AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Er ny i appleverden, og sliter litt med å få ting til å fungere. Jeg er vanligvis over snittet flink på denslags, men Apple er litt gresk for meg. Alle tilganger på alle enheter er ok, og da forventer jeg at Mac, iMac og iPhone snakker sammen knirkefritt. Men hvor finner jeg filene fra iCloud drive på iPhone feks? Og hvorfor synkroniseres bare enkelte bilder nå jeg tilsynelatende har haket av for at alt skal deles og synkes? Virker helt tilfeldig hva som kommer med. Målet mitt med å entre Appleuniverset var at jeg kunne sitte og redigere en tekst på iMac, åpne den så på macbooken hvor som helst i verden (med nett selvsagt) og enkelt kunne jobbe videre med denne. Og at alt er tilgjengelig på iPhone når jeg trenger kjapp tilgang til å lese over noe. Er det så vanskelig å få til? Eller gjør jeg noe veldig feil?Anonymous poster hash: 7cf1c...aa7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 iCloud Drive app til iPhone kommer ved iOS 9, som slippes nå på onsdag. Frem til å nå har det faktisk ikke vært mulig å hente filer som du legger inn i iCloud Drive på mac, på iPhone. Det kommer altså nå! Husk at iCloud ikke har mulighet for Selective Sync enda (slik at det lagres i skyen uten å laste ned til macen), så om du ønsker å lagre store filer uten at det skal ta opp plass på macen er Dropbox et alternativt. Pass på å logg inn på iCloud både på Mac og på iPhone. Bruk Pages, Numbers, og Keynote når du vil redigere både på Mac og iPhone. Husk å lagre dem i iCloud, ikke lokalt på macen. For å åpne dem på iPhone er du nødt til å åpne dem via appen. Ved bilder så aktiverer du iCloud-bildebibliotek både på iPhone og i Bilder-appen på Mac (husk at både iPhone og Mac er nødt til å være oppdatert til nyeste software). Du er også nødt til å ha nok plass på iCloud, som regel så holder ikke de gratis 5 GB du får med. Det kommer nye prislister (billigere) på iCloud med iOS 9, altså fra onsdag av. Bilder "hakes ikke av for deling", enten deler du alt eller ingenting. Anonymous poster hash: 40c95...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå