AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Del Skrevet 14. september 2015 I dagens matprogram på TV2.NO sier Vendela Kirsebom om middagen: "Mm...DRITgodt"!! Hva synes man om ordet "drit" mikset med delikat og smakfull mat? Jeg mistet matlysten.😒Anonymous poster hash: 63bcb...12b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg ser ikke problemet? Anonymous poster hash: 28772...933 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg sier møkkagodt! Anonymous poster hash: 96871...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Del Skrevet 14. september 2015 Syns det er helt greit at folk snakker sånn jeg, men personlig prøver jeg å styre unna ord som det, når jeg skal snakke positivt om noe hahah Anonymous poster hash: 8d807...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 14. september 2015 #5 Del Skrevet 14. september 2015 Veldig vanlig måte å uttrykke seg på, har aldri tenkt noe over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Del Skrevet 14. september 2015 Takk for at dere svarte her. Jeg synes det er veldig merkelig at ordet "drit" brukes i delikate og høflige sammenhenger. Tenker at det er veldig, veldig insensitivt. Hadde kanskje tenkt at folk var bedre oppdratt og hadde penere manerer. Vel, vel...How Insensitive.Anonymous poster hash: 69200...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Del Skrevet 15. september 2015 Tss. Må det være så høytidelig da? Jeg kan jo si "fy faen,dette var godt!" eller "dritgodt" som du nevner. Det er kraftuttrykk,og ofte passer de bedre enn "dette var nydelig,dere". Syns jeg i hvert fall.Anonymous poster hash: 17d47...ff2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Del Skrevet 16. september 2015 Tss. Må det være så høytidelig da? Jeg kan jo si "fy faen,dette var godt!" eller "dritgodt" som du nevner. Det er kraftuttrykk,og ofte passer de bedre enn "dette var nydelig,dere". Syns jeg i hvert fall.Anonymous poster hash: 17d47...ff2 Hvorfor må det være så uhøytidelig, språket vårt? Hvorfor blande ord som har med møkk/bæsj/ekkelhet å gjøre inn i sammenhenger som er hyggelige/bra/estetisk fine/lekre? Jeg synes det er kriminelt...at så mange ikke bryr seg.Anonymous poster hash: 69200...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 16. september 2015 #9 Del Skrevet 16. september 2015 I dagens matprogram på TV2.NO sier Vendela Kirsebom om middagen: "Mm...DRITgodt"!! Hva synes man om ordet "drit" mikset med delikat og smakfull mat? Jeg mistet matlysten.Anonymous poster hash: 63bcb...12b Jeg synes det er et vulgært, forferdelig ord. Å bruke det som forsterkende når det gjelder mat, er bort i natten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dårris Skrevet 18. september 2015 #10 Del Skrevet 18. september 2015 Så prippen du er da, ts. Jeg sier aldri dritgodt selv, men har ikke problemer med at andre gjør det. Folk får si hva de vil. Jeg kan finne på å si dødsgodt eller dødsdigg da, men vanligvis sier jeg kjempegodt eller veldig godt. Kommer litt an på hvor jeg er. Sier ikke dødsdigg om kelneren på en finere restaurant spør om maten smakte, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 21. september 2015 #11 Del Skrevet 21. september 2015 Hvorfor må det være så uhøytidelig, språket vårt? Hvorfor blande ord som har med møkk/bæsj/ekkelhet å gjøre inn i sammenhenger som er hyggelige/bra/estetisk fine/lekre? Jeg synes det er kriminelt...at så mange ikke bryr seg.Anonymous poster hash: 69200...9a0 Det er et ganske vanlig språklig virkemiddel kjent som oksymoron, og har en retorisk funksjon i ulike sammenhenger gjennom å spille på humor og kontraster. Kan ikke si det provoserer meg, jeg liker lek med språk, selv om ditt eksempel åpenbart ikke er av de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellogvidde Skrevet 21. september 2015 #12 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg ville ikke brukt det uttrykket i en "takk for maten tale", men for å beskrive en rett på en avslappet venninnekveld el synes jeg det er helt innafor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 22. september 2015 #13 Del Skrevet 22. september 2015 Eg seier det heile tida, men tenker liksom litt over det også. For drit og godt passer jo faktisk ikkje saman 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #14 Del Skrevet 22. september 2015 Man sier jo fks. dødsbra også. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 666c6...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. september 2015 #15 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg synes det er ekkelt og får stygge assosiasjoner av ordet. Mat skal ikke smake dritt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 22. september 2015 #16 Del Skrevet 22. september 2015 Dritt godt.... Godt som snørr.... Eneste jeg finner bruk for ordet dritt sammen med, er unger... Drittunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. september 2015 #17 Del Skrevet 22. september 2015 maten er så god at den knuller i munnen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #18 Del Skrevet 22. september 2015 I dagens matprogram på TV2.NO sier Vendela Kirsebom om middagen: "Mm...DRITgodt"!! Hva synes man om ordet "drit" mikset med delikat og smakfull mat? Jeg mistet matlysten.Anonymous poster hash: 63bcb...12b Enig.Men altså:Vendela er vel ikke den skapeste kniven i skuffen da....så får bare unnskylde henne litt. Husker da hun var moteekspert på God Morgen Norge en gang,og viste frem noen vinterjakker med ekte pels.Programlederen kommenterte at ikke alle ville ha jakker med ekte pels,og spurte Vendela om hun hadde noen tips til dem.Vendela svarte bare "Njaaaa...nei.fuskepels vet jeg ikke noe om.det er jo fint med noe som er ekte da" Så det er ingen brainiac vi snakker om her. Anonymous poster hash: 01dcc...f69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. september 2015 #19 Del Skrevet 22. september 2015 Enig.Men altså:Vendela er vel ikke den skapeste kniven i skuffen da....så får bare unnskylde henne litt. - eller kanskje det bare er Vendelas måte for å gjøre maten så lite fristende slik at hun holder seg slank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 22. september 2015 #20 Del Skrevet 22. september 2015 Når ordet drit brukes i dritgodt, dritkult, dritkaldt osv. så betyr det rett og slett "veldig" på min dialekt i alle fall. Har ikke noe med dritt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå