AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Statlig & Kommunalt bostøtte. Er reglene den samme? Er det slik at hvis man har søkt om statlig bostøtte, og fått avslag vil man kunne få avslag om man søker om kommunalt bostøtte også? Anonymous poster hash: 477a8...70e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Du søker kun til husbanken og så avgjøres det der om du har rett på kommunalOg det er heller ikke alle kommuner som har kommunal bostøtte. Her jeg bor f.eks finnes det ikke. Dessverre. Anonymous poster hash: 4c733...13b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Du søker kun til husbanken og så avgjøres det der om du har rett på kommunalOg det er heller ikke alle kommuner som har kommunal bostøtte. Her jeg bor f.eks finnes det ikke. Dessverre. Anonymous poster hash: 4c733...13b Ingen søker bostøtte til Husbanken. Bostøtte administreres av hver enkelt kommune i kongeriket Norge. Kommunal bostøtte er for utleieboliger med spesielle kriterier. Statslig bostøtte er for de som eier boligene sine. Anonymous poster hash: 6c9a7...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Ok, ingen av disse ga meg svar. Vi eide ikke boligen selv da vi søkte statlig, vi leide. Fikk avslag. Vi har fått tilbud om kommunal bolig og leieprisen der er horribelt høyt og jeg skjønner ikke hvordan de mener vi skal kunne betale den. Den har dårlig standard, de begrunner den med gjengs leie. Altså, boliger i området tar samme. Vi fikk avslag fordi vi er to og tilsammen er inntekten over grensen. Og da lurer jeg på om grunnet inntekten kommer vi også til å få avslag om vi kommer til å søke om kommunal bostøtte. Hadde vært godt å vite på forhånd for da er det ikke nor vits å takke nei til denne for hele poenget var å få hjelp med noe man kunne klare økonomisk. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Takke ja, mente jeg Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Statslig bostøtte må du eie boligen for å få, er det vanskelig å forstå? Leier du bolig så er det kommunal bostøtte du kan søke på og få, dersom kriteriene for bostøtte er oppfyllt.Anonymous poster hash: 6c9a7...1d0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/ Her finner du inntektsgrensene for å motta bostøtte. Den er uavhengig av hvor mange som har inntekt i husstanden, det er den samlede inntekten i husstanden som legges til grunn. Anonymous poster hash: b49b2...c28
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Statslig bostøtte må du eie boligen for å få, er det vanskelig å forstå? Leier du bolig så er det kommunal bostøtte du kan søke på og få, dersom kriteriene for bostøtte er oppfyllt.Anonymous poster hash: 6c9a7...1d0 Tull. Har fått statlig tidligere da jeg har ligget under inntektgrensen og leid bolig. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/ Her finner du inntektsgrensene for å motta bostøtte. Den er uavhengig av hvor mange som har inntekt i husstanden, det er den samlede inntekten i husstanden som legges til grunn. Anonymous poster hash: b49b2...c28 Jeg har sett den, men mitt spørsmål er om kommunalt, ikke statlig bostøtte. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Statslig bostøtte må du eie boligen for å få, er det vanskelig å forstå? Leier du bolig så er det kommunal bostøtte du kan søke på og få, dersom kriteriene for bostøtte er oppfyllt.Anonymous poster hash: 6c9a7...1d0 Vet du i det hele tatt hva kommunalt bostøtte er? Det er for de som får kommunale boliger. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/ Her finner du inntektsgrensene for å motta bostøtte. Den er uavhengig av hvor mange som har inntekt i husstanden, det er den samlede inntekten i husstanden som legges til grunn. Anonymous poster hash: b49b2...c28 Eller mitt spørsmål er om de har samme reglene da. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Hvis man har kommunal bolig må man søke både kommunal og statlig bostøtte. Statlig kan man søke online, mens jeg leverte søknad om kommunal bostøtte direkte til boligkontoret i byen. Bor man i kommunal bolig skal man søke begge deler slik at eventuell statlig støtte går til fratrekk i den kommunale. Anonymous poster hash: c782e...cc0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/ Her finner du inntektsgrensene for å motta bostøtte. Den er uavhengig av hvor mange som har inntekt i husstanden, det er den samlede inntekten i husstanden som legges til grunn. Anonymous poster hash: b49b2...c28 Der sto det om kommunalt ja. Takk Men da skjønner jeg ikke hvorfor de har tildelt oss en så dyr bolig. Vi har ikke råd til å ta den. Ingen har igrunn. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Hvis man har kommunal bolig må man søke både kommunal og statlig bostøtte. Statlig kan man søke online, mens jeg leverte søknad om kommunal bostøtte direkte til boligkontoret i byen. Bor man i kommunal bolig skal man søke begge deler slik at eventuell statlig støtte går til fratrekk i den kommunale. Anonymous poster hash: c782e...cc0 Kan man få begge, mener du? Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Nei, det går ikke. Vi får jo avslag på begge. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Jeg har sett den, men mitt spørsmål er om kommunalt, ikke statlig bostøtte. Anonymous poster hash: 40bd8...4ad Det er kommunal... Anonymous poster hash: b49b2...c28
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #17 Skrevet 17. september 2015 Ingen søker bostøtte til Husbanken. Bostøtte administreres av hver enkelt kommune i kongeriket Norge. Kommunal bostøtte er for utleieboliger med spesielle kriterier. Statslig bostøtte er for de som eier boligene sine.Anonymous poster hash: 6c9a7...1d0 Gå å legg deg a. Man søker husbanken jo. Og komunal er for komunale boliger og statlig er for boliger som leies/eies på det private markedet, Anonymous poster hash: 4c733...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå