Gå til innhold

Å fade noen ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Word! Jeg bestreber meg alltid med å gi en klar beskjed om jeg ikke vil mer. Men er jeg litt usikker, så kan jeg kanskje roe det litt ned til jeg er mer sikker. Men det tar ikke ukesvis.

Anonymous poster hash: 12f99...92b

Vel, den er grei.

Skrevet

Det hadde vært så mye likere at alle de gav en beskjed om at man ikke ville treffe en mer,  istedet for fading.

Dobbelt-word. Dette kan ikke gjentas mange nok ganger.

• Liker 1
Skrevet

Det er lett å merke om det fader ut om man vil anerkjenne det. Men vil man leve i håpet så klarer man å bortforklare det meste.

Anonymous poster hash: ed197...588

Det har du nok rett i.

TS

Anonymous poster hash: 560f6...2b3

Skrevet

At kontakten dør ut. At man svarer kort og ikke på alle meldinger, ikke har interesse av å ta initiativ men kan si ja en sjelden gang i blandt bare for å ikke føle seg heelt drittsekk (som jo slår ut helt omvendt)

Anonymous poster hash: 6827a...3ef

Ånei! Akkurat sånn er det.

TS

Skrevet

Andre erfaringer?

Skrevet

Hva er din definisjon på 'å fade noen ut'?

Fader man ut om man aldri tar initiativ selv, men likevel sier ja til andres initiativ?

Hva om man svarer på noen meldinger men ikke alle?

Det er en mann jeg liker som jeg er usikker på om prøver å fade meg ut eller ei. Hva er tegnene?

Han er ikke interessert i et forhold. Slutt å plag deg selv, kutt ham ut og gå videre. Ikke utsett deg selv for denne seigpiningen.

Anonymous poster hash: 4b9c8...e41

• Liker 1
Skrevet

Jeg fader noen ut når jeg er usikker på om jeg vil fortsette eller ei. Dvs jeg er ikke veldig interessert, men ikke avgjort ikke-interessert heller. Grunnene kan være mange, men typisk er at jeg dater andre og egentlig liker en annen bedre, men tør ikke brenne alle broen med de andre når jeg ikke vet om "favoritten" liker meg tilbake.

Andre ganger gjør jeg det mer tydelig, men da svarer jeg ikke ja på intiativ. Jeg svarer kanskje på selve sms/meldingen av ren høflighet, men møter ikke personen. Jeg finner gjerne på dumme unnskyldninger og håper personen slutter å spør.

Så i min verden er det to typer fading: 1) Holde på gress, 2) Feig måte å avslutte ting på.

Anonymous poster hash: 717a8...4e0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fader noen ut når jeg er usikker på om jeg vil fortsette eller ei. Dvs jeg er ikke veldig interessert, men ikke avgjort ikke-interessert heller. Grunnene kan være mange, men typisk er at jeg dater andre og egentlig liker en annen bedre, men tør ikke brenne alle broen med de andre når jeg ikke vet om "favoritten" liker meg tilbake.

Andre ganger gjør jeg det mer tydelig, men da svarer jeg ikke ja på intiativ. Jeg svarer kanskje på selve sms/meldingen av ren høflighet, men møter ikke personen. Jeg finner gjerne på dumme unnskyldninger og håper personen slutter å spør.

Så i min verden er det to typer fading: 1) Holde på gress, 2) Feig måte å avslutte ting på.

Tror jeg blir holdt på gress jeg. Bedre enn ingenting, eller?

TS

Skrevet

En diger fornærmelse egentlig, for man forstår jo hvorfor man plutselig blir kontaktet igjen.

Skrevet (endret)

Hvis han før ringte daglig, og plutselig slutter å ringe så ofte.

Hvis han begynner å snakke om været, og viser liten interesse for deg.

Når alt dreier seg kun om han.

Når han slutter å ringe.

Når han plutselig holder seg til å kun sende sms.

Når sms-ene blir færre, og mer likegyldige.

Når han slutter å ta kontakt.

Og når han slutter å svare, om du tar kontakt.

En slags sånn rekkefølge, kanskje.

Endret av Seajewel
Skrevet

Tror jeg blir holdt på gress jeg. Bedre enn ingenting, eller?

TS

Skaff deg ryggrad.

Anonymous poster hash: 4b9c8...e41

• Liker 2
Skrevet

Har en som fada meg ut nettopp. Bryr meg ikke, men er selvfølgelig best at man gjør det selv. Typisk ingen kontakt fra noen på noen uker og han slettet meg. Oppdaget det tilfeldig.

Skrevet

Han er ikke interessert og er for feig til å si det. Veldig mange driver med sånt. At de ikke tar initiativ til noe og prøver å virke lite interessert. Har skjedd med meg før og jeg tar hintet.

Hvis en mann fader meg ut og tar kontakt etter en stund, så skjønner jeg hvorfor. Noe bedre dukket opp, men det funket ikke helt. Da kommer han tilbake til 2 valget, som er meg. Sorry, ikke interessert! Gidder ikke å være noens 2 valg..

• Liker 1
Skrevet

Hva hvis noen sier ja hver gang du tar initiativ, men aldri lar høre fra seg ellers? Burde man fortsette å ta initiativ?

Anonymous poster hash: f2e56...339

Skrevet

Hva hvis noen sier ja hver gang du tar initiativ, men aldri lar høre fra seg ellers? Burde man fortsette å ta initiativ?

Anonymous poster hash: f2e56...339

Går du lei, så går du lei. Så det kommer jo an på hvor mye det er ønskelig å fortsette med en slik person. Men jeg tenker at det går i retning av nei. Ihvertfall for en stund. Gi vedkommende en pause, og se hva som skjer.

Skrevet

Dere som har svart:

Tenker dere at dette kun gjelder dater, eller også venner?

Skrevet

Dere som har svart:

Tenker dere at dette kun gjelder dater, eller også venner?

Kan gjelde venner også ja.

Skrevet

Går du lei, så går du lei. Så det kommer jo an på hvor mye det er ønskelig å fortsette med en slik person. Men jeg tenker at det går i retning av nei. Ihvertfall for en stund. Gi vedkommende en pause, og se hva som skjer.

Hvor lang pause da? Hva er "rimelig" tid?

Anonymous poster hash: 030c1...e43

Skrevet

Hvor lang pause da? Hva er "rimelig" tid?

Anonymous poster hash: 030c1...e43

For en date? Kanskje tre uker?

For en venn? To måneder?

TS

Skrevet

Når det gjelder venner så spørs de jo litt på hvor ofte dere vanligvis har kontakt. Hvis dere som regel treffes en gang i måneden, så bør det vel gå 4 måneder før du gir han opp. Men hvis dere treffes ukentlig så hadde jeg gitt han opp etter to måneder uten kontakt.

Anonymous poster hash: 3049e...30f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...