AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Til dere frisører (evt. andre som har opplevd generell uttynning av håret), når kommer det tilbake? Føler det vokser så sakte! Tror det kom av ei større psykisk påkjenning, samt underernæring. Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Viktig å spise sunt og næringsrikt, og ikke for lite! Sjekk og jernalgeret ditt og evt stoffskifte. Håret kan vokse fort hvis du gir det riktig næring og behandler det bra, dvs ikke vask det for ofte ikke bruk noen varmebehandling, ikke farg det osv. Bruk gjerne kokosolje ( ekstra virgin ) som kur en gang i uka. Anonymous poster hash: 36818...7c6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Okey! jo mer jeg spiser jo fortere kan det vokse? Har hatt en generell uttynning av håret i et halvt år nå, tror det kan være på grunn av kosthold for over 1,5 år siden (spiste veldig begrenset). Nå når det kommer tilbake, er det en del "dun" - er det vanlig? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Her var det mange frisører med innspill ja Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
Banks Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Okey! jo mer jeg spiser jo fortere kan det vokse? Har hatt en generell uttynning av håret i et halvt år nå, tror det kan være på grunn av kosthold for over 1,5 år siden (spiste veldig begrenset). Nå når det kommer tilbake, er det en del "dun" - er det vanlig?Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Ikke jo mer du spiser, men jo sunnere du er jo bedre er det for håret. Håret er det siste som får næring på kroppen, så spiser du dårlig får du dårlig hår. Hvis du sliter med håravfall vil jeg tro det er fordi du er mann, og det ligger i genene dine. Det er dog noe du kan gjøre for å forbedre tilstanden i røttene dine. Først og fremst burde du bruke en god shampo! Dvs IKKE butikkprodukter. Silikoner tetter hodebunnen og håret ditt, og setter prosessen fortere i gang for dere herrer. Selv om det er silikoner i frisørshampoer også er det veldig lite i forhold til butikkshampoer.- for de som ville argumentere på det. Anbefaler en shampo fra nisim mot håravfall, den burde du bruke hele tiden da den motvirker håravfall og gir bedre vekst. (Med mindre du allerede har blitt skalla, da er det ikke håp) du kan også bruke en olje/gel i samme serie som du putter i hodebunnen din for fremmer veksten. Du får kjøpt nisim hos enkelte frisører og på apoteket. Ikke bruk mye hodeplagg da dette gisser av hår og gir håret en dårligere kvalitet. Du burde egentlig spørre frisøren din neste gang du klipper deg, og kjøpe med deg produkter anbefalt til deg og din type håravfall. Jeg ser jo ikke håret ditt og vet ikke hva som gir deg dårlig/lite hår..
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Har hatt et hårtap som følge av psykisk stress og mangelfullt kosthold. Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Men ser det vokser tilbake noen plasser.... MEN Tar sånn tid! ? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
MinnisMus Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Okey! jo mer jeg spiser jo fortere kan det vokse? Har hatt en generell uttynning av håret i et halvt år nå, tror det kan være på grunn av kosthold for over 1,5 år siden (spiste veldig begrenset). Nå når det kommer tilbake, er det en del "dun" - er det vanlig? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Høres tvilsomt ut at kosthold for 1.5 år siden skal ha spesielt stor innvirkning på hårvekst 6 måneder tilbake og frem til i dag. Det er neppe sånn at håret husker at du har hatt dårlige kosthold (med mindre du har en underliggende sykdom vel og merke), og de næringsstoffene som er viktig for hårvekst er hovedsaklig b-vitaminer (biotin spesielt). Dette er vannløslige vitaminer, det vil si at kroppen ikke kan lagre det i fettfev over tid, men trenger en "konstant" tilførsel av disse vitaminene. Dårlig kosthold for 1.5 år siden har dermed ingenting å si for nåværende hårvekst når det gjelder b vitaminer. Spise generelt mer er ikke noe vits så fremt du ikke er undervektig eller ligger i kaloriunderskudd, bedre å ta kosttilskudd med biotin for å se om det kan ha noen effekt evt spise biotin rik mat. Personlig har jeg hatt god effekt av å drikke mye hjemmeprodusert kefir samtidig som jeg har kraftig økt inntaket av prebiotisk fiber (resistent stivelse/hvetekli hovedsaklig). Kefir inneholder b vitaminer, fiber gir gunstige tarmbakterier mer føde og enkelte av de produserer b vitaminer i gjengjeld. Men, er du mann eller kvinne? Det er ganske relevant da menn som er genetisk predisponibel for det hovedsaklig mister håret grunnet høye nivåer av DHT (et androgent hormon) i blodet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Har vært veldig undervektig og feilernært! Men kan vise til denne legeartikkelen, se link. Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Mann TS Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
MinnisMus Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Mann TS Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Vel, da er det jo etter all sannsynlighet snakk om Male pattern baldness. Det som skjer er at kroppen produserer testosteron, en del av dette omdannes til DHT (Dihydrotestosteron) av et enzym som heter 5α-reductase. Er man genetisk predisponibel vil DHT hindre bygge seg opp hårsekkene og hindre at hårsekkene får tak i den næringen de trenger for å opprettholde størrelsen, over tid vil hårsekkene bli mindre og mindre, og hvert hår strå tynnere og tynnere og til slutt helt borte. Spesielt vikene og månen blir påvirket. For å hindre dette kan man ta medisiner som er såkalte 5α-reductase inhibitorer, men dette kommer ikke uten bivirkninger. Dette er jo uansett noe du burde ta opp med en lege, da man ikke kan vurdere hvorvidt hårtapet skyldes det ovennevnte eller andre faktorer over nettet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Genetisk hårtap er en gradvis prosess over flere år. Plutselig hårtap er noe annet ...(?) TS Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
Banks Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015 Genetisk hårtap er en gradvis prosess over flere år. Plutselig hårtap er noe annet ...(?) TS Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Men vi kan ikke vite hva det er, vi ser ikke hodet ditt. Du burde stikke innom en frisør eller legen om du er virkelig bekymret. Høres ut som stress og/eller genene dine. (Når håret allerede er blitt dun heller jeg mer over på genene dine. Jeg fikk plutselig veldig mye grått hår på 2 mnd når jeg var 24, dette kom mest sannsynligvis av stress. Så jo, det kan skje fort og plutselig.)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 Men vi kan ikke vite hva det er, vi ser ikke hodet ditt. Du burde stikke innom en frisør eller legen om du er virkelig bekymret. Høres ut som stress og/eller genene dine. (Når håret allerede er blitt dun heller jeg mer over på genene dine. Jeg fikk plutselig veldig mye grått hår på 2 mnd når jeg var 24, dette kom mest sannsynligvis av stress. Så jo, det kan skje fort og plutselig.) Har jo vært med lege og slikt også. Men de har ikke så god greie på det. Det enkleste er å slå fast at når man opplever hårtap, så er det genetisk ja! På en annen side, så kan menn fint miste like mye hår som kvinner pga. av stress og feilernæring. Og det sies at det først blir dunhår før hårveksten tar seg opp igjen. Er jo slikt med "babyer" når de får hår også, at det først er dun så blir det bedre. Men jeg kan se flere plasser på hodet at det har vokst ut igjen! Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
Banks Skrevet 20. september 2015 #15 Skrevet 20. september 2015 Har jo vært med lege og slikt også. Men de har ikke så god greie på det. Det enkleste er å slå fast at når man opplever hårtap, så er det genetisk ja! På en annen side, så kan menn fint miste like mye hår som kvinner pga. av stress og feilernæring. Og det sies at det først blir dunhår før hårveksten tar seg opp igjen. Er jo slikt med "babyer" når de får hår også, at det først er dun så blir det bedre. Men jeg kan se flere plasser på hodet at det har vokst ut igjen! Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Da burde du iallefall prøve nisim shampo, du vil få god effekt tenker jeg, med tanke på at du har fått håret (dun) tilbake.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Prøv Spirulina og Chlorella ( kan kjøpes på helsekost ), har masse næring i seg. Kjenner en som fikk tilbake mye av håret sitt etter å ha tatt disse, men du må ta de i lang tid før du sr resultater. Det er og veldig bra for helsa å ta generelt, naturens multivitamin Anonymous poster hash: 36818...7c6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Da burde du iallefall prøve nisim shampo, du vil få god effekt tenker jeg, med tanke på at du har fått håret (dun) tilbake. Men kommer ikke håret innenfra da? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
Banks Skrevet 20. september 2015 #18 Skrevet 20. september 2015 Men kommer ikke håret innenfra da? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Nettopp derfor ber jeg deg gå til en frisør så du kan spørre alt du vil om! Jo, håret kommer innenfra, derfor jeg sa at næringen din er det viktigste! Men produkter hjelper på det også. Nisim inneholder aminosyrer som stimulerer røttene dine, og gjør miljøet i hodebunnen din bedre ergo vokser håret bedre. Nå stikker du innom en frisør asap eller vent til neste klippetime! Frisøren er der for å hjelpe deg, så bruk han/henne for alt det er verdt! Er du redd for håret ditt gjør du som vi jenter gjør; Google og gjør din research så finner du en god frisør du kan gå til som kan faget sitt!! Når vi jenter deler tips og erfaringer her inne om hår, er det som oftest "enkle" ting man rådfører seg om, når problemet blir litt mer "alvorlig" som i ditt tilfelle ber vi også hverandre gå til lege/proffer (frisører), og vi tar til oss rådene med takk. Du misliker svarene du får og fortsetter å kverulerer virker det som. Igjen, snakk med en frisør!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 Nettopp derfor ber jeg deg gå til en frisør så du kan spørre alt du vil om! Jo, håret kommer innenfra, derfor jeg sa at næringen din er det viktigste! Men produkter hjelper på det også. Nisim inneholder aminosyrer som stimulerer røttene dine, og gjør miljøet i hodebunnen din bedre ergo vokser håret bedre. Nå stikker du innom en frisør asap eller vent til neste klippetime! Frisøren er der for å hjelpe deg, så bruk han/henne for alt det er verdt! Er du redd for håret ditt gjør du som vi jenter gjør; Google og gjør din research så finner du en god frisør du kan gå til som kan faget sitt!! Når vi jenter deler tips og erfaringer her inne om hår, er det som oftest "enkle" ting man rådfører seg om, når problemet blir litt mer "alvorlig" som i ditt tilfelle ber vi også hverandre gå til lege/proffer (frisører), og vi tar til oss rådene med takk. Du misliker svarene du får og fortsetter å kverulerer virker det som. Igjen, snakk med en frisør! Okey! Frisøren mente dette bare kunne gå en vei, og det er oppover! Men ønsker å høre andre sine erfaringer rundt dette også! Men du fikk grått hår sa du, fikk du tilbake din vanlige farge igjen? Anonymous poster hash: 04c3b...4ea
Banks Skrevet 26. september 2015 #20 Skrevet 26. september 2015 Okey! Frisøren mente dette bare kunne gå en vei, og det er oppover! Men ønsker å høre andre sine erfaringer rundt dette også! Men du fikk grått hår sa du, fikk du tilbake din vanlige farge igjen?Anonymous poster hash: 04c3b...4ea Nei, når håret først har blitt grått, er det grått. Hele håret mitt er ikke blitt grått, mest på toppen. Har heldigvis veldig lys og kald naturlig farge så det vises ikke så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå