Gå til innhold

Voksne hjemmeboende stebarn og konsekvenser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en stefamilie på fem. Mine to barn bor her annenhver uke, og min samboers barn på 24 år bor her fast. Stebarnet mitt blir så dulllet med av samboer at jeg er på randen til å klikke noen ganger. Alt lar jeg gå utover meg for å ikke skape noen konflikt. Akkurat som om min samboer blir "tilfredsstilt" av å yte tjenester i fleng. Kan nevne noen eksempler. Stebarnet jobber ca 1/2 stilling og går på skole knapt noen timer i uka. Stebarnet har eget bad, og blir kjørt stort sett til/fra jobb av far. Unnskyldningene er at det regner, buss går ikke sent (1/2 time å gå), det snør, blåser, vondt i kroppsdel osv.

Hun betaler ikke noe hjemme, men hun og min samboer har visstnok en økonomisk avtale om sparing, men den vil samboer ikke være åpen om.

Hver gang jeg sier hun må bidra, så er hun veldig enig, men gidder ALDRI å gjøre noe frivillig eller ekstra.

Kjenner jeg blir så lei av å ha en tredje voksen å forholde meg til. Har sagt til samboer at vi må ha felles regler for unger, samt det må være konsekvenser. Så hva i all verden kan vi/jeg ha av konsekvenser? (Samboer ville ALDRI akseptert å kaste henne ut). Sikkert noen med gode erfaringer der ute😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamle er dine barn dA? 

Anonymous poster hash: 0a819...447
Skrevet

13 og 15 år er mine barn.

Skrevet

Hvem eier huset?

Anonymous poster hash: f1e86...460

Skrevet

Begge eier huset.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

At han ikke vil være åpen om spareavtalen er ganske graverende. Det burde du ikke akseptere.

Skrevet

Jeg hadde foreslått at samboeren din kan kjøpe deg ut, og så flytter prinsessa inn med han. Hadde ALDRI orket å betale for at en 24 år gammel bortskjemt jente skulle bo gratis i huset! Hadde faktisk ikke klart å ha sex med en som duller så inni granskauen.

Anonymous poster hash: 0621c...b84
  • Liker 5
Skrevet

Hun er 24 år! Hun må bidra. Hun kan godt betale husleie også. Den sparingen tror jeg ingenting på. Det er en grunn til at hun bor hos dere regner jeg med? Det første som slår meg er at moren er strengere og krever mer. Men det kan være tusen andre grunner selvfølgelig.

Anonymous poster hash: f86a1...c62

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg. Sånn tror jeg det ender opp her også. 17 år og alt servert på sølvfat. Får fler tusen i mnd, uten å bevege en finger. Blir kjørt om det er 5 min å gå, rydder såvidt rommet.

Jeg hat også en tenåring som bor hos oss 50%, men han har andre regler, jeg vil ikke ødelegge mitt barn på den måten.

Anonymous poster hash: ede04...8b0

Skrevet

Føler med deg. Sånn tror jeg det ender opp her også. 17 år og alt servert på sølvfat. Får fler tusen i mnd, uten å bevege en finger. Blir kjørt om det er 5 min å gå, rydder såvidt rommet.

Jeg hat også en tenåring som bor hos oss 50%, men han har andre regler, jeg vil ikke ødelegge mitt barn på den måten.

*har

Skrevet

Ikke skole og kun jobb = betaler husleie!

Skole m/u/jobb = bor gratis hjemme!

Hva du burde gjøre vet jeg ikke, men slik jeg ser det får du ikke gjort så mye iom pappaen hennes gjør alt. Hadde du sagt meg eller henne så hadde du tapt. :)

Anonymous poster hash: f7c7f...e91
  • Liker 1
Skrevet

Er hun syk? Hvis det ikke er noen formildende omstendigheter hadde jeg vurdert å flytte ut. I hvert fall krevd separat økonomi og lik husleie for alle voksne og arbeidsføre beboere.

Anonymous poster hash: 42c66...f78

• Liker 4
Skrevet

Konsekvenser og straff for en 24-åring?

Hva er problemet ditt med at far kjører på henne?

Husarbeid, matlaging (hvis hun spiser måltidene der): Del opp i 3 deler (hold ekstraarbeid pga barn utenom). La far velge mellom å ta sin del og hun sin, eller at han tar begges del selv.

• Liker 1
Skrevet

Våre barn (mine og dine) er snart ferdig med videregående, og de har ikke så mange faste plikter i huset, litt på å holde egne rom/kjellerstue/bad i orden, og lager en og annen middag, tømmer oppvaskmaskin, henger opp klær osv. Barna har deltidsjobb ved siden av videregående. 

Vi har gitt klar beskjed at når de er ferdig med videregående, er de hjertlig velkommen til å bo hjemme fortsatt, men under andre forutsetninger: Da vil de måtte bidra med fast å lage middag, vaske hovedetasje osv. Om de jobber, må de betale "husleie" til egne sparekonto, samt stå for egne utgifter som tlf, bensin, klær osv. Naving er ikke akseptert under noen forutsetninger. Barna synes forøvrig at dette er helt greie regler. 

Anonymous poster hash: 5095f...e41
  • Liker 1
Skrevet

Hva er grunnen til at hun ikke har flyttet hjemmefra enda?

Skrevet

Vi er en stefamilie på fem. Mine to barn bor her annenhver uke, og min samboers barn på 24 år bor her fast. Stebarnet mitt blir så dulllet med av samboer at jeg er på randen til å klikke noen ganger. Alt lar jeg gå utover meg for å ikke skape noen konflikt. Akkurat som om min samboer blir "tilfredsstilt" av å yte tjenester i fleng. Kan nevne noen eksempler. Stebarnet jobber ca 1/2 stilling og går på skole knapt noen timer i uka. Stebarnet har eget bad, og blir kjørt stort sett til/fra jobb av far. Unnskyldningene er at det regner, buss går ikke sent (1/2 time å gå), det snør, blåser, vondt i kroppsdel osv.

Hun betaler ikke noe hjemme, men hun og min samboer har visstnok en økonomisk avtale om sparing, men den vil samboer ikke være åpen om.

Hver gang jeg sier hun må bidra, så er hun veldig enig, men gidder ALDRI å gjøre noe frivillig eller ekstra.

Kjenner jeg blir så lei av å ha en tredje voksen å forholde meg til. Har sagt til samboer at vi må ha felles regler for unger, samt det må være konsekvenser. Så hva i all verden kan vi/jeg ha av konsekvenser? (Samboer ville ALDRI akseptert å kaste henne ut). Sikkert noen med gode erfaringer der ute😄

Hvorfor mener du st en far skal kaste ut sine barn?

De er hans barn og han vil som en god far

gjøre alt for de.

Du bør respektere at far tar de valgene han gjør for sine kjære barn.

Du bør rygge unna og du har ikke noe med å gi hans barn "konsekvenser": slikt bestemmer barnas far! Uansett alder.

Anonymous poster hash: 8fc73...f89

Skrevet

Hadde ikke syntes det var noen problem, jeg. Heller ikke følt noen trussel for at far hadde et godt forhold til dattera si.

Men han skulle definitivt vært åpen vedrørende den springen, og kanskje hadde dattera kunne betalt en sum i husleie til sin egen BSU. Samlet litt kapital til å kjøpe egen bolig.

Hadde mitt barn trengt å bo hjemme, hadde jeg behandlet han på samme måte.

Men når man er tre i huset kan man bidra alle sammen med orden/vasking.

Når det gjelder kjøring så kan jo det diskuteres om det er nødvendig, men det må far gjøre som han vil med.

Skrevet

gjøre alt for de.

Du bør rygge unna og du har ikke noe med å gi hans barn "konsekvenser": slikt bestemmer barnas far! Uansett alder.

Det er bare ett barn som er hans, "jenta" 24år.

Anonymous poster hash: 1fdfd...434

Skrevet

gjøre alt for de.

Det er Ts sitt hjem også, hun har også rett til å bestemme her. Du må slutte å være så bitter på disse stemødrene hele tiden. Jenta er 24 år, ikke 5! Hun er voksen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...