Gjest Hilde K S Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Hva er prisen på marsvin, minikaniner og slike smådyr? Sånne som har hår på halen, altså ikke rotter eller mus. *Flaut glis* Trenger også pris på bur, drikkeflaske og annet tilbehør. På forhånd takk!
Champagne Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Sånne med hår på halen.. min chinchilla betalte jeg 1050 kr på (den har hår på halen) og buret koster vel rundt 2000 i butikk (men jeg kjøpte det brukt for 200..). Mindre bur koster fra 500 og oppover, men jeg vil anbefale deg å kjøpe er stort bur til dyret ditt sånn at det kan røre litt på seg. Drikkeflasker koster mellom 50 og 100 kr, alt etter størrelse, høyhekk pleier av og til å følge med buret du kjøper og matskåler koster fra 30 kr og oppover.
Gjest Hilde K S Skrevet 19. september 2004 #3 Skrevet 19. september 2004 Oj, det var dyrt. Jeg trodde en dvergkanin og sånne små marsvin kostet mellom en femti og en hundrelapp.
Linsi Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Dvergkaniner og marsvin pleier og koste rundt 300 kr, tror jeg. Men, det er jo alt utstyret som er dyrt da, og det det koster å ha dyret. (mat, høy, spon etc)
Hilde Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Marsvin og kaniner kan du få fra en hundrelapp og opp til ca 250. Chinchillaer er dyre, mye dyrere enn andre smådyr.
Champagne Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Det er sant, men de er MYE kulere enn de andre smådyrene også da!! Og krever en hel del mer også.
Gjest 1111 Skrevet 19. september 2004 #7 Skrevet 19. september 2004 En kanin kan du få fra 100-300. ser du i avisen, kan det hende du får enda billigere eller gratis.
Gjest Virvar Skrevet 20. september 2004 #9 Skrevet 20. september 2004 Husk å lese om det nye dyret PÅ FORHÅND også da Så du vet ha du kjøper og går til liksom. Og se etter at dyret ser friskt ut. pass på at tennene er som de skal !!! Og husk, jo større bur jo bedre. Buret er faktisk dyrets "fengsel". Så la det nå få plass å løpe rundt. Og bur er dyre. MINST 100*50 cm i grunnflate i et bur til dvergkanin eller marsvin. De burene de selger som er 40*60 eller noe sånt er alt for små !! Bevegelseer helt uaktuelt der. Det blir det bare å sitte eller ligge og bli feit og apatisk. Plastvegger er ikke bra, dårlig luft inni de, og de er varme om sommeren. Chinchille krever MYE MER enn disse andre dyrene. Les nøye og vurder. De må også ha høyere bur som de kan klatre i, og flere hyller å sitte på. Dyr kjøper man for flere år fremover. Kaniner og marsvin kan godt bli over 6 år med godt stell. Og man har ansvar for de hele deres liv for at de får et godt liv. Et slikt stort kaninbur som jeg snakker om vil vel koste fra 1000 og oppover. De finnes større også. Sett inn treplater mellom gitteret (små spikre i endene som hengs i gitteret), så får de hems/hylle å sitte på. Det gir bedre plass i buret, og muligheter for å hoppe. Hvilket både marsvin og kaniner kan og trenger. Man trenger mat (gnagerblanding i butikk ca 25 for en kg, i zoo ca 50 for en kg), flaske , skål til mat, høyhekk, saltstein, mineralstein, vitaminer til vannet. Chincillaer trenger en spesiell sand å bade i, og spesiel mat, de har veldig ømfintlige mager. Sporet nok litt av her, men håper det går greit
Gjest Hilde K S Skrevet 21. september 2004 #10 Skrevet 21. september 2004 Chinchilla er uaktuelt. Til kattepusen vil jeg bare si at jeg vet hva man går til ved anskaffelse av et kjæledyr. Jeg er oppvokst med hund og katt. Dyret blir en julegave til jentungen vår, vi bare prøver å finne ut hva det kommer til å koste. Vi må med stort bur, dyr og tilbehør utenom mat og mineraler regne med 1500,- har jeg ressonnert meg fram til her.
Champagne Skrevet 22. september 2004 #11 Skrevet 22. september 2004 Jeg vil anbefale deg å sjekke diverse internettsider for dyr, der kan du få kjøpt brukte bur til en brøkdel av prisen. Så har du kanskje råd til et større bur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå