Gå til innhold

Begrepet "dritgodt" om god mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så begeistret for det uttrykket selv .. men må innrømme at det hender jeg sier det uten å tenke meg om likevel, hvis noe er overraskende godt  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- eller kanskje det bare er Vendelas måte for å gjøre maten så lite fristende slik at hun holder seg slank.

Så maten blir mindre fristende om man sier dritgodt? Er det noe jeg ikke har fått med meg her? 

Jeg sier ofte at maten er dritgod (når jeg er hjemme med min samboer, ikke hos andre folk), men jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at jeg synes maten er mindre fristende etter jeg har sagt det  :vetikke:

Anonymous poster hash: 28772...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så maten blir mindre fristende om man sier dritgodt? Er det noe jeg ikke har fått med meg her? 

Jeg sier ofte at maten er dritgod (når jeg er hjemme med min samboer, ikke hos andre folk), men jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at jeg synes maten er mindre fristende etter jeg har sagt det  :vetikke:

For meg er dritt ekkelt, og rett og slett ikke noe jeg vil forbinde med mat. Ordet drittgodt finnes ikke i mitt vokabular.

- eller kanskje jeg skulle begynne med det? Jeg er ofte plaget av forstoppelse, så hvis jeg spiser mat som gjør at jeg får drite, kan jeg vel kalle den for dritgod? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dritt ekkelt, og rett og slett ikke noe jeg vil forbinde med mat. Ordet drittgodt finnes ikke i mitt vokabular.

- eller kanskje jeg skulle begynne med det? Jeg er ofte plaget av forstoppelse, så hvis jeg spiser mat som gjør at jeg får drite, kan jeg vel kalle den for dritgod? :nigo:

Men det har jo ingenting med dritt å gjøre..

Det er ikke sånn at jeg sitter å tenker på avføring når jeg sier at maten er dritgod. Det tror jeg heller ingen andre gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder det veldig med tenåringsspråk, det er ikke noe det faller naturlig for meg å si. Jeg ville neppe reagert på det i dagligtale i uformelle sammenhenger, men det er vel ikke uttrykk jeg forventer at voksne bruker på tv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan smaker dritt? Jeg har aldri spist det, nemlig.

Heldigvis har ikke jeg heller spist dritt, men jeg tror ikke det smaker noe godt. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...