor seriøse er disse bemanningsbyråene? Betaler de i det hele tatt lønn? Anonymous poster hash: dc6e3...5f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Del Skrevet 14. september 2015 Kanskje ikke direkte svar på posten din, men alle vikarbyrå er søppel....Var på et intervju hos PVS en gang eller hva de het, frekke som få å fortalte meg at de ikke kunne ansette meg fordi de ikke trodde jeg passet til å jobbe i barnehage. Det fant de også ut etter en liste med spørsmål jeg måtte krysse av på. Sa rett ut hva jeg mente å at det var noe av det mest useriøse jeg hadde vært med på. Tok direkte kontakt med en barnehage i nærheten, vips ble jeg ansatt og de er svært fornøyde den dag i dag, 3 år senere. ALDRI mer vikarbyrå. Anonymous poster hash: 33756...77c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Del Skrevet 14. september 2015 Dette høres jo helt merkelig ut? Jeg er arbeidsledig og har vurdert å bruke vikarbyrå.Dette gjorde meg usikker. Anonymous poster hash: 089e2...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbt Skrevet 14. september 2015 #4 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Jeg jobbet som vikar gjennom et vikarbyrå i seks måneder i 2012/2013. Spennende jobb, ålreit kontaktperson og litt bedre lønn enn deltidsstillingen jeg hadde ved siden av. Min erfaring er altså bare god, men har bare vært borti dette ene. Endret 14. september 2015 av mbt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 14. september 2015 #5 Del Skrevet 14. september 2015 Man må nesten gå gjennom vikarbyråer, slik stillingene blir lyst ut for tiden. Veldig sjeldent at det ligger stillinger som ikke er under bemanningsbyråer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 15. september 2015 #6 Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Det finnes useriøse firmaer og mennesker i alle bransjer. Vikarbyrå er intet unntak. Endret 15. september 2015 av lisamari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Del Skrevet 15. september 2015 Når du søker jobb gjennom bemanningsbyrå søker du vel ikke på spesielle stillinger med mindre mye har endret seg siden sist jeg var på jobbmarkedet. Du legger deg inn i basen de har å ta folk fra, og så bruker de informasjonen de har om deg og andre til å finne den beste kombinasjonen av tilgjengelige arbeidstakere og tilgjengelige jobber. Og om du er konfronterende i noe som må sies å være en intervjusituasjon er det vel ikke så rart om de ikke tar sjansen på å leie deg ut til kundene sine. Men det er mange useriøse bemanningsbyråer der ute. Jeg vet bare ikke om det du forteller er nok til å plassere firmaet du snakker om i den kategorien. Anonymous poster hash: c1be1...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #8 Del Skrevet 15. september 2015 Som nevnt over er det ikke slik at du arbeidstaker skal ta initiativ til å komme "innpå" stillingen. Du registrerer deg hos dem, de har dine detaljer og kontakter deg om de har noe som passer din profil. Du er altså langt mer passiv i denne prosessen enn om du hadde funnet en stilling hos Finn rett fra firma. Dersom stillingen er lagt ut via vikarbyrå, har firmaet overlatt hele prosessen til dem. Byrået du nevner virker ikke bra, om ikke annet så grunnet kommunikasjonen deres. Men selve måten å forholde seg til klienter på er likedan. Jeg var registrert hos Top Temp i Oslo, som er et relativt stort byrå og som jeg ellers var veldig tilfreds med. Anonymous poster hash: c9e84...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 15. september 2015 #9 Del Skrevet 15. september 2015 Når du søker jobb gjennom bemanningsbyrå søker du vel ikke på spesielle stillinger med mindre mye har endret seg siden sist jeg var på jobbmarkedet. Du legger deg inn i basen de har å ta folk fra, og så bruker de informasjonen de har om deg og andre til å finne den beste kombinasjonen av tilgjengelige arbeidstakere og tilgjengelige jobber. Og om du er konfronterende i noe som må sies å være en intervjusituasjon er det vel ikke så rart om de ikke tar sjansen på å leie deg ut til kundene sine. Men det er mange useriøse bemanningsbyråer der ute. Jeg vet bare ikke om det du forteller er nok til å plassere firmaet du snakker om i den kategorien. Anonymous poster hash: c1be1...05b Man søker på stillinger selv. Ofte så ringer de fra vikarbyråene selv også når man har registrert seg på siden dems. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2015 #10 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg har dårlige erfaringer med vikarbyrå. Lønnen var forsåvidt grei, og arbeidsforholdene var også helt innafor, men jeg oppfattet dem som veldig useriøse. De insisterte blant annet på å sende meg på oppdrag som jeg åpenbart manglet kompetanse til, og det var jeg som fikk pes når jeg kom på jobb og faktisk ikke kunne gjøre jobben slik klienten forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 15. september 2015 #11 Del Skrevet 15. september 2015 Det er ingen som driver vikarbyrå av "godhet". De gjør det for å tjene penger. For arbeidsgivere er det generelt mye bedre at du tar direkte kontakt. Å leie folk gjennom et vikarbyrå gjør bare at enda et ledd skal ha lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #12 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg har ikke god erfaring med bemanningsbyråer! Jeg laget meg en bruker hos en av de hvor jeg tilfeldigvis huket av for at jeg var interessert i jobb i barnehage. Dagen etter brukte jeg denne brukeren til å søke på jobb som renholder via samme byrå. Ble ringt opp dagen etter og spurt om å komme på samtale. De var helt vill og ville ha meg i barnehage! Jeg trodde egentlig ikke det passet meg, men tenkte at penger er penger. Renholdsjobben skulle jeg få et kurs i og deretter skulle firmaet som trengte renholder ta kontakt med meg. Skrev meg også opp på at jeg var interessert i jobber relatert til studiet mitt. Altså.. Vikar i barnehage.. Jeg ble stressa og jeg tok aldri en vakt en gang! De sendte meldinger og ringte hver dag før klokken 7 om jeg kunne stille opp. Jeg ble så stressa. Så etter jeg hadde vært på kurset til den andre jobben, så ringte jeg og sa at jeg ikke kunne være vikar i barnehage for det passet meg ikke, men renholdsjobben ville jeg gjerne ha. Hørte aldri noe mer fra dem. Tror de bare strøk meg av alle lister de hadde. Anonymous poster hash: 58977...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #13 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg har ikke god erfaring med bemanningsbyråer! Jeg laget meg en bruker hos en av de hvor jeg tilfeldigvis huket av for at jeg var interessert i jobb i barnehage. Dagen etter brukte jeg denne brukeren til å søke på jobb som renholder via samme byrå. Ble ringt opp dagen etter og spurt om å komme på samtale. De var helt vill og ville ha meg i barnehage! Jeg trodde egentlig ikke det passet meg, men tenkte at penger er penger. Renholdsjobben skulle jeg få et kurs i og deretter skulle firmaet som trengte renholder ta kontakt med meg. Skrev meg også opp på at jeg var interessert i jobber relatert til studiet mitt. Altså.. Vikar i barnehage.. Jeg ble stressa og jeg tok aldri en vakt en gang! De sendte meldinger og ringte hver dag før klokken 7 om jeg kunne stille opp. Jeg ble så stressa. Så etter jeg hadde vært på kurset til den andre jobben, så ringte jeg og sa at jeg ikke kunne være vikar i barnehage for det passet meg ikke, men renholdsjobben ville jeg gjerne ha. Hørte aldri noe mer fra dem. Tror de bare strøk meg av alle lister de hadde.Anonymous poster hash: 58977...94e Men krysset du ikke av for barnehage da? I så fall er det vel ikke så rart at det er nettopp det du ble tilbudt? Anonymous poster hash: 34c2c...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #14 Del Skrevet 15. september 2015 Som nevnt over er det ikke slik at du arbeidstaker skal ta initiativ til å komme "innpå" stillingen. Du registrerer deg hos dem, de har dine detaljer og kontakter deg om de har noe som passer din profil. Du er altså langt mer passiv i denne prosessen enn om du hadde funnet en stilling hos Finn rett fra firma. Dersom stillingen er lagt ut via vikarbyrå, har firmaet overlatt hele prosessen til dem. Byrået du nevner virker ikke bra, om ikke annet så grunnet kommunikasjonen deres. Men selve måten å forholde seg til klienter på er likedan. Jeg var registrert hos Top Temp i Oslo, som er et relativt stort byrå og som jeg ellers var veldig tilfreds med. Anonymous poster hash: c9e84...980 Nei, det er ofte ingen god fremgangsmåte. Det hjelper ikke alltid å bare registrere seg, særlig ikke som arbeidsmarkedet er nå. Du må ta kontakt og vise deg litt frem. Tåler ikke vikarbyrået det, så er det uansett ikke det rette å jobbe for. Det blir lite penger av å bare være registrert i databaser, man skal faktisk jobbe også. Anonymous poster hash: 34c2c...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. september 2015 #15 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg har jobbet gjennom mange ulike bemanningsbyråer opp igjen årene. Profesjonaliteten er varierende, men jeg har for det meste bare positive erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #16 Del Skrevet 15. september 2015 har ikke så god erfaring fra vikarbyråer, dårlig betalt dårlige vilkår, og nåde deg sa du dem i mot. Så skal du ha jobb gjennom dem må du være VELDIG medgjørlig hele tiden. Anonymous poster hash: d6c67...ef3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #17 Del Skrevet 15. september 2015 Mange "bemanningsbyråer" legger ut stillinger som ikke er annet enn rene CV innhøstninger. Det er mye useriøst i den bransjen. Det har vært en del oppslag i media på vestlandet også i det siste om dette. Anonymous poster hash: ceaa4...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #18 Del Skrevet 15. september 2015 Men krysset du ikke av for barnehage da? I så fall er det vel ikke så rart at det er nettopp det du ble tilbudt? Anonymous poster hash: 34c2c...d61 Jo, og det er ikke noe problem. Jeg sa meg også enig i at jeg kunne være vikar i barnehage. Men da jeg takket nei til å være i barnehage fordi det ikke passer meg, så droppet de meg også i alle andre jobber jeg var interessert i. Anonymous poster hash: 58977...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #19 Del Skrevet 15. september 2015 Jeg tror det er stooooooor forskjell på bemanningsbyråene. Generelt tror jeg man kan si at de store er noe mer seriøse enn de små, fordi de blir gått mye nøyere etter i sømmene av myndighetene. Jeg har selv vært registrert hos et av de store byråene og er veldig fornøyd med dem. Fikk fast jobb etter å ha vært innleid gjennom byrået i 6 mnd. Etter at bemanningsdirektivet kom for et par år siden har man jo ikke lov til å lønne innleide dårligere enn de som er fast ansatt i bedriften, så slik sett skal det ikke være økonomisk dårligere å jobbe gjennom vikarbyrå. Om du ble behandlet slik du fremstiller ville jeg nok helt klart ikke kalle dette byrået for en av de seriøse, da..... Anonymous poster hash: 7d526...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #20 Del Skrevet 15. september 2015 Jobber selv for PVS og er veldig fornøyd med dem. Eneste minuset er at jeg ikke tjener mer enn 145 kroner i timen + VELDIG ustabil jobb = ustabil inntekt. Har tjent alt mellom 5000 og 20 000 i måneden. Noen perioder er det lite jobb, andre perioder er det mye. Anonymous poster hash: 90dc6...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå