AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Ringte mamma, men hun putter alle BH'ene i maskinen, og hun tar alltid ut bøylene i BH'en, for hun trenger de ikke. Så hun bryr seg fint lite om de ser litt småødelagt ut. Bruker de for det Jeg har vasket to BH i maskinen, på skånsomt program, men allikevel så har de blitt ødelagt og slitt. Noen ganger har de overlevd 1 runde, men på runde 2 ble de ødelagt. Har rett og slett ikke penger til å ødelegger BH'er. Nå har jeg 2 dager fri og skal holde meg hjemme, så da tenkte jeg å vaske BH'ene mine. De blir da tørre til jeg må ut døren igjen. Har googlet litt, men blir ikke klokere på det. Dette har jeg kommet frem til, vennligst rett på meg! - Milo vaskemiddel. Det må oppløses FØR du putter BH'en i baljen. - Ikke bruk skyllemiddel. - ikke ha den lengre enn 5 minutter i baljen. - Lufttørkes, ikke heng med klype i stoffet for den kan ødelegge formen. Bruk vaskelappen. Jeg lurer da på. - Hvor varmt skal vannet være? - Hva slags Milo? Bruker aldri Milo, så må kjøpe det nå. Det er to hvite BH'er, stoffet er i blonder tror jeg, kanskje litt silke i de, er ikke sikker. Hjelp?! Anonymous poster hash: 99e80...6e5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Jeg vasker alltid BH'ene mine i maskin på 40 grader med vanlig vaskemiddel. Har ikke hatt problemer med at de går i stykker. Jeg bruker vaskepose da men det har jo ikke så mye å si for BH'ene sin del, det er vel mest for å beskytte maskinen mot bøyler på avveie. Anonymous poster hash: 06672...827 2
Pinkee Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Tror Milo kun finnes i flytende form, og nå mener jeg det finnes en utgave for hvitt tøy også. Så da kjøper du det til hvite BH'r. Bruk litt varmt vann, 45-50 grader? Slik at det kjennes varmt it mot hånden i alle fall. Ha oppi Milo, bland det ut i vannet, legg i bh'ne, men jeg ville latt dem ligge mye lengre enn 5 min da, ei halv time. Beveg litt på dem ett par ganger. Tøm ut vaskevann, og skyll i rennende lunket vann, til all såpe er borte. Har du muligheten, legg dem flatt til tørk/avrenning, evnt bruk vaskelappen. La de henge/ligge til dem er tørre, kle på deg
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Fatter ikke at kvinner kjøper undertøy som ikke tåler å vaskes ordentlig. Anonymous poster hash: 25ab4...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Tror Milo kun finnes i flytende form, og nå mener jeg det finnes en utgave for hvitt tøy også. Så da kjøper du det til hvite BH'r. Bruk litt varmt vann, 45-50 grader? Slik at det kjennes varmt it mot hånden i alle fall. Ha oppi Milo, bland det ut i vannet, legg i bh'ne, men jeg ville latt dem ligge mye lengre enn 5 min da, ei halv time. Beveg litt på dem ett par ganger. Tøm ut vaskevann, og skyll i rennende lunket vann, til all såpe er borte. Har du muligheten, legg dem flatt til tørk/avrenning, evnt bruk vaskelappen. La de henge/ligge til dem er tørre, kle på deg Takk for god guide. Skal innom nærbutikken senere i dag og se om de har milo. Fatter ikke at kvinner kjøper undertøy som ikke tåler å vaskes ordentlig. Anonymous poster hash: 25ab4...e0f Det varierer hvor mye de tåler. Har BH'er fra kappahl og change, ingen stor forskjell på hvor mye de tåler. Noen tåler flere runder i vanlig vask, noen tåler ikke en runde i skånsom vask. ts Anonymous poster hash: 99e80...6e5
peppermyntete Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Jeg vasker alle bhene mine på 30 eller 40 grader sammen med annet tøy og med OMO. Bruker vaskepose. Har aldri ødelagt en eneste bh, dyr eller billig. De fleste jeg har nå er minst to år gamle, flere er tre.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Jeg vasker alle bhene mine på 30 eller 40 grader sammen med annet tøy og med OMO. Bruker vaskepose. Har aldri ødelagt en eneste bh, dyr eller billig. De fleste jeg har nå er minst to år gamle, flere er tre. må du skru ned sentrifugeringen? Jeg kan ikke det, bare opp, på noen av programmene. Hvor får jeg tak i vaskepose? ts Anonymous poster hash: 99e80...6e5
Ardwinna Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Takk for god guide. Skal innom nærbutikken senere i dag og se om de har milo. Det varierer hvor mye de tåler. Har BH'er fra kappahl og change, ingen stor forskjell på hvor mye de tåler. Noen tåler flere runder i vanlig vask, noen tåler ikke en runde i skånsom vask. ts Anonymous poster hash: 99e80...6e5 Uansett hvor billig en BH er skal den ikke gå i stykker etter én vask, så jeg ville ha klaget. Det er en klar reklamasjonssak.
peppermyntete Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 må du skru ned sentrifugeringen? Jeg kan ikke det, bare opp, på noen av programmene. Hvor får jeg tak i vaskepose? tsAnonymous poster hash: 99e80...6e5 Nei, det gjør jeg aldri. Da blir jo alle klærne klissvåte. Vaskepose fåes hos matbutikker eller klesbutikker. Og butikker som chlas Olson og biltema. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Nei, det gjør jeg aldri. Da blir jo alle klærne klissvåte. Vaskepose fåes hos matbutikker eller klesbutikker. Og butikker som chlas Olson og biltema. Ok, da får jeg bare bite i det sure eplet og gjøre det. De hadde ikke milo hos nærbutikken, de holder på å skifter fra Ica til Rema, så mangler mange varer. Skal innom coop obs en eller annen gang i uken her, så får dra innom chlas olson og kjøpe eller se om de har hos coop eller noe. Vaskepose altså :D ts Anonymous poster hash: 99e80...6e5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Bruk vaskepose, og lavere sentrifugering, typ finvask, ullvask e.l. 40 grader. Anonymous poster hash: 35e22...931
Gjest iGirl Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Vasker mine for hånd i balje, milo og lunkent vann. Lar de ligge litt i bløt før jeg skyller ut av de og legger de til tørk. Bruker de bare 1-2 ganger mellom hver vask. Når jeg en gang i blant har rimelige BH'er (HM, cubus osv) kan jeg til nøds finne på å hive de i maskinen, men tør ikke det med de dyre jeg vanligvis har.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Vaskepose, 40 grader finvask, sentrifugen setter du på 800 omdreininger. Tørk dem hengende på en kleshenger eller heng dem over kanten på dusjkabinettet.Anonymous poster hash: 1cf1e...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå